تبیان، دستیار زندگی
با همکاری تشکل‌های فعال در حوزه روابط‌عمومی و حمایت‌ اساتید، مدیران و فعالان این حوزه، «هفته روابط‌عمومی» از 27 اردیبهشت 1392، روز ارتباطات و روابط‌عمومی، به مدت یک‌هفته برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با همکاری تشکل‌های فعال در حوزه روابط‌عمومی

برگزاری «هفته روابط‌عمومی» به‌صورت خودجوش برنامه‌ریزی شد

غلامرضا کاظمی‌دینان

با همکاری تشکل‌های فعال در حوزه روابط‌عمومی و حمایت‌ اساتید، مدیران و فعالان این حوزه، «هفته روابط‌عمومی» از 27 اردیبهشت 1392، روز ارتباطات و روابط‌عمومی، به مدت یک‌هفته برگزار می‌شود.

غلامرضا کاظمی‌دینان، دبیر ستاد برگزاری هفته روابط‌عمومی 1392 گفت: هفته روابط‌عمومی اقدامی خودجوش و صنفی است که توسط گروهی از فعالان حوزه روابط‌عمومی ساماندهی شده است.

وی افزود: در حال حاضر در تقویم رسمی کشور روز 27 اردیبهشت‌ماه به عنوان «روز ارتباطات و روابط‌عمومی» نامگذاری شده است اما به دلیل سیطره موضوع ارتباطات بر روابط‌عمومی، کمتر در این روز به موضوعات، چالش‌ها و ظرفیت‌های روابط‌عمومی در کشور پرداخته شده است. در عین حال شاهدیم که طی سال مراسم‌های پراکنده و غیرهمسو آن‌هم با اهداف مختلف با عنوان «روابط‌عمومی» برگزار می‌شود که این پراکندگی و حتی برخی موازی‌کاری‌های غیرهمزمان موجب بروز گلایه‌های متعددی شده است.

کاظمی‌دینان ادامه داد: بر همین اساس و جهت تمرکز چنین فعالیت‌هایی در طول سال، بر آن شدیم تا مباحث قابل طرح عمومی در عرصه روابط‌عمومی را طی یک‌هفته با عنوان «هفته روابط‌عمومی» (27 اردیبهشت لغایت 2 خردادماه) متمرکز کرده تا امکان نتیجه‌گیری و انتقال دانش و تجربیات این حوزه به‌صورت متمرکز و توأمان صورت گیرد، نیازمندی‌های اطلاعاتی و کاربردی روابط‌عمومی‌ها یکجا ارائه شده و ظرفیت‌های موجود به‌صورت شفاف‌تری شناسایی شود.

وی تصریح کرد: دنیای امروز دنیای اقتصاد، رقابت و رسانه است و روابط‌عمومی‌ها باید به تناسب نهادی که در آن فعال هستند، به دنبال ارائه راه‌حل‌هایی برای موفقیت بیشتر سازمان‌های خویش، بقای نهادهای، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و صنعتی و ایجاد اعتماد در مخاطب باشند که این نقش ارزشمند و غیرقابل انکار روابط‌عمومی‌ها در توسعه کشور، می‌طلبد خود فعالان این حوزه نیز جایگاه مهم‌تری برای فعالیت‌های خویش حائز باشند. برگزاری هفته روابط‌عمومی اقدامی است که می‌تواند در ایفای نقش پررنگ‌تر روابط‌عمومی‌ها در تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مۆثر باشد.

کاظمی‌دینان با بیان اینکه به زودی برنامه‌های متنوع هفته روابط‌عمومی که اعم از برگزاری چند همایش علمی و برنامه‌های فرهنگی است، اعلام می‌شود، همه اعضای خانواده بزرگ روابط‌عمومی را به مشارکت هر چه فعال‌تر در گرامیداشت این هفته دعوت کرد.

تنظیم: هومن بهلولی