تبیان، دستیار زندگی
Windows Explorer < Windows تغییر نام و آیکون درایو (در تمام ویندوز ها ) با استفاده از این ویژگی می توانید نام و آیکون درایو را که بصورت حرف دیده می شود را تغییر داد . رجیستری را باز کنید. و کلید زیر را در آن بیابید . یک م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییر نام و آیکون درایو (در تمام ویندوز ها )

رجیستری ویندوز (تغییر نام و آیکون درایو)

با استفاده از این ویژگی می توانید نام و آیکون درایو را که بصورت حرف دیده می شود را تغییر داد

.
رجیستری را باز کنید. و کلید زیر را در آن بیابید .
یک مقدار Dword با نام "UseSystemForSystemFolders" ایجاد کرده و مقدار آن را مطابق مقادیر زیر تعیین کنید .

در داخل کلید اصلی یک زیر کلید با یک حرف که به نام حرف درایو شما که تغییر داده می شود اشاره دارد ، ایجاد کنید ( به عنوان مثال [HKEY.../DriveIcons/D] ).
داخل کلید حرف درایو یک زیر کلید دیگر با نام "DefaultIcon" ایجاد کنید .(به عنوان مثال [HKEY.../DriveIcons/D/DefaultIcon]) و مقدار  "(Default)" آن را برابر با نام کامل فایلی که آیکون مورد نظر تان در آن قرار دارد وارد کنید .اگر فایل بیش از یک آیکون دارد آن را با ویرگول جدا کرده و شماره آیکون مورد نظرتان را با احتساب عدد صفر تعیین نمائید . ( به عنوان مثال [HKEY.../DriveIcons/D] )
داخل کلید نام درایو ، زیر کلید دیگری با نام "DefaultLabel" ایجاد کرده ( به عنوان مثال [HKEY.../DriveIcons/D/DefaultLabel] ) و مقدار "(Default)" را برابر برچسبی که به جای نام درایو خواهد آمد قرار دهید (به عنوان مثال "My ZIP Drive") .

HKEY_LOCAL_MACHINE
Software
Microsoft
Windows
CurrentVersion
Explorer
DriveIcons
D
DefaultIcon
    (Default)=c:/icons/myicons.dll,4
DefaultLable
    
        (Default)=My Zip Drive

از رجیستری خارج شوید. برای اعمال تغییرات درDesktopکلیک کرده و کلیدF5 را فشار دهید .

Registry Settings :

System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer]
Value Name: UseSystemForSystemFolders 
Data Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value Data: (1 = use system attribute)

توجه :

تغییر در رجیستری می تواند سبب ایجاد مشکلات جدی در ویندوز شود و حتی در برخی مواقع کاربران را وادار به نصب مجدد سیستم عامل می کند.
از این رو به شما کاربر محترم توصیه می کنیم در صورتی که از توانایی و تجربه لازم و نیز اطلاعات کافی در خصوص ویندوز برخوردارنیستید، حتی الامکان از بکار بردن این دستورات خودداری نمائید. شایان ذکر است که ما هیچ تعهدی نسبت به رفع مشکلات حاصله نخواهیم داشت.