تبیان، دستیار زندگی
بازی در نقش روحانیون و طلاب همیشه چالش‌برانگیز بوده است. از آن رو كه باید مراقب بود كه نه از خط قرمزها عبور كرد و نه تبدیل به كلیشه شد. سیدرضا، روحانی دوست‌داشتنی «طلا و مس» هم جزو این نقش‌های دشوار بوده است. بهروز شعیبی كه بیشتر او را در سمت دستیار كارگر
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روحانی «طلا و مس» در دهلیز


بازی در نقش روحانیون و طلاب همیشه چالش‌برانگیز بوده است. از آن رو كه باید مراقب بود كه نه از خط قرمزها عبور كرد و نه تبدیل به كلیشه شد. سیدرضا، روحانی دوست‌داشتنی «طلا و مس» هم جزو این نقش‌های دشوار بوده است. بهروز شعیبی كه بیشتر او را در سمت دستیار كارگردان دیده  بودیم ، در فیلم «طلا و مس»  نقش یک روحانی جوان را ایفا کرد. بازخوردهایی كه فیلم داشته نشان می‌دهد كه شعیبی از این آزمون سربلند بیرون آمده است.

روحانی دوست‌داشتنی «طلا و مس

بهروز شعیبی هرچند نامی آشنا در مقام کارگردانی ندارد، اما نباید بازی جذاب او در فیلم تحسین شده طلا و مس به کارگردانی همایون اسعدیان فراموش کرد.

شعیبی پس از بازی در این اثر سینمایی موفق و ایفای نقش پرچالش یکی روحانی و نیز پس از ساخت چند فیلم بلند تلویزیونی، اکنون با ساخت فیلم دهلیز، نخستین تجربه ساخت فیلم بلند را سپری می کند.

فیلم سینمایی دهلیز از آثار راه یافته به بخش  نگاه نو یا  فیلم اولی های  سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر است.

شعیبی در نخستین ساخته بلند سینمایی خود، با دستمایه قرار دادن موضوعی اجتماعی و کمی تلخ، داستان زنی به نام  شیوا  زنی سرپرست خانوار را روایت می کند که تلاش دارد زندگی خوب و آبرومندی برای خود و تنها فرزندش فراهم سازد اما دریافت نامه ای، زندگی آنها دچار تحول می شود و در مسیری جدید قرار می گیرد.

فهرست عوامل اصلی این پرژه عبارتند از کارگردان: بهروز شعیبی، نویسنده: علی اصغری (کارگاه قلم) بر اساس طرحی از بهروز شعیبی، مدیر فیلمبرداری: مهدی جعفری، صدابردار: وحید مقدسی، طراح صحنه و لباس: بابک کریمی طاری، طراح گریم: زهرا کمالی، فاطمه کمالی، مدیرتولید: مجتبی امینی، برنامه ریز: روزبه سجادی حسینی، دستیار اول کارگردان: علی جودی، مدیر تدارکات: حمید پرهیز، عکاس: اسماعیل حاتمی‌کیا، منشی صحنه: حمیرا نعمت الله، دستیار دوم کارگردان: امین خنکال، دستیار برنامه‌ریزی: ساناز سرمدی.

شعیبی در نخستین ساخته بلند سینمایی خود، با دستمایه قرار دادن موضوعی اجتماعی و کمی تلخ، داستان زنی به نام  شیوا  زنی سرپرست خانوار را روایت می کند که تلاش دارد زندگی خوب و آبرومندی برای خود و تنها فرزندش فراهم سازد اما دریافت نامه ای، زندگی آنها دچار تحول می شود و در مسیری جدید قرار می گیرد.

بازیگردان: علی سرابی، بازیگران: رضاعطاران، هانیه توسلی، شاهرخ فروتنیان، سعید چنگیزیان، مسعود میر طاهری، با حضور نگار عابدی و افسانه چهره آزاد. بازیگر کودک: محمدرضا شیرخانلو، تهیه‌کننده: محمود رضوی. محصول سیمای مهراندیش

شعیبی در دهلیز نقش های اصلی را به  رضا عطاران  و  هانیه توسلی  واگذار کرده است .

رضا عطاران که تاکنون با بازی در آثار طنز و بعضا اجتماعی به عنوان بازیگری طناز شناخته شده، باید انتظار مخاطبان خود را با ایفای نقش در یک ملودرام اجتماعی برآورده سازد.

هانیه توسلی نیز که دیگر باید او را بازیگری گزیده کار توصیف کرد، قابلیت خود را پیشتر با بازی در نقش های ملودرام از جمله  کافه ستاره  و  شام آخر  نشان داده و باید در  دهلیز  شاهد بخش دیگری از توانایی های وی بود.

جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه در تهران برگزار می شود .

مسعود عجمی

بخش سینما و تلویزیون تبیان