تبیان، دستیار زندگی
«حوض نقاشی» ، آخرین ساخته ی مازیار میری در بخش سودای سیمرغ سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید. فیلم جدید مازیار میری کاری متفاوت در کارنامه سینمایی او محسوب می‌شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حوض نقاشی،قصه زوج معلول

«حوض نقاشی» در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آید


«حوض نقاشی» ، آخرین ساخته ی مازیار میری در بخش سودای سیمرغ سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید. فیلم جدید مازیار میری کاری متفاوت در کارنامه سینمایی او محسوب می‌شود.

حوض نقاشی ، قصه ی زوج معلول

مریم و رضا با آدم‌های دیگر فرق دارند، آن هم نه یک فرق ساده، بلکه بسیار بزرگ و آن‌ها باید تلاش کنند تا به دیگران ثابت کنند این تفاوت بزرگ را با معجزه عشق حل کرده‌‌اند. کار جدید مازیار میری داستان زوج جوانی را روایت می کند که هر دو به لحاظ ضریب هوشی پایین‌تر از حد نرمال هستند و همین مساله ژنتیکی سبب ساز آن می شود که ازدواج آنها با مشکل دچار شود.

شهاب حسینی برای نخستین بار نقش پدری معلول را ایفا می کند و  نگار جواهریان نیز در این اثر نقش مادری معلول را بازی می کند . این زوج معلول فرزندی سالم دارند .

«حوض نقاشی» یکی از تولیدات فرهنگی حوزه هنری  به شمار می آید. منوچهر محمدی کارنامه درخشانی در تولید آثار فرهنگی مناسب دارد که تهیه‌کنندگی کار  برعهده او است.  «حوض نقاشی» یکی از  فیلم‌های متفاوت جشنواره امسال خواهد بود.

در «حوض نقاشی» شهاب حسینى، نگار جواهریان، فرشته صدرعرفائى، سپهراد فرزامى، سیامک احصائى و... بازی می‌کنند. پیش‌بینی می‌‌شود بازی متفاوت و قابل توجهی از نگار جواهریان و شهاب حسینی که از جمله بازیگران نقش اصلی این اثر مازیار میری هستند ، ببینیم .

مازیار میری که فعالیت خود در سینما در سال 1374 با کار در شبکه‌ی دوم تلویزیون ایران، واحد تدوین آغاز کرد .

پس از ساخت چند فیلم کوتاه، دستیاری در سینما و تدوین چند فیلم و مجموعه‌ی تلویزیونی، در سال 1379 اولین فیلم بلند سینمایی‌خود را با نام «قطعه ناتمام» ساخت و وارد دنیای حرفه‌ای فیلم‌سازی شد.  بیش از یک دهه است که در عرصه سینمای بلند فعالیت می کند اما در این سال ها آثار قابل تاملی از وی در سینما برجای مانده است.

کار جدید مازیار میری داستان زوج جوانی را روایت می کند که هر دو به لحاظ ضریب هوشی پایین‌تر از حد نرمال هستند و همین مساله ژنتیکی سبب ساز آن می شود که ازدواج آنها با مشکل دچار شود. شهاب حسینی برای نخستین بار نقش پدری معلول را ایفا می کند و  نگار جواهریان نیز در این اثر نقش مادری معلول را بازی می کند . این زوج معلول فرزندی سالم دارند

قطعه ناتمام، به آهستگی، پاداش سکوت، کتاب قانون و سعادت آباد از جمله فیلم هایی است که به کارگردانی میری ساخته شده اند . فیلم کتاب قانون  سینمایی روایتی طنز از آسیب های اجتماعی بود که در اکران به رغم محدودیت ها فروش قابل توجهی داشت. در ادامه میری با ساخت فیلم سعادت آباد بلوغ خود در عرصه کارگردانی را نشان داد .

میری این بار با اثری متفاوت بنام ثˆحوض نقاشیثˆ در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد و با توجه به موفقیت دو اثر آخر این کارگردان سینما، انتظار می رود که آخرین ساخته میری نیز اثری قابل توجه باشد.

فیلمنامه‌ی «حوض نقاشی» را حامد محمدی نوشته و محمد آلادپوش آن را جلوی دوربین برده است. همچنین ساسان نخعی (صدابردار)،‌ مهرداد میرکیانی (چهره‌پرداز)، آتوسا قلمفرسایی (طراح صحنه و لباس)، محمدرضا مویینی (تدوین)، ساسان نخعی، مسعود بهنام (صداگذار)، سعید انصاری (موسیقی) و علی نیک‌رفتار (عکاس) از عوامل این فیلم سینمایی هستند.

حوض نقاشی ، قصه ی زوج معلول

این فیلم در بخش سودای سیمرغ سی ویکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید. گفتنی است که این اثر سینمایی برای حضور در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر با ممیزی های اندکی در برخی دیالوگ ها روبرو شد اما در نهایت به بخش مسابقه این جشنواره راه یافت .

نام فیلم برگرفته از شعر عامیانه و معروف «گنجشگک‌ اشی مشی» است و در داستان فیلم به شعر و مفهوم آن اشاره ‌شده است.

حوزه هنری در راستای حمایت از فیلم‌های ارزشی که ساختارهای اجتماعی و دینی جامعه ایرانی را تقویت می‌کند، ساخت این فیلم را در دستور کار خود قرار داد.

مسعود عجمی

بخش سینما و تلویزیون تبیان