تبیان، دستیار زندگی
دیدار فینال جام قهرمانان باشگاههای اروپا درشهر منچستر انگلیس را آث میلان ایتالیا پیروز شد. در این دیدار كه در ورزشگاه اولدترافورد شهر منچستر برگزار شد دو تیم هموطن با احتیاط بازی را آغاز كردند و با همین طرز تفكر نیمه او...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آث میلان قهرمان اروپا شد

دیدار فینال جام قهرمانان باشگاههای اروپا درشهر منچستر انگلیس را آث میلان ایتالیا پیروز شد. در این دیدار كه در ورزشگاه اولدترافورد شهر منچستر برگزار شد دو تیم هموطن با احتیاط بازی را آغاز كردند و با همین طرز تفكر نیمه اول به پایان رسید.

در نیمه دوم دو تیم حملاتی را به روی دروازه یكدیگر تدارك دیدند ، ولی راه به جایی نبردند. قضاوت این دیدار را " ماركوس مرك " داور مشهور و معروف آلمانی بر عهده داشت.

در این بازی میلانیها صاحب توپ و میدان بودند و این تورینی ها بودند كه به دفاع روی آورده بودند. پس از اتمام 90 دقیقه، وقت اضافی را آغاز كردند. در این پیكار قانون گل نقره ای اجرا می شد و همین عامل باعث احتیاط بیشتر دو تیم شد.

در پایان، دو تیم به نتیجه 0-0 رسیدند و كار به ضربات پنالتی كشیده شد.

لیپی و آنچلوتی مربیان دو تیم با تعویض هایی كه در طول بازی انجام داده بودند هر دو به بن بست رسیدند واین ضربات پنالتی بود كه تكلیف قهرمان را مشخص می كرد.

در ضربات پنالتی دل پیرو و بیرندلی برای یونتوس و سرجینیو، نستا و شوچنكو برای میلان به گل رسیدند و میلان قهرمان جام قهرمانان باشگاههای اروپا شد.

و كاپیتان مالدینی جام را به بالای سر برد و آن را به برلوسكونی نخست وزیر ایتالیا و مالك باشگاه میلان تقدیم كرد.