تبیان، دستیار زندگی
ای علی هر کس که قبور شما را تعمیر کند و بر آن متعهد باشد، پس گویا سلیمان ابن داوود را در ساختن بیت المقدس یاری کرده است. هر کس قبور شما را زیارت کند، ثواب و پاداش آن معادل هفتاد بار حجّ مستحبی است که بعد از حجّ واجب انجام داده باشد و آنگاه که از زیارت شما
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعمیرکنندگان قبور اهل بیت علیهم‌السلام در کلام پیامبر

صحن حضرت زهرا

قال رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم):

یا ابَا الْحَسَنِ! اِنَّ اللهَ تَعَالَی جَعَلَ قَبْرَك وَ قَبْرَ وُلْدِك بِقَاعاً مِنْ الْجَنَّهِ‌ وَ عَرصَهً مِنْ عَرَصَاتِهَا، وَ اِنَّ اللهَ جَعَلَ قُلُوبَ نُجَباءِ مِنْ‌ خَلْقِهِ ‌وَ صَفْوَهِ مِنْ عِبادِهِ ‌تَحِنُّ اِلَیْكُمْ وَ تَحْتَمِلُ الْمَذَلَّهَ‌ وَ‌الْاَذَی فِیکُم فَیعْمُرُونَ قُبُورَكمْ‌ وَ یكثِرونَ زِیارَتَهَا تَقَرُّباً مِنْهُمْ‌ اِلَی اللهِ وَ مَودَّةً مِنْهُمْ ‌لِرَسُولِهِ اولَئِك یا عَلِی الْمَخْصُوصونَ بِشَفاعَتِی الْوارِدوُنَ حَوْضِی وَ هُمْ زُوّاری غَداً فِی الجَنَّهِ.

‌یا عَلِی! مَنْ‌ عَمََّرَ قُبُورَكُمْ وَ تَعَاهَدَها فَكانَّما اَعَانَ سُلَیمانَ بْنَ داوُدَ عَلَی بِناءِ‌ بَیتِ الْمُقَدَّسِ،‌وَ مَنْ زارَ قُبُورَكُمْ عَدَلَ لَه ثَوابَ سَبْعینَ حَجَّةَ الاِسلامِ ‌وَ خَرَجَ مِنْ ذُنوُبِه حَتّی یرْجَعَ مِنْ زیارَتَكُمْ كیَوْمِ وَلَدَتْهُ اُمُّهُ.

پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمودند:

یا علی خداوند قبر تو و فرزندانت را بقاعی از بقعه های بهشتی و عرصه ای از عرصات آن قرار داده است و به درستی که خداوند، قلوب برگزیدگان خلقش و بهترین بندگانش را متمایل به شما ساخته و در راه عشق و دوستی شما، ناملایماتی را متحمل می شوند و قبور شما را تعمیر می کنند و زیاد آن قبور را زیارت می کنند. ای علی اینان به طور مخصوص به شفاعت من می رسند و بر حوض من وارد می شوند و فردا در بهشت زیارت کنندگان من هستند.

ای علی هر کس که قبور شما را تعمیر کند و بر آن متعهد باشد، پس گویا سلیمان ابن داوود را در ساختن بیت المقدس یاری کرده است. هر کس قبور شما را زیارت کند، ثواب و پاداش آن معادل هفتاد بار حجّ مستحبی است که بعد از حجّ واجب انجام داده باشد و آنگاه که از زیارت شما بر می گردد، از گناهانش خارج می شود همانند کسی که تازه از مادرش متولّد گردیده است.

خادمان تبیانی صحن حضرت زهرا علیهاالسلام


منبع:

بحارالانوار، علامه مجلسی، ج 97، ص 120

وسایل الشیعه، شیخ حر عاملی، ج14، ص 383

تهذیب الاحکام، شیخ طوسی، ج6، صص 22 و 107

فرحت الغری، ابن طاووس، ص 77

ارشاد القلوب، ابومحمد دیلمی، ج 2، ص 441

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.