تبیان، دستیار زندگی
شما کاربران عزیز می‌توانید برای تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام جعفر صادق(ع)، از کارت تبریک زیبای طراحی شده باشگاه کاربران استفاده کرده و این روز فرخنده را به دیگران تبریک بگویید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سعید سخایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کارت تبریک میلاد امام جعفر صادق (ع)

منور قلب عالم گشت از میلاد صادق

ای چراغ دانشت گیتی فروز

تا قیامت، پیشتاز علـــم روز

آفــــرینش را کتاب ناطقـــی

اهــل بینش را امام صادقی

این جشن میلاد فرخنده را از اینجا و با ارسال یک کارت تبریک زیبا به دوستان خود تبریک بگویید.

امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند: هر بنده‌ای که به آنچه خدای عزوجل دوست دارد، روی آورد، خدا به آنچه او دوست دارد، روی می‌آورد. (اصول کافی، ج 2، ص 65)

رئیس مذهب شیعه، حضرت امام جعفر صادق (ع)  بنا به روایت مشهور، در روز ولادت نبی گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص) یعنی 17 ربیع‌الاول در شهر مدینه به دنیا آمد. نام شریف شان جعفر است و لقب مبارك‌شان صادق، که به صدقش ملائک گواه بودند.

واژه جعفر معانی متعدد دارد، یکی از آن معانی، نام نهری است در بهشت؛ از این رو حضرت امام باقر (علیه‌السلام) نام فرزند خویش را جعفر نهادند، چرا که وجود پربرکت ایشان، همچون آب زلال نهر بهشت، حیات‌بخش و پر ثمر است.

لقب مبارك‌شان صادق بود، چون تمام گفتار و احادیث‌شان صادقانه بود. وقتی بزرگواری و صداقتش مثل آفتاب اول صبح می‌درخشید، حتی کوردل‌ترین دشمن اهل بیت هم به سپیدی صفاتش گواهی می‌داد. وقتی چشمه علم و دانش جعفری، بی‌امان می‌جوشید، از گرداگرد عالم به محضر درسش می‌شتافتند.

امام صادق(ع) فرموده‌اند: کسی که در پـی بـرآوردن نیاز برادر مۆمن مسلمان خود باشد، تا زمانی که در فکر نیاز اوست، خداوند در پی (برآوردن) نیاز وی باشد. (منتخب میزان الحکمة: 168)

شما کاربران عزیز تبیانی می‌توانید برای تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد ششمین خورشید آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (ع)، از کارت تبریک زیبای طراحی شده باشگاه کاربران استفاده کرده و این روز فرخنده را به دوستان و آشنایان خود تبریک و تهنیت بگویید.

این کارت تبریک زیبا را از بخش کارت پستال و با جمله‌هایی که دوست دارید برای دوستان خود بفرستید.


باشگاه کاربران تبیان

مطالب مرتبط:

كارت تبریك میلاد پیامبر اعظم (ص)

سماع وبلاگی؛ «محمد»، واپسین پیغمبر

مقالات کارت پستال‌های باشگاه کاربران

صفحه اصلی ارسال کارت پستال رایگان

سه نمونه از کارت پستال‌های باشگاه کاربران:

كارت تبریك میلاد امام هادی (ع)

كارت تبریك میلاد شمس خراسان

کارت تبریک ولادت امام زمان(عج)