تبیان، دستیار زندگی
بسیاری از اختراعات بشر ناشی از نیاز هایی بوده است که بشر در طول تاریخ حس کرده و یا آرزو کرده است که ای کاش وسیله‌ای بود که زندگی را آسان‌تر کند و این شروع یک ایده و نهایتا عملی کردن آن ایده می‌شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه‌هایی از دنیای دانش و فناوری


بسیاری از اختراعات بشر ناشی از نیاز هایی بوده است که بشر در طول تاریخ حس کرده و یا آرزو کرده است که ای کاش وسیله‌ای بود که زندگی را آسان‌تر کند و این شروع یک ایده و نهایتا عملی کردن آن ایده می‌شد.

آخرین قسمت

موس بی سیم هوایی

طراحی گجت های متفاوت کامپیوتری برای طراحان آنها هیجان خاصی داشته است به طوری که اخیرا طراحی های متفاوتی برای کیبورد، ماوس، اسپیکر و سایر قطعات کامپیوتری مشاهده شده است. یکی از این طرح های متفاوت ساخت ی موس بی سیم است که همانند یک دستکش در دست قرار گرفته می شود و با حرکت دست می توان نشانگر موس را حرکت داد.

موس بی سیم هوایی

شیوه کار آن به این شکل است که از طریق انگشت اشاره و انگشت شصت، مانند دستکش در دست قرار گرفته می شود و با حرکت انگشت اشاره نشانگر موس به حرکت درمی آید. بر روی انگشت اشاره سه دکمه تعبیه شده است که برای کلیک راست،کلیک چپ و توقف آنها بوده و از طریق انگشت شصت می توان سه کلید دلخواه را کلیک کرد.

***************

تماشای فیلم در آیفون بصورت سه بعدی

آیا تاکنون به این فکر کرده اید که با گوشی آیفون خود به تماشای فیلم آن هم به صورت سه بعدی بنشینید؟ شاید در جواب بگویید این گوشی محبوب چنین امکانی را ندارد اما باید گفت یکی از نقاط قوت آیفون علاوه بر اپلیکیشن های کاربردی و زیاد، لوازم جانبی و ابزار ارایه شده توسط شرکت های گوناگون برای استفاده بهتر و راحت تر از این محصول اپل است.

در فرانسه مزرعه ای با مساحت 89 هکتار ایجاد شده که محصول آن نیروی برق با استفاده از انرژی پاک خورشیدی است. در این مساحت پنل های خورشیدی در سطحی وسیع برای مهار و تبدیل نیروی خورشید ایجاد شده اند

یک شرکت ژاپنی ابزاری جالب عرضه داشته تا بتوان با iphone به تماشای فیلم های سه بعدی پرداخت. در واقع این ابزار یک کیس مخصوص آیفون است که گوشی درون آن قرار گرفته و با دو چشمی آن می توان صفحه نمایش را به صورت سه بعدی تماشا کرد.با این کیس می توان به سادگی فیلم های آپلود شده بر روی سایت یوتیوب را سه بعدی مشاهده کرد. قیمت این وسیله و ایده نسبتا خوب 25 دلار می باشد.

تماشای فیلم در آیفون بصورت سه بعدی

***************

بزرگترین مزرعه تولید برق از انرژی خورشیدی در فرانسه

فرانسه با دارا بودن نیروگاه های اتمی جهت تهیه و تامین انرژی مورد نیاز خود در اروپا معروف است اما این دلیل نمی شود این کشور چشمان خود را بر روی تامین انرژی از طریق منابع ارزان تر و سالم تر ببندد. مخصوصا با توجه به اتفاقات اخیر در خصوص نیروگاه اتمی ژاپن که به نوعی بیم استفاده از این انرژی را در بین مردم و سران کشورها انداخته است.

بزرگترین مزرعه تولید برق از انرژی خورشیدی در فرانسه

در فرانسه مزرعه ای با مساحت 89 هکتار ایجاد شده که محصول آن نیروی برق با استفاده از انرژی پاک خورشیدی است. در این مساحت پنل های خورشیدی در سطحی وسیع برای مهار و تبدیل نیروی خورشید ایجاد شده اند که قرار است در سال 18,2 مگاوات برق تولید نماید و در راستای تکمیل پروژه قرار است این مساحت به 200 هکتار برسد و سالیانه 100 مگاوات برق از این مزرعه ( یا همان نیروگاه خورشیدی ) تولید شود. این پروژه با این میزان توان تولید سالیانه بزرگترین نیروگاه خورشیدی در اروپااست و باید دید نتیجه اینگونه حرکت ها منجر به دست کشیدن کشورهایی چون فرانسه از انرژی هسته ای – باتوجه به خطرات و مخاطرات آن – و رویکردی رو به جلو به سمت انرژی پاک و سبز خورشیدی خواهد داشت ؟؟

فرآوری:محسن مرادی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:آی تی بلاگ