تبیان، دستیار زندگی
Customize  < Tips and Tricks مشاهده اطلاعات کارخانه ای و اطلاعات پشتیبانی ( در تمام ویندوزها ) این ویژگی به شما امکان می دهد اطلاعات مربوط به شرکت تولید کننده و پشتیبان کننده را در قسمتSystem Propertiesمربوط بهContr...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشاهده اطلاعات کارخانه ای و اطلاعات پشتیبانی( در تمام ویندوزها )

رجیستری ویندوز (مشاهده اطلاعات کارخانه ای و اطلاعات پشتیبانی)

این ویژگی به شما امکان می دهد اطلاعات مربوط به شرکت تولید کننده و پشتیبان کننده را در قسمتSystem Propertiesمربوط بهControl Panel مشاهده کنید .این امر هنگامی مفید است که شما به عنوان فروشنده و پشتیبان کننده از سیستم قصد یاد آوری نام و اطلاعات شرکت خود را برای مشتریان دارید .
برای افزودن این اطلاعات باید دو فایل در ویندوز ایجاد کنید . در ویندوز های 95 و  98 وMe در مسیر"C:/WINDOWS/SYSTEM" و در  ویندوز های NT و2000 در مسیر"C:/WINNT/SYSTEM32" . اولین فایل را با نام"OEMINFO.INI" ایجاد کنید . برای این کار برنامه Notepad را باز کرده و متن زیر را در آن کپی کنید .سپس فایل را ذخیره کنید .

[General]


Manufacturer=Your Company, Inc.
Model=Your Computer Model
SupportURL=http://your.support.site/
LocalFile=c:/your/local/support/file.htm

[Support Information]
Line1=first line of support information
Line2=second line
Line3=third line
Line4=fourth line
...
LineN=nth line
; Create as many lines as you need by incrementing the Line number


فایل دیگری که نیاز به ایجاد آن دارید یک فایلlogo است. که یک فایل با استاندارد ویندوز و در قالب Bitmap با ابعاد172*172 Pixels می باشد که باید با نام "OEMLOGO.BMP" در مسیر فوق الذکر ذخیره شود .
هنگامی که از طریقControl PanelگزینهSystem Properties را فعال می کنید ، اطلاعات مربوطه نمایان می شود .جزئیاتی که شما در قسمت [Support Information] وارد کرده اید ، هنگام کلیک دکمهSupport Information نمایان می شود .

توجه :

تغییر در رجیستری می تواند سبب ایجاد مشکلات جدی در ویندوز شود و حتی در برخی مواقع کاربران را وادار به نصب مجدد سیستم عامل می کند.
از این رو به شما کاربر محترم توصیه می کنیم در صورتی که از توانایی و تجربه لازم و نیز اطلاعات کافی در خصوص ویندوز برخوردارنیستید، حتی الامکان از بکار بردن این دستورات خودداری نمائید. شایان ذکر است که ما هیچ تعهدی نسبت به رفع مشکلات حاصله نخواهیم داشت.