تبیان، دستیار زندگی
گویا بازار اعلام نامزدی ها و آمد و رفت ها در رسانه ها پیرامون این موارد تا اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت آخرین خبرها درباره حضور و یا عدم حضور شخصیت های سیاسی را اینجا بخوانید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سید حسن خمینی نظر قطعی خود را اعلام کرد


گویا بازار اعلام نامزدی ها و آمد و رفت ها در رسانه ها پیرامون این موارد تا اردیبهشت ماه  ادامه خواهد داشت آخرین خبرها درباره حضور و یا عدم حضور شخصیت های سیاسی را اینجا بخوانید

سید حسن خمینی: نمی آیم
سید حسن خمینی

حجت الاسلام سید حسن خمینی در دیداری در جماران تهران با اشاره به ضرورت حفظ وجهه کار‌آمدی نظام برای صیانت از انقلاب بزرگی که امام به کمک مردم ایجاد کرد، گفت: بهترین دفاع از امام، کارآمد کردن نظام است.

سیدحسن خمینی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد نامزدی وی در انتخابات گفت: این شایعات همیشه مطرح بوده و ما هم نمی‌توانیم مداوماً تکذیبیه صادر کنیم، اما چون اخیراً مطرح شده می‌گویم که نامزدی من درانتخابات آتی ریاست جمهوری کاملا منتفی است.

دیدار انتخاباتی ولایتی با پورمحمدی

علی اکبر ولایتی عضو ائتلاف سه گانه در دیدار با حجت‌الاسلام پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور گزارشی از روند فعالیت انتخاباتی و سازوکار ائتلاف سه‌گانه ارائه کرده است

اخیراً علی اکبر ولایتی عضو ائتلاف سه گانه در دیداری که با حجت‌الاسلام پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور داشته است، ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت انتخاباتی و سازوکار ائتلاف سه‌گانه از وی برای کمک و تقویت این ائتلاف دعوت کرده است.

بر پایه این خبر حجت‌الاسلام پورمحمدی نیز در پاسخ اظهار داشت که بنده موافق این حرکت هستم اما هنوز تصمیمی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری نگرفته‌ام.

وی ادامه داد: اگر بنده کاندیدای انتخابات آتی شوم به عنوان یک نامزد و اگر در انتخابات حضور نداشته باشم به عنوان یک عضو جامعه روحانیت مبارز به این ائتلاف کمک می‌کنم.

دیدار قالیباف با لاریجانی

پیش از این نیز قالیباف دیداری با لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی داشته و به ارائه گزارشی از سازوکار ائتلاف سه‌گانه پرداخته است.

اخیراً علی اکبر ولایتی عضو ائتلاف سه گانه در دیداری که با حجت‌الاسلام پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور داشته است، ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت انتخاباتی و سازوکار ائتلاف سه‌گانه از وی برای کمک و تقویت این ائتلاف دعوت کرده است

همچنین در پی انتشار برخی اخبار درباره دعوت این ائتلاف از محسن رضایی، یک منبع آگاه به فارس گفت: تاکنون هیچ دعوتی از محسن رضایی برای پیوستن به این ائتلاف صورت نگرفته است.

به گزارش فارس قرار است فعالیت رسمی ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان در دهه فجر آغاز شود.

پزشکیان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد

مسعود پزشکیان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت اصلاحات، کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم را رد کرد.

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در پاسخ به سۆالی درباره ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر عزم وی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم گفت: بنده تصمیمی درباره کاندیداتوری در انتخابات ندارم.

وی افزود: تا کنون هیچ بحثی درباره کاندیداتوری در انتخابات 92 نداشته‌ام، و نمی‌ دانم برخی رسانه‌ها چگونه چنین بحثی را مطرح کرده‌اند.

پزشکیان تصریح کرد: حرف زدن برای برخی‌ رسانه‌ها مالیات ندارد و به خاطر همین است که هرچه می‌خواهند می‌نویسند.

دبیرکل حزب مردمسالاری خبر داد:

کواکبیان

نام 5 کاندیدای اصلاح‌طلب

دبیرکل حزب مردمسالاری با اعلام اینکه در مورد کاندیدای این حزب، پنجشنبه 5 بهمن ماه در همایشی تصمیم‌گیری خواهد شد، گفت: جبهه اصلاح‌طلبان با هیچ یک از کاندیداهای مطرح اصلاح‌طلب تا کنون دیدار نداشته است.

مصطفی کواکبیان دبیرکل جبهه اصلاح‌طلبان و یکی از کاندیداهای احتمالی جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با اشاره به همایش 5 بهمن حزب مردم‌سالاری گفت: جبهه اصلاح‌طلبان در حدود 3 یا 4 ماه گذشته بر روی مصداق‌های انتخاباتی ورود پیدا کرده و به نتیجه نهائی رسیده است.

وی افزود: از روز اول اعلام کردیم اگر خاتمی کاندیدا شود حزب مردم‌سالاری کنار می‌کشد و طرح مناسک را اجرایی نمی‌کند؛ اما اگر خاتمی قصد ورود به انتخابات را نداشته باشد باید تحت یک مدالیته انتخاباتی مانند طرح مناسک به اجماع و کاندیدای واحد برسیم که حزب مردم‌سالاری طرح مناسک را پیشنهاد داد.

دبیرکل حزب مردمسالاری با اشاره پیشنهاد جبهه اصلاح‌طلبان به خاتمی برای پرچمدار بودن طرح مناسک، گفت: ما نمی‌خواستیم خودمان طرح مناسک را اجرا کنیم و از ابتدا پیشنهاد دادیم مجمع روحانیون و خاتمی بیایند پرچمدار آن باشند و با محوریت آنها این کار صورت بگیرد اما ظاهرا نمی‌شود و دوستان همکاری نکردند.

وی همچنین در مصاحبه خود با اشاره به کاندیداهای احتمالی جریان اصلاحات گفت: اسامی مختلفی به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان تا کنون مطرح شده که حسین کمالی، مهرعلیزاده، محمدعلی نجفی، محمد شریعتمداری و اسحاق جهانگیری از جمله آنان هستند اما ما تا کنون با هیچ‌یک از کاندیداها جلسه‌ای نداشته‌ایم.

حسن سبحانی اعلام کاندیداتوری کرد

حسن سبحانی استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران از حضور قطعی خود در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خبر داد، به این ترتیب سبحانی سومین کاندیدای مستقلی است که بعد از محمد سعیدی‌کیا و محمد شریعتمداری، کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام کرده است.

بپحسن سبحانی اخبار منتشر شده در خصوص احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری 92 را تایید و گفت: بنده تصمیم قطعی خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده اتخاذ کرده‌ام و رسما خبر کاندیداتوری خود را اعلام می‌کنم.

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در پاسخ به سۆالی درباره ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر عزم وی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم گفت: بنده تصمیمی درباره کاندیداتوری در انتخابات ندارم

وی در پاسخ به این سئوال که برای کاندیداتوری در انتخابات آینده از سوی جریان یا گروه سیاسی خاصی معرفی خواهید شد یا مستقل آمده‌اید، افزود: بنده به هیچ گروه و جریان خاصی وابستگی نداشته و بنایی هم بر این موضوع ندارم.

این نماینده سابق مجلس تاکید کرد که به عنوان یک چهره مستقل در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده کاندیدا خواهد شد.

وی در پاسخ به این سئوال که چه موضوعی باعث شد تا به فکر کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری بیفتد، گفت: فعلا بنا ندارم دغدغه‌ها و موضوعاتی که باعث اعلام کاندیداتوری‌ام شد را اعلام کنم، لذا در وقت مقتضی این موضوعات را به صورت مشروح اعلام خواهم کرد.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران درباره اولویت‌های برنامه‌هایش برای انتخابات آینده خاطرنشان کرد: در حال حاضر چون موعد فعالیت انتخاباتی نیست، این موضوعات را اعلام نمی‌کنم. همزمان با شروع فعالیت‌های انتخاباتی تمامی موضوعات در خصوص برنامه‌هایم و اولویت‌های آن را بیان خواهم کرد.

فرآوری : عطالله باباپور

بخش سیاست تبیان


منابع: فارس، همشهری آنلاین،تابناک