Files and Shortcuts < Filesystem < Windows مدیریت پسوندهای کوتاه فایل ها در ویندوز ( ویندوزNT/2000/XP) ویندوز پسوند فایل ها را با 3 حرف ارزیابی می کند. اما فایلهایhtml . نیز که همانند فایل هایhtm.هستند دارای 4 حرف می ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیریت پسوندهای کوتاه فایل ها در ویندوز ( ویندوزNT/2000/XP)

ویندوز پسوند فایل ها را با 3 حرف ارزیابی می کند. اما فایلهایhtml . نیز که همانند فایل هایhtm.هستند دارای 4 حرف می باشند . از این رو در صورتیکه از فرمان del*.htmاستفاده کنید تا تمامی فایل هایHTM شما پاک شوند ، فایل هایHTML نیز علاوه بر آن پاک خواهند شد .
رجیستری را باز کنید. و کلید زیر را در آن بیابید .
برای غیرفعال کردن این ویژگی مقدار "Win95TruncatedExtensions" را یافته و مقدار آن را برابر "0" قرار داده و برای برگردان وضعیت سابق مقدار" 1"را به آن بدهید .
از رجیستری خارج شوید. برای اعمال تغییرات ممکن است نیاز به راه اندازی مجدد و یا Logoffسیستم خود داشته باشید .

Registry Settings :

System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control/FileSystem]
Value Name:  Win95TruncatedExtensions  
Data Type:  REG_DWORD (DWORD Value)
Value Data:
  (0 = disable , 1 = enable)

توجه :

تغییر در رجیستری می تواند سبب ایجاد مشکلات جدی در ویندوز شود و حتی در برخی مواقع کاربران را وادار به نصب مجدد سیستم عامل می کند.
از این رو به شما کاربر محترم توصیه می کنیمدر صورتی که از توانایی و تجربه لازم و نیز اطلاعات کافی در خصوص ویندوز برخوردارنیستید، حتی الامکان از بکار بردن این دستورات خودداری نمائید. شایان ذکر است که ما هیچ تعهدی نسبت به رفع مشکلات حاصله نخواهیم داشت.