تبیان، دستیار زندگی
گلهایی که در داربی پایتخت زد بعید است از خاطره کسی پاک شود.به خصوص پرسپولیسی‌ها که هر وقت صحبت از باخت‌های غم انگیز می‌شود از گل‌های محمود فکری هم یاد می‌کنند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محمود فکری:  سال 78 با داور حرف زده بودند تا بازی را در بیاورد


گلهایی که در داربی پایتخت زد بعید است از خاطره کسی پاک شود.به خصوص پرسپولیسی‌ها که هر وقت صحبت از باخت‌های غم انگیز می‌شود از گل‌های محمود فکری هم یاد می‌کنند. در آستانه داربی 76 به سراغ کاپیتان سابق آبی پوشان رفتیم. بازیکنی که می‌گوید اگر به پرسپولیس گل نمی‌زد پرونده اش در داربی نا تمام می‌ماند.
محمود فکری

هر گاه صحبت از داربی و گل‌های ردو و بدل شده در آن می‌شود کمتر اتفاق می افتد که نامی از محمود فکری به میان نیاید.

در هر حال این هم ازخوشبختی من بود. به نظر خودم در سابقه‌ام گل زدن به پرسپولیس را کم داشتم. اگر دروازه  این تیم را باز نمی‌کردم همه چیز به هم می‌ریخت. خدا را شکر می‌کنم که توانستم دو بار دروازه آنها را باز کنم.

در آن زمان م‌ گفتند فکری سالی یک گل خوب می‌زند و آن هم به پرسپولیس است.

من دو بار به پرسیپولیس گل زدم که یکی از یکی بهتر بود. البته تا سال 83 نتوانسته بودم  به این تیم گل بزنم اما دو بار پشت سر هم دروازه این تیم را باز کردم. یکی از این گل‌ها خیلی به من چسبید. آن هم گلی که من زدم و استقلال موفق شد با دو گل پرسپولیس را شکست دهد. به نظر خودم خیلی استثنایی بود چون هنوز هم از یاد پرسپولیسی‌ها نرفته است.

روز جمعه پرسپولیس و استقلال در شرایطی به مصاف هم می‌روند که یحیی گل محمدی نخستین داربی‌اش در قالب سرمربی را تجربه می‌کند. این در حالی است که قلعه‌نویی به مربی داربی باز معروف است.

در داربی همیشه تجربه حرف اول را می زند.شاید گل محمدی نخستین تجربه اش باشد اما بازیکنانی در اختیار دارد که با تجربه هستند و می توانند عصای دست او در این بازی باشند. در کل به نظرم بازی خوبی از آب در می آید و تماشاگران می توانند یک بازی خوب را تماشا کنند.

هر گاه صحبت از داربی و گل‌های ردو و بدل شده در آن می‌شود کمتر اتفاق می افتد که نامی از محمود فکری به میان نیاید

این را قبول دارید که داربی ها دیگر آن حساسیت همیشگی را ندارد؟

بله و این چند دلیل دارد. به نظر من دیگر رنگ و بوی سابق در داربی ها دیده نمی شود. من امیدوارم روز جمعه دیداری رقم بخورد که خاطرات گذشته در ذهن ها تداعی شود.دیداری که البته با پیروزی استقلال همراه باشد.

شما در مورد حرف هایی که فتح الله زاده در برنامه نود زد نظری دارید؟

من نمی دانم،اما فکر می کنم که در آن بازی که پرسپولیسی ها 9 نفره شده بودند به داور گفته بودند مراعات کند تا بازی مساوی شود اما در مورد بازیکنان نمی توانم چیزی بگویم ولی به داور عربستانی چیزهایی گفته بودند چون از نوع قضاوتش کاملا مشخص بود.

مصاحبه: فاتح حسینی

بخش ورزشی تبیان