تبیان، دستیار زندگی
فناوری جدید فوجیتسو می‌تواند شکل و شمایل اشتراک‌گذاری فایل‌ها را تغییر دهد. در این فناوری برای آنکه بتوانید فایل‌های مورد نظر خود را از کامپیوتر شخصی‌تان به گوشی هوشمند خود منتقل کنید کافی است فایل‌ها را انتخاب کرده و با دوربین گوشی از آن فیلمبرداری نمایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نوآوری در دستان فوجیستو


فناوری جدید فوجیتسو می‌تواند شکل و شمایل اشتراک‌گذاری فایل‌ها را تغییر دهد. در این فناوری برای آنکه بتوانید فایل‌های مورد نظر خود را از کامپیوتر شخصی‌تان به گوشی هوشمند خود منتقل کنید کافی است فایل‌ها را انتخاب کرده و با دوربین گوشی از آن فیلمبرداری نمایید!

نوآوری در دستان فوجیستو

بیشتر تلاش‌ها در جهت ساده‌سازی عمل انتقال داده‌ها به صورت مستقیم بین دو دستگاه از طریق دوربین گوشی‌ها چندان مناسب نبوده‌اند. به عنوان نمونه Photobeamer اسکالادو و vscreens سونی مبتنی بر کدهای QR می‌باشند و کاربرد آنها فراتر از اشتراک‌گذاری تصویر یا متن‌های کوتاه نیست.

نوآوری در دستان فوجیستو

اما آزمایشگاه‌های فوجیتسو به دنبال سازوکاری اصولی‌تر و کاربردی‌تر هستند. در تکنیک جدید آنها جزئیات شبکه در الگوهای ساده ای بر روی نمایشگر PC به صورت نامرئی نقش می‌بندد. کافی است گوشی هوشمند خود را در حالت ضبط ویدئو قرار دهید و از نمایشگر دستگاهی که قرار است اطلاعات را از آن برداشت کنید، فیلم بگیرید! فرقی هم نمی‌کند که گوشی‌تان با چه فرمتی فیلمبرداری می‌کند.

در تکنیک جدید آنها جزئیات شبکه در الگوهای ساده ای بر روی نمایشگر PC به صورت نامرئی نقش می‌بندد. کافی است گوشی هوشمند خود را در حالت ضبط ویدئو قرار دهید و از نمایشگر دستگاهی که قرار است اطلاعات را از آن برداشت کنید، فیلم بگیرید!

این ترفند نه تنها کدها را از تصویر خارج می‌کند، بلکه امکان اشتراک‌گذاری فایل‌ها با کلیه اعضای گروه را ساده‌تر می‌سازد.تصور کنید که می‌خواهید یادداشتی را در یک جلسه مهم با سایر اعضا به اشتراک بگذارید. به راحتی می‌توانید از طریق نمایشگر کنفرانس این کار را انجام دهید. فوجیتسو به دنبال آن است که این فناوری را در سال مالی 2014 وارد دنیای واقعی نماید. تکنولوژی که می‌تواند تجربه اشتراک‌گذاری فایل‌ها را بسیار ساده‌تر و دلچسب‌تر کند.

نوآوری در دستان فوجیستو

نوآوری بعدی فوجیستو در زمینه تشخیص سه بعدی اشیاء برای رادار خودروهاست. باوجود آنکه می‌توان اکثر خودروهای گران قیمت و لوکس دنیا را با سیستم هشدار تصادف سفارش داد - سیستمی که به کمک یک رادار یا یک سنسور لیزری در جلوی خودرو ، اشیاء پیش روی شما را تشخیص داده و با نزدیک شدن به آنها، به شما هشدار می‌دهد – اما این سیستم‌ها هنوز آنطور که باید و شاید کامل و دقیق عمل نمی‌کنند. در همین راستا شرکت ژاپنی فوجیتسو، سیستم جامع و کامل خود را معرفی کرده است.

مشکل اصلی سیستم‌های تشخیص سه بعدی اشیاء در خودروها عدم پوشش کامل فضای روبروی اتومبیل است. اما علاوه بر آن، یک مورد دیگر نیز وجود دارد که مربوط به عدم تشخیص دقیق و سه بعدی اشیاء می‌باشد.

مشکل اصلی سیستم‌های تشخیص سه بعدی اشیاء در خودروها عدم پوشش کامل فضای روبروی اتومبیل است

حال بخش تولید و توسعه سنسور در فوجیتسو اعلام کرده که در حال کار برروی سنسور سه بعدی‌ به نام 3D Electronic Scan Millimeter Wave Radar (رادار موجی میلی‌متری اسکن سه بعدی) است که از فرکانس 77 گیگاهرتز برای تشخیص اشیاء در سه بعد استفاده می‌کند. این سنسور قرار است، اشیاء موجود در بالا یا پایین را به صورت مطمئن‌ تری تشخیص دهد. به عنوان مثال این سنسو قادر خواهد بود تا چراغ‌های راهنما یا اشیاء موجود برروی سطح جاده را تشخیص داده و به راننده خودرو در باره آنها هشدار دهد.

به این ترتیب نه چراغ‌ قرمز را رد خواهید کرد و نه لاستیک ماشین‌تان برروی سنگ‌های بزرگ افتاده برروی سطح جاده قرار خواهد گرفت. این سیستم قرار است اشیاء مختلف را از یکدیگر مجزا کند به عنوان مثال سنسو فوجیتسو، انسان را از موجودات دیگر یا اشیا و خودروهای موجود در جاده تشخیص می‌دهد.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از زومیت