تبیان، دستیار زندگی
این سوال که سرخابی ها چگونه بازی کنند تا موفق شوند بعد از برگزاری بازی سنتی استقلال-پرسپولیس یعنی با حل شدن معما خیلی آسان می شود
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرخابی ها چگونه بازی کنند؟


این سوال که سرخابی ها چگونه بازی کنند تا موفق شوند بعد از برگزاری بازی سنتی استقلال-پرسپولیس  یعنی با حل شدن معما خیلی آسان می شود. اما اینکه قبل از بازی کسی این معما را حل کند جالب توجه است.


استقلال - پرسپولیس

متاسفانه در بازار اظهار نظرهای بدون ارزیابی عده ای بعد از بازی می نشینند و به عنوان کارشناس از کادر فنی دو تیم ایرادهای آن چنانی می گیرند! این عده پیش از بازی یا اظهار نظر نمی کنند یا پس از آن در این خصوص قبول مسئولیت ندارند. به این ترتیب آنها برنده بازی دو سر برد هستند! ای کاش فضایی پدید می آمد تا کارشناسان و نظریه های آنان قبل و بعد از بازی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گرفتند تا فرق دوغ و دوشاب  مشخص می شد. ما در این باره پای صحبت چند کارشناس قبل از بازی نشستیم  ارزیابی نظریه های آنان بعد از بازی بر عهده شما عزیزان است.

صادق ورمزیار:سرعت پرسپولیس دردسر استقلال

صادق ورمزیار از اولین بازیکنانی بود که لقب با تعصب را از هواداران آبی دریافت کرد. ورمزیار که سابقه گلزنی به پرسپولیس و نیز بستن بازوبند کاپیتانی استقلال را دارد در خصوص ملاقات هفتاد و ششم سرخابی ها گفت: چون همیشه این بازی سخت خواهد بود. گول بالا نشینی و پایین نشینی تیم ها را نخورید. این بازی حال و هوای خود را دارد. به نظرم استقلال باید در این دیدار فکری برای حل مشکل کندی یارانش در مرکز زمین کند. قرمزها در این منطقه با استفاده از سرعت یاران خود می توانند درد سر ساز باشند. استفاده از بازیکنانی که در این منطقه از سرعت کافی برخوردار هستند روزنه ها را می بندد.

به نظرم این روزها پرسپولیس از استقلال سرحال تر بازی می کند. در بازی آخر پرسپولیسی به خاطر دو اخطاره بودن چند یار خود محتاط بودند. در این دیدار بازهم مجتبی جباری می تواند گره گشای کار آبی ها باشد. امیدوارم شاهد بازی خوبی باشیم. بازهم تاکید می کنم که این دیدار به دلیل شرایط خاص خود خیلی قابل پیش بینی نیست اما من به عنوان یک استقلالی آرزو دارم آبی ها برنده این دیدار باشند.

کاظم سید علیخانی: در این بازی فکر برنده است

کاظم سید علیخانی مدافع اسبق پرسپولیس از پیش بینی به شدت طفره می رود. او می گوید این دیدار به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست. تیمی در این بازی برنده می شود که با فکر بازی کند. مربیان به جای تکیه برنکات فنی در این دیدار بیشتر باید بر تمرکز بازیکنان توجه کنند. این اتفاقی است که در دوره ما رخ داد. ما با همین حربه چهار مرتبه در دهه 60 استقلال را بردیم و تنها یک بار باختیم. به این ترتیب به نظرم طی روزهای آینده بهتر این است که کادر فنی دو تیم بازیکنان را از لحاظ ذهنی آماده کنند.

داود حق دوست مدافع سابق آبی ها خیلی زود پس از کنار گذاشتن دوره بازی کردنش به جرگه مربیان پیوست. او که به شدت به مسایل فنی فوتبال علاقه مند و پیگیر آن است می گوید: با این که تساوی برای استقلال بنا به شرایط جدول مناسب است اما من دفاع کردن را تجویز نمی کنم. به نظرم آبی ها باید در این دیدار تهاجمی به میدان بروند چون بهترین دفاع –حمله است.

جلال بیات: احتیاط شرط عقل است

جلال بیات از جمله بازیکنانی است که با گذر از ایم جوانی در کار مربیگری هم تا حدودی فعال است. او در باره این دیدار می گوید: شرایط جدول می گوید که استقلال اوضاع خوبی نسبت به حریفش دارد. تساوی در این بازی را باید به سود آبی ها ارزیابی کرد. بنابر این توصیه من این است که قلعه نویی تیمش را به احتیاط فرا بخواند. به این ترتیب می توان از فرصت های موجود بهترین استفاده را برد و حتی به پیروزی دست یافت.

داود حق دوست: حمله بهترین دفاع است

داود حق دوست مدافع سابق آبی ها خیلی زود پس از کنار گذاشتن دوره بازی کردنش به جرگه مربیان پیوست. او که به شدت به مسایل فنی فوتبال علاقه مند و پیگیر آن است می گوید: با این که تساوی برای استقلال بنا به شرایط جدول مناسب است اما من دفاع کردن را تجویز نمی کنم. به نظرم آبی ها باید در این دیدار تهاجمی به میدان بروند چون بهترین دفاع –حمله است. اگرچه باختن در این دیدار تبعات بدی دارد اما استقلال با تکیه برفاصله خوب امتیازی باید بدون واهمه بازی تهاجمی را در دستور کارش قرار دهد. دفاع در این دیدار برای استقلال دردسرساز خواهد بود. یادمان نرود که استقلال امکانات و بازیکنان خوبی در اختیار دارد که در چنین روزهایی باید به کار آید. به نظرم دو تیم مسئولیت سنگینی دارند و باید با بازی خوب جوابگوی توقعات به حق فوتبالدوستان باشند. ارائه یک فوتبال تما شاگر پسند کمترین کاری است که باید به اجرا گذاشته شود.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان