تبیان، دستیار زندگی
من یکی از سبریجات خوشمزه ای هستم که در فصل زمستان پیدا می شوم. اسم من چغندر است. دو شکل دارم یکی سفید ویکی هم قرمز که همان لبویی است که حتما تا به حال خوردین.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لبوی خوشمزه
لبو

من یکی از سبزیجات خوشمزه ای هستم که در فصل زمستان پیدا می شوم. اسم من چغندر است. دو شکل دارم یکی سفید ویکی هم قرمز که همان لبویی است که حتما تا به حال خوردین.

میخواهم شما را با خاصیت های نوع دومم یعنی لبو آشنا کنم:

هرکدام از قسمت های من یعنی ساقه، ریشه و برگ خاصیت های زیادی دارد. مفید ترین وبهترین قسمت من برگم هست. خوردن آب برگ من سردرد و دندان درد شما را خوب می کند. بعد از برگم ساقه ی من بیشترین خاصیت را دارد.

چون من در فصل زمستان که هوا سرد است می آیم معمولا من را داغ می خورند.

اگر مشکل گوارشی و هضم غذا دارید حتما خوردن ریشه من که همان لبویی است که می خورید را فراموش نکنید.

اگر من را بخورید حتما مواد مفید زیادی به دست می آوردید چون من بسیاری از مواد مغذی یعنی مواد غذایی مفید برای سلامتی شما را جذب می کنم

من فایده های زیادی دارم مثلا اینکه از سرطان جلوگیری می کنم، به ساخت گلبول های قرمز کمک می کنم، کسانی که فشارخون بالایی دارن به کاهش آن کمک می کنم، به دلیل داشتن آهن زیاد از مبتلا شدن به کم خونی جلوگیری می کنم و....

اگر من را بخورید حتما مواد مفید زیادی به دست می آوردید چون من بسیاری از مواد مغذی یعنی مواد غذایی مفید برای سلامتی شما را جذب می کنم.

خوردن من عقل را زیاد می کند. اگر می خواهید همیشه آرامش داشته باشید خوردن من را فراموش نکنید چون من خاصیت آرام بخشی دارم.

زهرا فرآورده

بخش کودک و نوجوان تبیان


مطالب مرتبط:

شلغم مقوی

انار خوشمزه

بادام

پسته خندان

کشمش پرفایده

کلم خوشمزه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.