تبیان، دستیار زندگی
اگرچه خیلی از کارشناسان پیش بینی در فوتبال را نمی پسندند اما این کار برای علاقه مندان جذابیت های خاص خود را دارد. این جذابیت وقتی مربوط به دیدار پر حاشیه ای مثل پرسپولیس و استقلال باشد بیشتر و بیشتر هم می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیش بینی سرخابی ها قبل از ملاقات 76

داربی

اگرچه خیلی از کارشناسان  پیش بینی در فوتبال را نمی پسندند اما این کار برای علاقه مندان جذابیت های خاص خود را دارد. این جذابیت وقتی مربوط به دیدار پر حاشیه ای مثل پرسپولیس و استقلال باشد بیشتر و بیشتر هم می شود.

اگرچه ضریب اشتباه در آن به واسطه شرایط خاص این دیدار بالاتر هم برود. از سوی دیگر علاقه مندی بازیکنانی که روزگاری پیراهن این دو تیم را برتن کرده اند به رقم خوردن یک نتیجه نیز در نوع خود جالب توجه و حاوی نکات تازه ای خواهد بود.

این پیش بینی ها را باهم مرور می کنیم با این توضیح که اغلب این بازیکنان در مواجه با این سوال پاسخ کلیشه ای نتیجه را نمی توان پیش بینی کرد را ارائه کردند و بعد پاسخ دادند و گروهی به هیچ عنوان پاسخگوی این سوال حاشیه ساز نشدند.

رضا حسن زاده: همانی که دوست دارم می شود

رضا حسن زاده مدافع مستحکم آبی ها در گذشته نه چندان دور در باره این بازی می گوید: اگه به دوست داشتن من باشد بازی 6-0 به سود استقلال می شود. اما خارج از شوخی بازی دوبر صفر می شود همانی که من دوست دارم.

محمد رضا مهدوی: بدون گل

محمد رضا مهدوی سابقه بازی در هر دوتیم را دارد پس با احتیاط حرف می زند و می گوید: من نصفم قرمزه نصف دیگرم آبی و چه نتیجه ای بهتر از صفر- صفر. فکر می کنم نتیجه هم همین شود.

فرشاد پیوس : قرمزها سرحالترند

فرشاد پیوس گلزن قهار قرمز ها در باره بازی و نتیجه آن گفت: باید منطقی باشیم. پرسپولیس الان وضعیت بهتری دارد. بازی دو بر یک می شود همانی که منمی خواهم.

مهدی فنونی زاده: آبی ها می برند

مهدی فنونی زاده با خوش بینی فراوان از برتری قطعی آبی ها می گوید. بازی را دو بر صفر به سود آبی ها بدانید. این نتیجه ای هم هست که دوست دارم رقم بخورد.

مرتضی فنونی زاده: پر گل می شود

مرتضی فنونی زاده معتقد است که این دیدار پرگل خواهد شد. او می گوید: به نظرم بازی 3-3 می شود هرچند من دوست دارم پرسپولیس دو بر صفر برنده شود.

پنجعلی

پنجعلی: 2-1 به سود قرمزها

محمد پنجعلی معتقد است که بازی قابل پیش بینی نیست اما با اصرار ما می گوید: به نظرم پرسپولیس دو بریک بازی را خواهد برد. این نتیجه ای است که من هم دوست دارم.

جلال بیات:از رویا تا واقعیت فاصله است

جلال بیات: مدافع بلند بالای سابق استقلال خیلی امیدوار به پیروزی استقلال نیست. او می گوید: دوست دارم بازی 2-0 به سود آبی ها شود اما فکر می کنم یا مساوی و یا به سود قرمزها رقم بخورد.

داود حق دوست: مساوی می شود

داود حق دوست مدافع خوش قد و قامت آبی ها در سالهای گذشته در خصوص نتیجه بازی می گوید: دوست دارم این دیدار یک بر صفر به سود استقلال شود اما به نظرم باز هم تساوی یک بر یک را شاهد باشیم.

صادق ورمزیار:دوست دارم آبی ها ببرند اما

صادق ورمزیار به بازی 76 سرخابی ها نگاهی فنی دارد. او پس از ارائه نظریه كارشناسی خود كه جداگانه خواهد آمد گفت: دوست دارم بازی یک بر صفر به سود استقلال شود اما به نظرم بازی مساوی یا به سود پرسپولیس می شود.

غلامپور:استقلال برنده است

دروازه‌بان اسبق تیم فوتبال استقلال همچنان دوست دارد، استقلال برنده بازی باشد.  بهزاد غلامپور درباره بازی تیم های استقلال و پرسپولیس گفت: این بازی همیشه حساس بوده است، چون هیچ کدام از دو تیم به خاطر هوادارانشان نمی خواستند ببازند. هر تیمی که داربی را می‌برد تا داربی بعد خوشحال خواهد بود. به هر حال در این بازی هر تیمی که بهتر و با هوش تر بازی کند، برنده می‌شود و داربی این هفته‌ را نیز استقلال می‌برد.

هاشمیان: دوست دارم پرسپولیس ببرد اما مساوی می‌شود

وحید هاشمیان گفت: دوست دارم پرسپولیس برنده شود اما داربی 76 مساوی می‌شود. مهاجم پیشین تیم فوتبال پرسپولیس درباره داربی 76 گفت: به هر حال اکنون استقلال صدرنشین لیگ برتر است و تیم خوبی دارد، از طرفی پرسپولیس هم با یحیی گل‌محمدی روند خوبی را آغاز کرده است، بنابراین بازی سنگینی در این داربی شاهد خواهیم بود . من هرچند از برد پرسپولیس خوشحال می‌شوم اما پیش‌بینی می‌کنم بازی مساوی شود.

آرش برهانی در مورد شهرآورد می گوید: بهتر است در این باره حرفی نزنیم زیرا حاشیه به وجود می‌آید و این اتفاقات شاید تاثیر گذار باشد. شک نکنید برای برد وارد میدان می‌شویم. تمام هدف ما این است که بتوانیم سه امتیاز را کسب کنیم و می‌خواهیم که به این مقصد دست یابیم.

کرکری های در لفافه

در بین سرخابی ها کسانی هم بودند که با وجود سماجت ما برای پیش بینی نتیجه فقط صحبت در باره این بازی را به صلاح دیدند. خواندن حرف های آنان نیز خالی از لطف نیست.

پورحیدری: تجربه ما بیشتر است

مدیر فنی تیم استقلال گفت: برگ برنده تیم استقلال در دیدار با پرسپولیس هوادارانش هستند. تصور می‌کنم قلعه‌نویی تجربه بیش از 7،8 دربی را به عنوان مربی روز نیمکت استقلال دارد و حالا هم تیم کامل‌تر شده و هم بازی به بازی هماهنگ‌تر و بهتر می‌شود. روی کاغذ نمی‌توان حرف زد اما سال 74 همه می‌گفتند که پرسپولیس 80 درصد برنده است اما در 30 دقیقه ابتدایی 3 گل به پرسپولیس زدیم و کار را تمام کردیم این مسائل قابل پیش‌بینی نیست و هر تیمی آرامش بیشتری داشته باشد می‌تواند برنده از زمین خارج شود.

بنگر: مهاجمان ما خوب گل می زنند

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: استقلال باید مراقب مهاجمان ما باشد که در هر بازی 4 تا 6 گل به ثمر می‌رسانند. در این مدت عملکرد خوبی داشتیم و امیدوارم در مسابقات‌ آینده بتوانیم کارمان را به همین  شکل ادامه بدهیم. بازی مقابل استقلال مثل هر بازی دیگری 3 امتیاز دارد.

داربی، آرش برهانی

برهانی: حاشیه نسازید

مهاجم تیم فوتبال استقلال گفت: حرفی نمی‌زنیم زیرا ممکن است سوءتفاهمی به وجود آید اما مطمئن باشید برای پیروزی وارد میدان می‌شویم. بهتر است در این باره حرفی نزنیم زیرا حاشیه به وجود می‌آید و این اتفاقات شاید تاثیر گذار باشد. شک نکنید برای برد وارد میدان می‌شویم. تمام هدف ما این است که بتوانیم سه امتیاز را کسب کنیم و می‌خواهیم که به این مقصد دست یابیم.

حاتمی: هیجان ندارم

فرزاد حاتمی که در نیم فصل دوم به تیم استقلال پیوسته از جمله بازیکنانی است که دربی 76 برای او اولین میدان رویارویی با رقیب سنتی است. حاتمی گفت:من نه برای دربی بلکه برای هیچ مسابقه ای هیجان ندارم.

شاهرودیی : پرسپولیس بباز نیست

رضا شاهرودی ، در خصوص دربی 76 اظهار داشت: اول باید به خیلی‌ها بگویم نباید دربی الان را با گذشته‌ها مقایسه کرد چون خیلی تفاوت دارد.شاهرودی ادامه داد: باید از گذشته‌ها بگذریم چون همه چیز تمام شده و فرق کرده اما این بار در این بازی به نظر من پرسپولیس بباز نیست، امکان زیاد دارد که برنده دربی باشیم که ما هم دعا می‌کنیم این اتفاق برای ما بیفتد.

نكیسا: امیدوارم تماشاگر پسند شود

نیما نکیسا درباره هفتاد و ششمین داربی پایتخت بین دو تیم استقلال و پرسپولیس گفت: پرسپولیس در چند هفته اخیر خوب شده و استقلال هم جایگاه بالایی دارد و امیدوارم بازی تماشاگرپسندی شود و برنده داشته باشد.  به نظرم بازی مساوی می شود.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان