تبیان، دستیار زندگی
بخش اخلاق و عرفان اسلامی سایت تبیان مقاله «بركات و اعمال ماه ربیع‌الاول» را با محوریت مهمترین اعمال این ماه منتشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«اعمال ماه ربیع‌الاول» در تبیان‌

ربیع‌الاول

بخش اخلاق و عرفان اسلامی سایت تبیان مقاله «بركات و اعمال ماه ربیع‌الاول» را با محوریت مهمترین اعمال این ماه منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی،  مقاله «بركات و اعمال ماه ربیع‌الاول» با محوریت مهم‌ترین اعمال این ماه در شب اوّل، روز هشتم، روز دهم، روز دوازدهم، روز چهاردهم، شب هفدهم و روز هفدهم در پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان منتشر شد.

این مقاله به همت بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان تولید شده است. همچنین كتاب ارزنده المراقبات مرحوم آیت الله حاج میرزا جواد ملكى‌تبریزى(ره)، سایت رسمی آیت الله العظمی مكارم شیرازی، وبلاگ ابرار و سایت پژوهشكده باقر العلوم(ع) از منابع این ویژه‌نامه به شمار می‌رود.

در بخشی از این ویژه‌نامه آمده است: ماه محرم و صفر را پشت سر گذاشتیم با اندوه و اشك و ناله، اشك ریختیم و دل تازه كردیم و با یاد عظمت آقا ابا عبدالله الحسین(ع) بزرگ شدیم، از خزان غفلت به بركت اشك‌های محرم و صفر به بهار رسیدیم و اكنون وقت آن است كه در این بهار به یمن رویش دوباری‌مان سجده شكر به جای آوریم و این بهار را قدر بدانیم و بندگی كنیم.

ماه «ربیع‌الاول» همانگونه كه از اسم آن پیداست بهار ماه‌ها مى‌باشد به جهت اینكه آثار رحمت خداوند در آن هویداست. در این ماه ذخایر بركات خداوند و نورهاى زیبایى او بر زمین فرود آمده است، زیرا میلاد رسول خدا(ص) در این ماه است و مى‌توان ادعا كرد از اول آفرینش، ‍ زمین رحمتى مانند آن به خود ندیده است. چرا كه او داناترین مخلوقات خداوند و برترین آنها و سرورشان و نزدیكترین آنها به خداوند و فرمانبردارترین آنها از او و محبوبترین‌شان نزد او است، این روز نیز برتر از سایر روزهاست و گویا روزى است كه كاملترین هدیه‌ها، بزرگترین بخشش‌ها، شامل‌ترین رحمت‌ها، برترین بركت‌ها، زیباترین نورها و مخفى‌ترین اسرار در آن پى‌ریزى شده است.

تنظیم: هومن بهلولی