تبیان، دستیار زندگی
وقتی مشکلات در زندگی زیاد می‌شوند، برای غلبه بر آن‌ها، صرفاً نیاز به استعداد خاصی نیست، بلکه باید خود را باور داشته باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خود باوری، مشكلات را حل می‌كند

خود باوری


وقتی مشکلات در زندگی زیاد می‌شوند، برای غلبه بر آن‌ها، صرفاً نیاز به استعداد خاصی نیست، بلکه باید خود را باور داشته باشید.


راه‌های زیادی برای رسیدن به خودباوری وجود دارد كه ما هم چند مورد را برای این کار به شما پیشنهاد می‌کنیم:

با خود مهربان باشید

چرا که نه؟ بهتر است باور کنید که ویژگی‌های مثبت و دوست داشتنی دارید. در غیر این صورت هرگز احساس خوبی نخواهید داشت. از همین حالا تصمیم بگیرید که اهمیت بیشتری به خود بدهید. شما مستحق مهربانی، علاقه و احترام بیشتری هستید. البته به خود مغرور نشوید و حقیقت را قبول کنید. شما به این جهان آمده و از آن می‌روید. در این میان سعی کنید با خود راحت و صادق باشید. این زندگی شماست و در پایان، خود از آنچه کرده‌اید، جواب می‌گیرید. بنابراین باید روی خود حساب کنید و با اعتماد به نفس، رفتار درستی پیشه کنید.

تفکر خود را تغییر دهید

عقاید، نظریات و افکار چه کسی را مد نظر قرار می‌دهید؟ سعی كنید نظریاتی را كه ارزشمند نیستند، کنار بگذارید. حالا وقت آن رسیده که خودتان تصمیم بگیرید و افکار بی‌ارزش را دور بریزید. این جمله را بنویسید: آنچه را از دیگران یاد گرفته‌ام، بررسی می‌کنم. بعد نسبت به هر آنچه که احساس خوبی نداشتید، تجدید نظر کنید؛ مواردی مانند حسادت و عدم صداقت. تصمیم بگیرید چنین رفتارهایی را متوقف کنید و نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت باشید و دیگر آن‌ها را جدی نگیرید، فقط به حقایق فکر کنید. فقط شما هستید که باعث می‌شوید دید دیگران نسبت به شما تغییر کند. بنابراین به آنچه كه دوست دارید باشید، فکر کنید، تا در افکار خود زندگی کنید.

خود باوری

دلایلی برای دوست داشتن خود

دلایل خود را مرور کنید و ببینید چه كسی هستید. همان چیزی باشید که می‌خواهید و در دیگران می‌جویید. این کار مستلزم درست فکر کردن و درست عمل کردن است. فهرستی از دلایلی که برای علاقه به خود دارید، تهیه کنید و در آن به رفتارهای خاص خود اشاره کنید. به آینده و آنچه می‌خواهید انجام دهید، فکر کنید.

خوشحال باشید

آخرین باری که از ته دل خندیدید، کی بود؟ سعی كنید از همین امروز، زمانی را به خود اختصاص دهید و از امکانات موجود و مناسب، برای خوشحال بودن استفاده کنید.

مثلاً غذای مورد علاقه خود را بخورید. به مکان‌هایی که دوست دارید بروید. با خانواده خود به گردش و تفریح بروید و شادی‌هایتان را با آنان قسمت كنید. اگر خودتان با خودتان خوب رفتار نکنید، از دیگران چه انتظاری دارید؟

مراقب خود باشید

چه کسی بهتر از شما می‌تواند مواظب‌تان باشد؟ به خودتان برسید و از نظر تغذیه جسمی و حتی روحی از خود مراقبت کنید. آنچه برایتان لازم است، انجام دهید تا همواره سالم و شاداب باشید.


باشگاه کاربران تبیان - برگرفته از تبلاگ: راه نصر

مطالب مرتبط:

خودباوری

رازهای رسیدن به خودباوری

باشگاه کاربران در شبکه اجتماعی

باشگاه کاربران در سامانه تبلاگ

باشگاه کاربران در ثبت مطالب

باشگاه کاربران در انجمن