تبیان، دستیار زندگی
بازی آنلاین مدتی است در بین جوانان ما گسترش یافته.این گونه بازی ها ابتدا تبلیغ بازی رایگان بدون دانلود را می کنند اما پس از مدتی که افراد زمان زیادی و حتی بیش از 18 ساعت در روز را صرف این رقابت می کنند، در صورت واریز نکردن مبلغ به حساب این سایت ها از رقاب
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازی تراوین متوقف شد


بازی آنلاین مدتی است در بین جوانان ما گسترش یافته.این گونه بازی ها ابتدا تبلیغ بازی رایگان بدون دانلود را می کنند اما پس از مدتی که افراد زمان زیادی و حتی بیش از 18 ساعت در روز را صرف این رقابت می کنند، در صورت واریز نکردن مبلغ به حساب این سایت ها از رقابت به طرز چشم گیری عقب می افتند.

تراوین

با گذشت سال ها از آغاز پروژه ی جنگ نرم دشمنان ایران و در راس آنها آمریکا، هر روز شاید متدی نوین از این جنگ هستیم. جنگی که مستقیما جوانان و افکار و اعتقادات آنها را نشانه رفته است. در این راستا سال ها می باشد که به جهت پیشبرد تهاجم فرهنگی، دشمنان اسلام با شاخه ای جدید از این جنگ در بین جوانان کشور نفوذ کرده اند و آن بازی های آنلاین نام دارد. این بازی های آنلاین که گاها به فارسی هم ترجمه شده اند، جهت انحراف و انحطاط جوانان این مرز و بوم طراحی شده است.

در واقع بازی آنلاین مدتی است در بین جوانان ما گسترش یافته.این گونه بازی ها ابتدا تبلیغ بازی رایگان بدون دانلود را می کنند اما پس از مدتی که افراد زمان زیادی و حتی بیش از 18 ساعت در روز را صرف این رقابت می کنند، در صورت واریز نکردن مبلغ به حساب این سایت ها از رقابت به طرز چشم گیری عقب می افتند و در اینجا حس کنجکاوی و اعتیاد ادامه ی بازی، آنها را ترغیب به واریز پول و ادامه ی روند آن می نماید.

در این بازی ها حس نبرد با اقوام دیگر را تقویت کرده و چهره های زشت و عجیب از سربازان ایرانی فیلم 300 را برایتان تداعی می کند

در این راستا و پیشبرد جنگ نرم، دشمنان می خواهند به هر طریقی به دنبال رخنه ایی بگردند تا جوانان کشورمان را به جای تبدیل به یک فرد سازنده تبدیل به یک معتاد آنلاین قرن حاضر نمایند. عوارض فکری، دلهره، حس خشونت، دوری فرد از کانون خانواده، کم تحرکی، بی خوابی و... همگی از عوارض بی شمار این گونه بازی های به ظاهر جذاب و زیبا می باشند. مفاهیم قوم عرب و پارس و فرانک ها و ژاپنی ها و... در این بازی ها حس نبرد با اقوام دیگر را تقویت کرده و چهره های زشت و عجیب از سربازان ایرانی فیلم 300 را برایتان تداعی می کند. چهره های ایرانیان و پارس ها با لباس زره ای و ترسناک و قیافه های مضحک طراحی شده اند. اعراب هم چفیه بر روی صورتشان ترسیم شده است و بیانگر کسانی هستند که عملیات های تروریستی را انجام می دهند .(اسلام هراسی)

متاسفانه بی ‌توجهی به توسعه ی بازی‌ های برخط خارجی در سال‌ های اخیر در حالی اتفاق می‌ افتد که با توجه به جمعیت جوان و ضریب نفوذ اینترنت در ایران، کشور ما بازاری فوق ‌العاده برای شرکت‌ های خارجی می باشد و این شرکت‌ ها برای دسترسی به بازار ایران از انجام هیچ کاری فروگذار نمی ‌کنند و در سایه ی این بی توجهی و حتی حمایت غیر قابل توجیه، تعداد بازی ‌های خارجی که تنها طی چند ماه گذشته ترجمه شده و در اختیار کاربران ایرانی قرار گرفته ‌اند، بالغ بر 15 عنوان است.

متاسفانه بی ‌توجهی به توسعه ی بازی‌ های برخط خارجی در سال‌ های اخیر در حالی اتفاق می‌ افتد که با توجه به جمعیت جوان و ضریب نفوذ اینترنت در ایران، کشور ما بازاری فوق ‌العاده برای شرکت‌ های خارجی می باشد و این شرکت‌ ها برای دسترسی به بازار ایران از انجام هیچ کاری فروگذار نمی ‌کنند

جلوگیری از ارائه ی بازی‌ های آنلاین خارجی بدون اخذ مجوزهای لازم (فرهنگی- فنی- تجاری)، نظارت بر تراکنش‌ های مالی بازی ‌های ترجمه شده، نظارت بر استفاده از ظرفیت فنی شرکت‌ های سازنده در همکاری ‌های مشترک با تولیدکنندگان ایرانی، بازگشت بخشی از درآمدهای این بازی‌ها به چرخه‌ ی تولید بازی‌ های داخلی، از جمله فعالیت‌ هایی است که می ‌تواند این بازار آشفته را اندکی سامان دهد.

تراوین

ساماندهی نشر بازی‌ های برخط در دیگر کشورها باعث شکوفایی این صنعت شده است. برای مثال می ‌توان از چین و کره‌ ی جنوبی نام برد. این کشورها برای حمایت از رشد صنعت ساخت بازی‌ های آنلاین بومی ، برای بیش از 3 سال استفاده از بازی ‌های آنلاین خارجی بومی سازی شده در کشورشان را ممنوع اعلام کردند و در همان مدت برای تغییر ذائقه ی مخاطبان حمایت از ساخت بازی‌ های بومی را افزایش دادند و امروز بازارهای بازی ‌های آنلاین این کشورها در اختیار تولیدکنندگان بومی است.

در این میان با فیلتر کردن بزرگترین بازی آنلاین غربی (Teravian) و فعالیت گروه‌ های سازنده ی بازی ‌های آنلاین ایرانی در چارچوب‌ های تعیین شده و با توجه به نابرابری شرایط در حال فعالیت در بازاری هستند که بدون توجه ی کافی در اختیار بازی ‌های خارجی قرار گرفته است. بازی‌ های ترجمه شده می‌ توانند بعد از گذشت یک زمان تنفس میان مدت (به نفع تولیدکنندگان داخلی) و با رعایت چارچوب‌ های تعریف شده به فعالیت خود در ایران ادامه داده و در رقابتی سالم در این عرصه‌ ی جدید حضور داشته باشند. در نتیجه این محدودیت آغازی است بر شروع ساماندهی بازار آشفته بازی ‌های آنلاین در ایران اسلامی و مقابله با جنگ نرمی که در پس این قبیل بازی ها نهفته است.

فرآوری: آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: ایتنا / مشرق / قدس آنلاین