تبیان، دستیار زندگی
دوره آموزشی حفاظتی و اصول ایمنی در تمامی مدارس موچش با حضور مسئولان آموزش و پرورش و نیروی انتظامی و آتش نشانی این منطقه برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری دوره آموزشی حفاظتی و اصول ایمنی در تمامی مدارس کردستان

برگزاری دوره آموزشی حفاظتی و اصول ایمنی در تمامی مدارس کردستان


دوره آموزشی حفاظتی و اصول ایمنی در تمامی مدارس موچش با حضور مسئولان آموزش و پرورش و نیروی انتظامی و آتش نشانی این منطقه برگزار شد.


دوره آموزشی (تئوری-عملی) حفاظتی و اصول ایمنی در مدارس با حضور كارشناسان خبره نیروی انتظامی و آتش نشانی، مدیران مجتمع و مستقل، معاون آموزگاران، معاون دبیران و معلم یاران تمامی مدارس سطح منطقه در سالن اجتماعات دبیرستان انقلاب موچش برگزار شد.

در ابتدای این دوره آموزشی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه موچش ضمن تقدیر و تشكر از حضور كارشناسان مجرب آتش نشانی و نیروی انتظامی هدف از برگزاری دوره را آشنایی همكاران با موارد حفاظتی و رعایت اصول ایمنی در مدارس عنوان نمود.

اسد نژاد كارشناس آتش نشانی شهرستان كامیاران به بیان مقدماتی از تاریخچه و شروع كار آتش نشانی در جهان و ایران پرداخت و نحوه برخورد صحیح با آتش سوزی و خاموش كردن آتش را به صورت تئوری تشریح نمود .

پرویز مرادی در ادامه وقوع حادثه را جزء لاینفك زندگی روزمره انسان ها دانست و وظایف مدیران و نیروهای خدماتی نسبت به مسائل ایمنی و حراست و حفاظت از دانش آموزان و امانتداری آموزش و پرورش در حفظ جان دانش آموزان و اموال بیت المال را تشریح كرد.

سپس،اسد نژاد كارشناس آتش نشانی شهرستان كامیاران به بیان مقدماتی از تاریخچه و شروع كار آتش نشانی در جهان و ایران پرداخت و نحوه برخورد صحیح با آتش سوزی و خاموش كردن آتش را به صورت تئوری تشریح نمود .

وی در ادامه انواع آتش و خاموش كننده های مربوط به آن ،شیوه های مختلف اطفاء حریق ،انواع كپسول های آتش نشانی و مواد خاموش كننده در محیط های مختلف را به تفصیل توضیح داد و به صورت عملی و تئوری مدیران ،معاون آموزگاران،معاون دبیران و معلم یاران را با نحوه مقابله با آتش سوزی و همچنین نحوه كار با كپسول های آتش نشانی آشنا نمود.

در ادامه ملایی كارشناس نیروی انتظامی بخش موچش نیز با ارائه راه كار ها و بیان تجربیات ،همكاران شركت كننده در دوره را در خصوص حفاظت از ساختمان ها و اموال دولتی توجیه نمود.

در خاتمه حیدریان كارشناس حراست در تكمیل موارد فوق به جمع بندی و ارائه مطالب در رابطه با حفاظت و ایمنی در مدارس پرداخت و خواستار توجه جدی تمامی عوامل به وظایف محوله در مدارس شد.

كارشناس آتش نشانی به صورت عملی نحوه كار با كپسول های آتش نشانی و اطفاء حریق با انواع كپسول ها را برای شركت كنندگان در دوره را تشریح نمود.

شایان ذكر است كارشناس آتش نشانی به صورت عملی نحوه كار با كپسول های آتش نشانی و اطفاء حریق با انواع كپسول ها را برای شركت كنندگان در دوره را تشریح نمود.


منبع: خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان