تبیان، دستیار زندگی
عاشق پرتگاه ها و راه رفتن روی لبه ها هستید؟ ادعا می کنید از ارتفاع نمی ترسید و می توانید حرکات نمایشی خود را در سخت ترین جاها اجرا کنید؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عجیب‌ترین صخره‌های خطرناک دنیا
صخره‌های خطرناک


عاشق پرتگاه ها و راه رفتن روی لبه ها هستید؟ ادعا می کنید از ارتفاع نمی ترسید و می توانید حرکات نمایشی خود را در سخت ترین جاها اجرا کنید؟ اگر پاسختان به این سوال ها بله است، یک نگاه به عجیب ترین صخره های دنیا در نروژ بیندازید. شاید نظرتان عوض شد!

اینجا اگر ترسناک ترین جای دنیا نباشد، بی شک یکی از وحشتناک ترین ارتفاعات دنیا است که از نزدیک دیدن آن کار هر کسی نیست. مگر آن که یا از جانتان سیر شده باشید و یا صخره نوردی حرفه ای بدانید. آن هم با تجهیزات کامل ایمنی.

صخره‌های خطرناک

چیزی که شما در صخره های خطرناک نروژی می بینید، اشکال عجیب و غریب سنگ هایی است که این روزها تبدیل به یک جاذبه گردشگری بزرگ در این کشور اروپایی شده اند. ترولتانگا، کراگبولتن و پریکستولن نام های این صخره ها هستند که راه رفتن روی آنها چشم اندازهای فراموش نشدنی ای را برای شما فراهم خواهد کرد. جایی که شاید شما رو در رو با تقدیرتان قرار بگیرید و در یک لحظه زندگی تان با سقوط در ته یکی از دره ها خاتمه پیدا کند! بله تلخ است اما طبیعت سرسخت و زیبای صخره های نروژی به همین تلخی تا به حال جان ده ها گردشگر را گرفته اند.

صخره‌های خطرناک

پریکستولن صخره بزرگی است که در ارتفاع 604 متری زمین قرار دارد. ارتفاعی که برای بالا رفتن از آن و تماشای منظره شکوهمندش، باید 3ساعت صخره نوردی سخت و طاقت فرسا داشته باشید. تازه در صورتی که کاملا در این ورزش حرفه ای باشید و بتوانید شیب های تند این صخره را تاب بیاورید.

صخره‌های خطرناک

در بهار و زمستان این صخره ها پوشیده از برف هستند و بالا رفتن از آنها بسیار دشوارتر می شود. به همین دلیل بیشتر گردشگران در حوالی آپریل تا اکتبر به این منطقه سفر می کنند. با تجهیزات کامل و کفش کوه و لباس بارانی.

ایستادن روی گراگبولتن به معنی ایستادن در دهان مرگ است! چون این صخره 984متر از زمین فاصله دارد و سقوط از آن نتیجه ای جز مرگی دلخراش نخواهد داشت

گراگبولتن هم یک صخره عظیم است که میان دو بخش یک قله جا خوش کرده است. جایی که بسیاری از توریست ها آرزوی ایستادن روی آن و گرفتن عکس یادگاری را دارند. اما باید گفت که ایستادن روی گراگبولتن به معنی ایستادن در دهان مرگ است!

صخره‌های خطرناک

چون این صخره 984متر از زمین فاصله دارد و سقوط از آن نتیجه ای جز مرگی دلخراش نخواهد داشت. با این حال این صخره برای خیلی از چتربازان و پاراگلایدربازهایی که می خواهند رکورد پرششان را ارتقا دهند، گزینه خوب و مکان محبوبی است.

کراگبولتن همچنین مقصد کوهنوردی کسانی است که می خواهند بدون تجهیزات خاصی کوهنوردی کنند و از ارتفاع 1000متر زمین زیر پایشان را نگاه کنند.

صخره‌های خطرناک

ترولتونگا اما جایی است که در آن فکر می کنید صخره ها شبیه یک زبان از دهان کوه بیرون آمده و به آسمان چسبیده اند! تصویری که نام این صخره هم از روی آن انتخاب شده است. ارتفاع این صخره از سطح زمین 950 متر است و محل استراحت کوهنوردان منطقه به شمار می آید. در این منطقه کابین هایی ساخته شده که گردشگران می توانند در آنها شب را بگذرانند.

صخره‌های خطرناک

رستم زاد

بخش گردشگری تبیان