تبیان، دستیار زندگی
تعداد قربانیان بالقوه پرونده سوءاستفاده جنسی در بی بی سی به حدود 450 مورد افزایش یافته و تاکنون 200 اتهام رسمی نیز در این زمینه علیه ساویل و همکاران سابق وی ثبت شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بی‌بی‌سی بار دیگر لرزید!


تعداد قربانیان بالقوه پرونده سوءاستفاده جنسی در بی بی سی به حدود 450 مورد افزایش یافته و تاکنون 200 اتهام رسمی نیز در این زمینه علیه ساویل و همکاران سابق وی ثبت شده است.

یکی دیگر از مجریان بی بی سی روز چهارشنبه به اتهام سوءاستفاده و آزار و اذیت جنسی کودکان بازداشت شد.

استوارت هال به سه فقره سوء استفاده جنسی و آزار بی شرمانه دختران زیر سن قانونی متهم شده است.

بی بی سی

نماینده دادستانی انگلیس نیز اعلام کرد که اتهامات مطرح شده علیه این مجری 82 ساله بی بی سی مربوط به دهه های 1970 و 1980 میلادی است که بر اساس آن وی به آزار جنسی سه دختر هشت، 13 و 16 ساله متهم شده است.

استوارت هال حدود نیم قرن برای بخش های مختلف بی بی سی کار کرده و هم اکنون گزارشگر ورزشی در شبکه 5 رادیو بی بی سی می باشد.

طی هفته های گذشته حداقل دو مجری سابق بی بی سی نیز با اتهامات مشابه بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته اند.

سایت ویکی پی جی هم به نقل از ایرنا افزود: یکی از این مجریان به نام مایکل سوتر در دادگاه شهر نوریچ واقع در شرق انگلیس حضور یافت. وی که در دهه های 1980 و 1990 میلادی مجری رادیو بی بی سی بود، به آزار جنسی حداقل هشت نفر که تعدادی از آنان کودکان زیر 14 سال بودند، متهم شده است.

ماه گذشته نیز دیو لی تراویس یکی از مجریان سابق بی بی سی به اتهام فساد اخلاقی و آزار و اذیت جنسی، توسط پلیس متروپلیتن لندن بازداشت شد.

طی هفته های گذشته حداقل دو مجری سابق بی بی سی نیز با اتهامات مشابه بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته اند

تراویس در دهه های 1970 و 1980 میلادی از مجریان معروف رادیو بی بی سی بود و با جیمی ساویل دیگر مجری مشهور بی بی سی که فساد اخلاقی گسترده وی دو ماه پیش فاش شد نیز ارتباطاتی داشته است.

جیمی ساویل که در دهه 1960 میلادی کار خود را در رادیو و تلویزیون بی بی سی آغاز کرد به مدت چهار دهه از مجریان مشهور این بنگاه بود و حتی لقب "سر" دریافت کرده بود.

ساویل در اکتبر 2011 میلادی و در سن 84 سالگی مرد، اما هنوز سالگرد مرگ وی فرانرسیده بود که گزارش های فساد اخلاقی وی رسانه ای شد.

- استوارت هال -بی بی سی

این مجری سرشناس متهم است که در طول بیش از چهار دهه فعالیت خود در بی بی سی صدها نفر از زنان و دختران را مورد تجاوز و یا آزار و اذیت جنسی قرار داده است. برخی از این دختران کمتر از 16 سال سن داشته اند.

نخستین تحقیقات درباره فساد اخلاقی جیمی ساویل در دسامبر سال گذشته و چند ماه پس از مرگ وی توسط یک برنامه تلویزیونی بی بی سی موسوم به نیوزنایت انجام شد ولی ظاهرا مدیران بی بی سی پس از اطلاع از موضوع این تحقیقات، دستور توقف برنامه و بایگانی شدن مطالب تهیه شده را صادر کردند و اجازه ندادند این برنامه پخش شود.

یکی دیگر از مجریان بی بی سی روز چهارشنبه به اتهام سوءاستفاده و آزار و اذیت جنسی کودکان بازداشت شد

عدم پخش گزارش نیوز نایت درباره فعالیت جیمی ساویل باعث شد که واقعیات موجود درباره این مجری بی بی سی چند ماه دیگر پوشیده بماند اما سرانجام شبکه تلویزیونی آی تی وی دو ماه پیش اقدام به پخش گزارشی درباره سوءاستفاده جنسی ساویل کرد و بنگاه سخن پراکنی بی بی سی را با بحران تازه ای مواجه نمود.

مقامات پلیس ماه گذشته اعلام کردند که تعداد قربانیان بالقوه پرونده سوءاستفاده جنسی در بی بی سی به حدود 450 مورد افزایش یافته و تاکنون 200 اتهام رسمی نیز در این زمینه علیه ساویل و همکاران سابق وی ثبت شده است.

بخش ارتباطات تبیان

منبع : جام نیوز