تبیان، دستیار زندگی
سارا هستم 31 ساله. یكسالی هست كه با یكی از همكارانم رابطه دوستی برقرار كردیم. ایشان 33 سال دارند و مرد بسیار خوب، مودب و با اخلاقی هستند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ازدواج با فرد فرزند دار


سارا هستم 31 ساله. یكسالی هست كه با یكی از همكارانم رابطه دوستی برقرار كردیم. ایشان 33 سال دارند و مرد بسیار خوب، مودب و با اخلاقی هستند. چند روز پیش خیلی ناگهانی از من درخواست ازدواج كردند و گفتند كه قبلا با فردی ازدواج كرده و بعد از دو سال زندگی مشترك به دلیل خیانت همسرش از او جدا شده اند و الان با تك دخترشون زندگی می كنند. واقعیتش واقعا گیج شدم.  نمی دانم باید چكار كنم؟ با او ازدواج كنم یا نه؟ نمی دانم می توانم با دختر ایشان ارتباط برقرار كنم؟ ...

پدر و فرزند

تنها چیزی كه در این راستا برایم مشخص است این است كه پس از سال ها با مردی آشنا شده ام كه مرد ایده آل رویاهایم است. ما در این مدت كوتاه خیلی بهم وابسته و علاقه مند شده ایم ...

امروزه روز با توجه به تغییرات گسترده ای كه در فرهنگ جامعه پیش آمده ازدواج یك فرد مجرد با فرد فرزند دار طلاق گرفته اصلا مسئله دور از ذهنی نیست و به وفور در جامعه مان دیده می شود. به همین دلیل بررسی این مشكل و  پاسخ درست و دقیق به آن، یكی از مهمترین معضلات جوانانی چون سارا و امثالهم محسوب شده و پرداختن به آن لازم و ضروری می باشد. آنچه در این راستا حائز اهمیت بسیار می باشد این است كه افراد قبل از اقدام به چنین ازدواج هایی حتما به برخی از نكات مهم و حیاتی توجه نمایند.

مرحله اول: فرد مقابل (خواستگار)

-در این مرحله طرفین به خصوص فردی كه تا به حال سابقه ازدواج نداشته باید به صورت كامل و جامع نسبت به یكدیگر شناخت كسب نمایند. همیشه شناخت كامل اخلاق و روحیات، مذهب، تفكر،‌ فرهنگ و... فرد مقابل اولین گام در یك ازدواج موفق محسوب می شود.

-معمولا در ازدواج با این افراد باید به طرز تفكر آنها نسبت به زندگی گذشته،‌ آینده و برنامه ریزی شان برای زندگی آینده توجه بسیار نمود. گاه این افراد به دلیل شكست قبلی شان در زندگی زناشویی دچار بدبینی و بددلی، وسواس، تندخویی، دیكتاتوری و ... می گردند.

-انجام تحقیقات درست و مفصل از دوستان، آشنایان، همكاران و همسایگان مرحله بعدی این تصمیم محسوب می گردد. در این تحقیقات علاوه بر اینكه باید در مورد اخلاق و روحیات و ویژگی های شخصیتی فرد مقابل و خانواده اش پرس و جو گردد باید علت طلاق و جدایی وی از همسر سابقش را نیز از زبان و دید دیگران جویا شده و مقصر را از دید آنها بررسی نمود.

-صحبت با همسر سابق خواستگار و تحقیق و بررسی از وی گام دیگر این مسیر است. یقینا در اینگونه ازدواج ها باید با همسر سابق خواستگار به صورت مفصل صحبت نموده و علت اصلی جدایی شان را جویا شد. واقعیت آن است كه برخی از افراد عادت دارند كه برای تبرئه خود از اتهامات مدام مشكلات را به گردن این و آن بیاندازند. به همین دلیل لازم است كه شما با طرفین دعوا صحبت كرده و در نهایت به این نتیجه برسید كه كدامیك مقصر بوده اند. یادتان باشد كه هرگز یك طرفه به قاضی نروید.

علاوه بر اینكه در این گفتگو می توانید علت و مقصر اصلی این جدایی را كشف كنید، قادرید از فرد مقابل به عنوان كسی كه مدتی با خواستگارتان زندگی كرده و شناختش از وی كاملتر است به عنوان یك منبع خوب استفاده نمایید. در ضمن بدانید كه این فرد شاید دیگر در زندگی خواستگار شما نقشی نداشته باشد ولی هنوز پدر یا مادر فرزند خواستگار شماست و شما باید به هر شكل ممكن با او كنار بیایید.

توجه داشته باشید كه گاه برخی از خواستگارها به دلایل مختلفی از دادن آدرس همسر سابقشان سر باز می زنند، هرگز و به هیچ وجه بهانه شان را نپذیرید و شرط ازدواجتان را صحبت با همسر سابقش بگذارید.

برخی از افراد عادت دارند كه برای تبرئه خود از اتهامات مدام مشكلات را به گردن این و آن بیاندازند. به همین دلیل لازم است كه شما با طرفین دعوا صحبت كرده و در نهایت به این نتیجه برسید كه كدامیك مقصر بوده اند. یادتان باشد كه هرگز یك طرفه به قاضی نروید

مرحله دوم: فرزند خواستگار

مسئله مهم دیگر در این گونه ازدواج ها فرزند فرد مقابل یا خواستگار است. معمولا افراد در این مواقع از چند حالت پیروی می كنند:

1.فرزندشان را وارد زندگی جدید نكرده و سرپرستی او را به همسر سابق یا خانواده ها می سپارد.

2.فرزند را وارد زندگی جدید می كند.

در حالت اول، اگر فرد منصف و منطقی باشید هرگز نمی پذیرید كه با فردی كه فرزند و جگر گوشه اش را به امان خدا رها كرده ازدواج كنید. كسی كه امروز به فرزندش رحم نمی كند چگونه ممكن است كه فردا به شما و  فرزند شما رحم كند؟

در حالت دوم، باید علاوه بر اینكه با خود فرد آشنا می شوید با فرزند او نیز آشنا شوید. رفت و آمد با فرزند و شناخت اخلاق و روحیات وی یكی از مهمترین گام های این تصمیم است. یادتان باشد تا نتوانید با این فرزند ارتباط درست برقرار كنید نمی توانید زندگی خوبی داشته باشید.

- قبل از تصمیم نهایی حتما به این امر فكر كنید كه آیا می توانید فرزند فرد مقابل را همچون فرزند خودتان دوست بدارید و در آینده بین او و فرزندان خودتان تفاوت قائل نشوید.

-یقینا مشورت با یك مشاور خوب و متخصص در این راه بسیار مفید خواهد بود.

اكرم اشرفی نژاد

بخش کلوب ازدواج تبیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.