تبیان، دستیار زندگی
در زندگی امروز، معمولاً بیشتر ما زمان زیادی را در سفرهای ماشینی و در رفت و آمدها می‌گذرانیم. در این مواقع گاهی هم كودكان و نوزادان، همراه ما و بر روی صندلی كودك در خودرو نشسته‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکته‌های صندلی کودک در خودرو

صندلی کودک در خودرو


در زندگی امروز، معمولاً بیشتر ما زمان زیادی را در سفرهای ماشینی و در رفت و آمدها می‌گذرانیم. در این مواقع گاهی هم كودكان و نوزادان، همراه ما و بر روی صندلی كودك در خودرو نشسته‌اند.


قدیم‌ترها، وقتی بچه‌ها می‌خواستند در خودرو بنشینند و همراه خانواده از جایی به جای دیگر بروند، حتماً یکی از والدین آن‌ها را محکم در آغوش می‌گرفت و مراقب شان بود.

کم‌کم پدر و مادرها فهمیدند که این شیوه خطرناک است و می‌تواند جان کودک را به خطر بیندازد. بنابراین راه جدیدی پیدا کردند؛ گاهی مادر روی صندلی عقب خودرو می‌نشست و فرزندش را در آغوش می‌گرفت.

اما این روزها در کشورهای پیشرفته، حتی چنین شیوه‌ای هم منسوخ شده و پلیس می‌تواند این خانواده‌ها را جریمه کند. حالا تنها راه‌حل، استفاده از صندلی‌های مخصوص کودکان در ماشین است؛ صندلی‌هایی که باید ویژگی‌های خاصی هم داشته باشد تا از فرزند خانواده محافظت کند.

در برخی کشورها، وقتی کودک متولد می‌شود، بدون این که پلیس صندلی مخصوص کودک را ببیند و آن را تایید کند، پدر و مادر حتی اجازه ندارند كه فرزندشان را از بیمارستان خارج کنند.

جالب است بدانید در برخی کشورها، وقتی کودک متولد می‌شود، بدون این که پلیس صندلی مخصوص کودک را ببیند و آن را تایید کند، پدر و مادر حتی اجازه ندارند كه فرزندشان را از بیمارستان خارج کنند. این موضوع نشان می‌دهد كه ایمنی کودک داخل ماشین و هنگام حمل و نقل نیز بسیار مهم و قابل توجه است.

ویژگی‌های یک صندلی استاندارد

ویژگی‌های زیادی در مورد انواع صندلی كودك گفته می‌شود، اما واقعاً یک صندلی استاندارد برای کودک، چه ویژگی‌هایی دارد؟

محل اتصال صندلی كودك

بر اساس نظر متخصصان، صندلی استاندارد کودک باید قابل اتصال به بدنه اصلی باشد. در واقع تعدادی از صندلی‌ها فقط به روکش یا کمربند ایمنی خودرو متصل می‌شوند که این حالت ضریب امنیت را تا حد بسیار زیادی کم خواهد کرد. پس اگر بتوان صندلی کودک را به بدنه سخت و فلزی صندلی اتومبیل متصل کرد، بیشترین ایمنی هم برای کودک فراهم خواهد شد.

صندلی کودک

كمربند صتدلی

علاوه بر این، صندلی کودک باید دارای کمربند ویژه‌ای هم باشد تا او در اثر تکان‌های شدید خودرو، به اطراف پرتاب نشود.

این کمربند باید از جنس نرمی ساخته شده باشد تا بدن کودک را نیز آزار ندهد و در اثر ترمزهای شدید، باعث زخم شدن یا وارد شدن فشار بیش از حد روی بدن و استخوان‌بندی ظریف كودك نشود. این نوع کمربندها که معمولاً به صورت ضربدری است، با یک لایه محافظ بسیار لطیف و نرم پوشانده می‌شود تا کودک به هیچ عنوان صدمه نبیند.

دوام صندلی

هنگام خرید هم باید توجه داشته باشید که صندلی کودک برای مدت زمانی طولانی قابل استفاده باشد تا خیلی زود مجبور به تعویض آن نشوید. با این کار می‌توانید از این صندلی‌ها در تمام مدت نوزادی و خردسالی کودک خود استفاده کنید.

تمیز بودن صندلی

همچنین باید این صندلی را تمیز نگه دارید تا در این دوره طولانی، به خوبی بتوانید از آن استفاده کرده و کودک تان را با راحتی از مکانی به مکان دیگر ببرید. به همین دلیل بهتر است صندلی‌هایی را انتخاب کنید که روکش آن‌ها قابل تعویض یا شست‌وشو باشد.

اول ایمنی،‌ بعد حركت!

زمانی که صندلی مناسب را خریده‌اید و آن را در ماشین نصب کرده‌اید نیز فراموش نکنید كه همیشه باید قبل از شروع حرکت، آن را بررسی نمایید تا از اتصال کامل و صحیح آن مطمئن شوید و سپس كودك و نوزاد دلبند خود را در آن قرار دهید.


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: sarakamali