تبیان، دستیار زندگی
مهدی مهدوی کیا، فرهاد مجیدی،سید جلال حسینی، جواد نکونام، کریم انصاری فرد،سید مهدی رحمتی،‌ حضور هر یک از نفرات نامبرده شده در دربی پایتخت می تواند حساسیت های دربی را بیش از گذشته افزایش دهد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمام ستاره های شهرآورد76

داربی

مهدی مهدوی کیا، فرهاد مجیدی،سید جلال حسینی،  جواد نکونام، کریم انصاری فرد،سید مهدی رحمتی،‌ حضور هر یک از نفرات نامبرده شده در دربی پایتخت می تواند حساسیت های دربی را بیش از گذشته افزایش دهد.

وجه تمایز بزرگ دربی 76 با اکثر دربی های سال های اخیر پرستاره تر بودن هر دو تیم و دشواری برتری دادن یکی از آنها بر دیگری به دلیل حضور ستاره های دانه درشت است که قرار است 6 بهمن ماه مقابل یکدیگر صف آرایی کنند.

مهدی مهدوی کیا

کاپیتان سرخپوشان که به دلیل مصدومیت حضورش در دربی 76 در هاله ای از ابهام قرار دارد یک از مردانی است که هرگز شکست در دربی را به عنوان بازیکن تجربه نکرده است و در دربی 74 که پرسپولیس بازی باخته را با برد 3 بر دو تغییر داد با حضورش در زمین توانست بازی را برای پرسپولیس در آورد و آمار بی شکستی خود را حفظ کند. با این حال باید منتظر ماند و دید آقا مهدی به این بازی می رسد یا از دست دادن کاپیتان دیگر پرسپولیس شوکی دیگر در اردوی قرمز ها خواهد بود.

فرهاد مجیدی

با چهار گل زده در دربی ها باعث شده است تا هواداران آبی پوش خاطرات خوشی را از کاپیتان محبوب خود در ذهن داشته باشند و برای حضور شماره هفت شان در دربی لحظه شماری می کنند. هر چند نا آماده بودن مجیدی این زمزمه ها را به گوش می رساند که قرار است تا فرهاد مجیدی نیمکت نشین 76 مین دربی پایتخت باشد.

فرهاد در تمام حضورهای قبلی‌اش در داربی پایتخت فروغ فراونی داشته و حالا می‌تواند یك خطر دائمی برای خط دفاع پرسپولیس محسوب شود. حالا باید منتظر ماند و دید آیا مجیدی می تواند همان بازیکن گذشته باشد یا خیر ؟ برای پاسخ این سوال تا روز جمعه صبر کنید.

کریم انصاری فرد

یکی از بازیکنانی که در دربی رفت به عنوان بازیکن فیکس وارد زمین نشد کریم انصاری فرد بود. حضور در دقایق پایانی اولین دربی برای کریم راه گشا نبود و وی نتوانست نام خود را در لیست گلزنان دربی ثبت کند.

پس از آمدن به پرسپولیس خیلی زود توانست جایگاه خود را در میان هواداران دو آتیشه پرسپولیس پیدا کند. قطعا پس از علی کریمی که حالا دیگر به این بازی نمی رسد  چشم و چراغ هواداران پرسپولیس  خواهد بود تا شاید بتواند با استفاده از قدرت تمام کنندگی خود بیش از گذشته در میان هواداران دو آتیشه سرخ ها محبوب شود.

جباری و مجیدی

مجتبی جباری

حضور جباری در استقلال در دربی می تواند خیال هواداران استقلال را در فاز تهاجمی راحت تر از گذشته کند. این روزها شماره هشت آبی ها در آمادگی کاملی به سر می برد و امیر قلعه نویی برای مصدوم نشدن او کمتر به بازی می دهد تا جباری در جدال های آسیایی و حساس تر برای استقلال به میدان برود. جدال او با رضا حقیقی که نشان داده می تواند جانشین مناسبی برای جواد نکونام در تیم ملی باشد می تواند یکی از جذاب ترین جدال های دربی باشد.

رضا حقیقی

خیلی ها نتایج درخشان هفته های اخیر پرسپولیس را به پای او می نویسند. جایی که بزرگترین نقطه ضعف سرخ ها در این چند سال به شمار می رفت.با حضور در میانه میدان بازیخونی،‌پوشش های عرضی، شرکت در جدالهای هوایی توانست نقطه اطمینان پرسپولیس در دیدار های گذشته لقب بگیرد و اگر بتواند همان نمایش را در دربی از خود نشان دهد می تواند حضور خود در تیم ملی را بیمه کند.

سید مهدی رحمتی

خبر خداحافظی اش از تیم ملی شوک بزرگی را به فوتبال ایران وارد کرد تا کی روش بازگشت او را غیر ممکن بخواند و حالا باید منتظر ماند و دید چنین اتفاقاتی در عملکرد رحمتی چه تاثیری خواهد داشت.

جواد نکونام

دیگر نقطه قوت تیم فوتبال استقلال حضور جواد نکونام در مرکز زمین است.  آمادگی او می تواند تاثیر فروانی در حملات آبی پوشان داشته باشد و میزان جنگندگی او می تواند کار را برای هافبک های بازیساز استقلال راحت کند. قدرت شوتزنی و مهارت او در زدن سر در ضربات ایستگاهی می تواند دیگر امتیاز شماره شش آبی ها به شمار برود.

سید جلال حسینی

امید خط دفاعی پرسپولیس به حساب می رود و عملکرد خط دفاعی پرسپولیس نشان می دهد اگر پوشش های مناسبی از سید جلال حسینی صورت بگیرد وی هم در جنگ های هوایی و هم در جدال های روی زمین می تواند برنده از زمین خارج شود. به هر حال جدال حسینی با خط حمله آبی ها می تواند دیدنی باشد.

حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان