تبیان، دستیار زندگی
نقاره خانه حرم مطهر نیز شروع به نواختن كرد و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعویض پرچم گنبد حرم امام(ع)


پس از 63 روز عزاداری؛پرچم گنبد حرم مطهر امام رضا(ع) تعویض شد

پس از 63 روز عزاداری، در سومین روز از ماه ربیع‌الاول، پرچم سیاه گنبد ملكوتی حرم امام رضا(ع) تعویض و پرچم سبز آستان قدس رضوی مزین به آیه شریفه «نصر من الله و فتح قریب» جایگزین آن شد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، مدیركل روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: در این آیین كه با حضور خادمان حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) برگزار شد، پرچم سیاه كه به نشانه عزاداری اهل بیت(ص) و ادای احترام به ساحت مقدس امام حسین(ع) در ابتدای ماه محرم برفراز گنبد حرم مطهر برافراشته شده بود، بعد از 63 روز از سوی خادمان سادات حرم مطهر با پرچم سبز آستان قدس رضوی تعویض شد.

تعویض پرچم گنبد حرم امام(ع)

حسین یوسفی افزود: در طلوع صبح سوم ماه ربیع‌الاول نقاره خانه حرم مطهر نیز شروع به نواختن كرد و پوش ضریح مطهر حضرت رضا(ع) نیز تعویض شد.

وی خاطرنشان كرد: پرچم حرم مطهر رضوی در طول سال به مناسبت‌های مذهبی در اعیاد و سال‌روز شهادت ائمه معصومین(ع) چندین بار تعویض می‌شود كه بیشترین مدت سیاه‌پوش ماندن آن در ماه‌های محرم و صفر است.

یوسفی ادامه داد: هر سال دو بار پرچم گنبد مطهر حضرت امام رضا(ع) به طور رسمی و در آیینی ویژه تعویض می‌شود كه یكبار آن در ابتدای ماه محرم الحرام و یك مرتبه نیز در زمان سال‌روز میلاد ثامن الحجج(ع) است.


منبع: سایت آستان قدس رضوی

بخش حریم رضوی