تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال كشورمان با قبول شكست دو بر یك برابر شیرهای رام نشدنی یعنی كامرون از صعود به فینال تورنمنت چهار جانبه نیجریه( جام ال.جی) باز ماند و  حال برای كسب عنوان سومی و20 هزار دلار جایزه نقدی باید به مصاف تیمی برود ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیرهای كامرون رام نشدند

تیم ملی فوتبال كشورمان با قبول شكست دو بر یك برابر شیرهای رام نشدنی یعنی كامرون از صعود به فینال تورنمنت چهار جانبه نیجریه( جام ال.جی) باز ماند و  حال برای كسب عنوان سومی و20 هزار دلار جایزه نقدی باید به مصاف تیمی برود كه ازمیزبان با نتیجه سه  بر یك شكست خورد.

شكست ایران مقابل كامرون چیزی ازارزشهای فوتبال ما كم نمی كند ؛ چون حریف یكی از پرافتخارترین تیم های فوتبال قاره آفریقا به حساب می آید و تا كنون پنج  دوره درمعتبرترین مسابقات فوتبال جهان یعنی جام جهانی حضور داشته است.

ساعاتی پیش از شروع بازیها ، طبق نظرسنجی كه از فوتبال دوستان شهرابوجا صورت گرفته بود آنها معتقد بودند تیم های كامرون و نیجریه دیدار فینال را برگزار خواهند كرد. حالا پیكار فینال را شیرهای رام نشدنی با عقابهای نیجریه برگزار می كنند و در بازی رده بندی نیز ایران به مصاف غنا می رود. فرهاد مجیدی هافبك مهاجم تیم الوصل كه در این چند سال اخیر كمتر از سوی مربیان تیم ملی در تركیب این تیم به كارگرفته شد ،  در بازی دیشب زننده تك گل تیم ملی فوتبال كشورمان بود تا نشان دهد از این پس قصد حضور ثابت در بازیهای تیم ملی را دارد. ایران در حالی مغلوب كامرون شد كه همایون شاهرخی پیش از ترك تهران گفته بود درنیجریه شیرها را رام خواهد كرد ؛ اما این چنین نشد. استادیوم ملی نیجریه در شهرابوجا به هنگام بازی نخست( نیجریه- غنا) مملو از جمعیت بود اما با شروع بازی كامرون- ایران رفته رفته ، تماشاگران ورزشگاه را ترك كردند تا ثابت كنند فقط عاشق تیم ملی كشورشان هستند.

از بین تیم های شركت كننده در تورنمنت چهار جانبه نیجریه ، میزبان تنها تیمی بود كه با تمام قوا درمسابقات شركت كرده بود كه این مسئله كاملاً طبیعی به نظر می رسید چرا كه آنها درگیر مسابقات مرحله مقدماتی جام ملتهای آفریقا هستند.

شفر، سر مربی آلمانی تیم ملی كامرون، پس از پایان بازی از نحوه عملكرد بازیكنان حریف یعنی ایران اظهار رضایت كرد و گفت: همانطور كه تصور می كردم تیمم  به راحتی پیروز نشد  . ما برای شكست ایران خیلی زحمت كشیدیم و مطمئناً برای فتح جام قهرمانی مسابقات در دیدار فینال باید تلاش خود را دو چندان كنیم.

گل فرهاد مجیدی در دقیقه 15 بازی به ثمر رسید. البته توپ او پس از برخورد به یكی از مدافعان حریف وارد دروازه آنها شد.

كامرونی ها گل مساوی را دردقیقه 42 و روی اشتباه مدافعان ایران به ثمر رساندند و گل دوم كامرون نیز در دقیقه 80 رقم خورد.

مسئولان تیم ملی فوتبال كشورمان معتقد بودند كه داور و كمكهایش قضاوت بسیار ضعیفی از خود به نمایش گذاشتند و در پیروزی تیم كامرون تاثیر گذار بودند.

تنها بازیكن ایران كه در این مسابقه با كارت زرد داور مواجه شد مهدی امیر آبادی بود.

از بازی كامرون- ایران نزدیك به 35 هزار تماشاگر دیدن كردند.

از نگاه كارشناسان، فرهاد مجیدی به عنوان بهترین بازیكن میدان انتخاب شد. این انتخاب از سوی گزارشگر تلویزیون نیجریه صورت گرفت. فرهاد مجیدی در دقیقه 75 تعویض شد و جای خود را به علی سامره داد.

نكته جالب این كه تماشاگران حاضر در ورزشگاه ابوجا یك صدا ایران را تشویق كردند و گویا دوست داشتند بازی فینال را ایران و نیجریه برگزار كنند.

داور وسط بازی كامرون- ایران ، اهل نیجریه بود.