تبیان، دستیار زندگی
«دیگر ازدواج نمی کنم...»، «همان یک بار برای همه عمرم بس بود»، «دیگر از من گذشته»... این جمله ها را شاید تا به حال از زبان کسانی که سابقه یک ازدواج یا نامزدی شکست خورده داشته اند، شنیده باشید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

5 راه برای موفقیت در ازدواج دوم


«دیگر ازدواج نمی کنم...»، «همان یک بار برای همه عمرم بس بود»، «دیگر از من گذشته»... این جمله ها را شاید تا به حال از زبان کسانی که سابقه یک ازدواج یا نامزدی شکست خورده داشته اند، شنیده باشید. کسانی که معتقدند ازدواج به آنها نیامده و همان بهتر که دوبار از یک سوراخ گزیده نشوند.

ازدواج مجدد

بگذارید همین ابتدای کار خیالتان را راحت کنیم. ما هم موافقیم که همان بهتر که دوبار از یک سوراخ گزیده نشوند! اما این معنی آن نیست که باید دور ازدواج را خط بکشند و به خاطر شکستی که داشته اند برای همه عمر مجرد بمانند. حتی اگر ازدواج با طلاق به پایان رسیده باشد، باز هم دلیل نمی شود که فکر کنید همه ازدواج ها پردردسر هستند و تلخی مشکلات را به شما تحمیل می کنند. اگر شما جزو این جماعت هستید، ما برایتان توصیه هایی داریم که کمک می کند از یک سوراخ دوبار گزیده نشوید و طعم خوشبختی را با ازدواج بچشید.

1.دوباره در چاه نیفتید

قطعا نمی خواهید زندگی دوم تان شبیه زندگی قبلی باشد؛ قبول! اما این بار مراقب باشید از آن طرف بام نیفتید! بزرگترین خطری که در ازدواج های دوم وجود دارد این است که شما به دنبال کسی بگردید که نقطه مقابل همسر قبلی تان باشد. یعنی هر ایرادی او داشت، این بار در این فرد وجود نداشته باشد و در عوض به بهترین شکل، کمبودهای او را برایتان جبران کند. مثلا اگر همسر قبلی تان آدم پرخاشگر و عصبی مزاجی بود، این بار سراغ یک فرد بسیار آرام و خنثی می روید. این به خودی خود ایرادی ندارد. مشکل از آنجایی شروع می شود که همین آرام و خنثی بودن فرد دوم آنقدر برایتان اهمیت پیدا می کند که ویژگی های دیگرش را تحت الشعاع قرار می دهد و ممکن است شما فاکتورهای دیگر را در روحیات او نسنجید. در واقع با همین یک ویژگی که همیشه آرزویش را داشته اید، جذب او می شوید و یادتان می رود که برای زندگی کردن باید به همه خصوصیات یک فرد گرایش داشته باشید نه یک مورد.

2.مفتش نباشید

ازدواج یا نامزدی اول قطعا برای شما درس هایی به همراه داشته است. این درس ها را با خود مرور کنید اما نگذارید به شکلی وسواس گونه ذهنتان را اشغال کنند. شما باید مراقب باشید تا ایرادهای زندگی اولتان در زندگی دوم تکرار نشود اما لازم نیست ذره بین دست بگیرید و همسر دوم تان را وارسی کنید تا مبادا ایرادهای همسر اول را داشته باشد. باز هم تاکید می کنیم دقت کنید اما مراقب باشید این دقت وسواس گونه نباشد و همسر دوم تان را آزار ندهد.

بیشتر افراد بعد از ازدواج مجدد به دنبال عیب و ایرادهای طرف مقابل هستند و به نقش و سهم خود و کم و کاستی هایی که در انتخاب همسر و زندگی مشترک داشته اند، توجه زیادی نمی کنند. رفتار و رویه زندگی گذشته هم به طور معمول در زندگی مشترک آینده تکرار می شود. این ها مصداق مار گزیده هایی هستند که بالاخره یک جا طرف مقابل شان را کلافه می کنند.

اگر خواهان خوشبختی تان هستید، به خودتان زمان دهید تا تمدد اعصاب داشته باشید و با چشم باز پا به زندگی بعدی بگذارید نه به خاطر فرار از فشارهایی که الان درگیر آن هستید. در این مدت فرصت دارید زندگی تان را مرور کنید، ایرادهای آن را بشناسید، نقش خود و نامزد یا همسر سابقتان را در بروز مشکلات بررسی کنید

3.مشکلات را حل کنید

طلاق یا بهم خوردن نامزدی یعنی یک فصل در زندگی شما به پایان رسیده و یک برگ ورق خورده. اگر قرار باشد ذهن تان مدام درگیر این فصل پایان یافته باشد، هیچ وقت نمی توانید فصل جدیدی را شروع کنید. بنابراین قبل از ازدواج دوم همه مسائل را با همسر اول تان حل و فصل کنید و مشکلی را باقی نگذارید تا دوباره گذارتان بهم نیفتد یا باعث آزار همدیگر نشوید. علاوه بر این، درگیری ذهنی تان با ازدواج قبلی باید کامل از بین برود. بپذیرید که آن زندگی تمام شده و حالا شما در زندگی جدید، شرایط جدید و با آدم جدیدی هستید که می توانید خوشبختی را به گونه ای دیگر تجربه کنید.

4.عجله نکنید

بعد از جدایی یا بهم خوردن نامزدی شما لااقل شش ماه تا یک سال زمان نیاز دارید تا از گره های زندگی قبلی و دغدغه های ذهنی آن خلاص شوید و آمادگی ورود به یک زندگی تازه را پیدا کنید. متاسفانه ازدواج های دوم بیشتر به دلیل فشارهای خانوادگی و اجتماعی، فرار از تنهایی یا رفع نیازهای عاطفی جنسی و مالی و بدون در نظر گرفتن معیار مناسب انجام می شود.

زن

می دانیم که این فشارها تا چه حد شما را آزار می دهند اما اگر خواهان خوشبختی تان هستید، به خودتان زمان دهید تا تمدد اعصاب داشته باشید و با چشم باز پا به زندگی بعدی بگذارید نه به خاطر فرار از فشارهایی که الان درگیر آن هستید. در این مدت فرصت دارید زندگی تان را مرور کنید، ایرادهای آن را بشناسید، نقش خود و نامزد یا همسر سابقتان را در بروز مشکلات بررسی کنید و در صورت نیاز از مشاور کمک بگیرید تا اشکالات رفتاری تان را برطرف کرده و برای شروع یک زندگی بهتر آماده شوید.

 5.آماده باشید

تجربه ارتباط یا ازدواج قبلی به شما این را نشان داده که هیچ آدم بی عیبی وجود ندارد. بنابراین به احتمال زیاد با گذشت، پذیرش و سازگاری بیشتری وارد ازدواج دوم تان می شوید. یادتان باشد که شما هم آدم صد در صد کاملی نیستید و نواقصی دارید. پس به طرف مقابل فرصت دهید تا با زندگی مشترک جدیدی که ساخته اید هماهنگ شود و خودش را نشان دهد.

فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.