تبیان، دستیار زندگی
شما کاربران عزیز تبیانی می‌توانید برای عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت امام حسن عسكری (ع)، از کارت تسلیت طراحی شده باشگاه کاربران استفاده کرده و شهادت این امام همام را به دیگران تسلیت بگویید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سعید سخایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کارت تسلیت شهادت امام حسن عسكری (ع)

امــروز با تمـــام توان گـــریه می‌کنیم

همـــراه با امام زمان گـــریه می‌کنیم

در پشت دسته‌های عزا سوی سامرا

در لابه لای سینه زنان گریه می‌کنیم

برای ارسال این کارت تسلیت به اینجا مراجعه نمایید.

امام حسن عسكری (ع) می‌فرمایند: هیچ بلایی نیست مگر این که در پیرامونش از طرف خدا نعمتی است. (تحف العقول، ص 520)

حضرت امام حسن عسكری (ع) یازدهمین خورشید آسمان امامت و ولایت هستند. امام حسن عسكری (ع) که سن مبارکشان از بیست و نه سال تجاوز ننمود، فقط نزدیک شش سال از عمر شریفشان به امامت گذشت که سه سال از آن مدت را نیز در زندان معتمد عباسی به سر بردند.

از جمله اقدامات مهم امام حسن عسكری (ع) در زمینه‌سازی غیبت امام زمان (عج)، مطرح كردن مسئله غیبت بود. ایشان در موارد متعددی، غیبت فرزندشان را (که جانشین پس از خودشان محسوب می‌شد) خبر دادند و این‌گونه مردم و جامعه را برای پذیرش غیبت آماده کردند.

موسوی بغدادی نقل می‌کند: از امام حسن عسكری (ع)، شنیدم که می‌فرمود: «گویا شما را می‌بینم که پس از من درباره جانشینم اختلاف می‌کنید. آگاه باشید که هر کس به ائمه بعد از رسول خدا(ص) اقرار کند، اما منکر فرزندم شود؛ مانند کسی است که به همه انبیای الهی و رسولانش اقرار داشته باشد، اما نبوت رسول اکرم(ص)، را انکار کند؛ زیرا اطاعت از آخرین نفر ما، مانند اطاعت از اولین ماست و منکر آخرین نفر ما، مانند منکر اولین ماست. آگاه باشید که برای فرزندم، غیبتی است که مردم در آن شک می‌کنند؛ مگر کسی که خدای تعالی وی را حفظ فرماید». (اکمال الدین و إتمام النعمة، ج2، ص 119)

حضرت امام حسن عسكری (ع) فرموده‌اند: پارساترین مردم کسی است که در هنگام شبهه توقف کند، عابدترین مردم کسی است که واجبات را انجام دهد، زاهدترین مردم کسی است که حرام را ترک نماید، کوشنده‌ترین مردم کسی است که گناهان را رها سازد. (تحف العقول، ص 519)

شما کاربران عزیز تبیانی می‌توانید برای عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت امام حسن عسكری (ع)، از کارت تسلیت طراحی شده باشگاه کاربران استفاده کرده و شهادت این امام همام را به دیگران تسلیت بگویید.

این کارت تسلیت را از اینجا برای دوستان و آشنایان خود ارسال نمایید.


باشگاه کاربران تبیان

مطالب مرتبط:

صفحه اصلی مقالات کارت پستال

صفحه اصلی ارسال کارت پستال

سه نمونه از کارت پستال‌های باشگاه کاربران:

کارت تسلیت رحلت پیامبر اعظم (ص)

كارت تسلیت شهادت امام حسن(ع)

كارت تسلیت شهادت امام رضا(ع)