تبیان، دستیار زندگی
چهار تن از استادان و پزشکان کشور به دعوت رییس جمهور برای پذیرش مسئولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پاسخ رد دادند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک زن وزیر جدید بهداشت؟


چهار تن از استادان و پزشکان کشور به دعوت رییس جمهور برای پذیرش مسئولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پاسخ رد دادند.

به گزارش خبرنگار جهان در میان این چهار گزینه نام دو خانم دیده می شود که هیچکدام حاضر به پذیرش مسئولیت وزارت بهداشت نمی شوند.

احمدی نژاد

پس از عدم قبول مسئولیت توسط این دو خانم، با دو تن از مدیران ارشد وزارت بهداشت برای پذیرش مسئولیت این وزارتخانه رایزنی می شود که این دو نیز مخالفت می کنند. یکی از معاونان وزیر و همچنین رییس یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور ترجیح می دهند تا در مسئولیت فعلی خود به نظام سلامت کشور خدمت کنند.

گفتنی است محمود احمدی نژاد رییس جمهور هفتم دی ماه سال جاری در حکمی "مرضیه وحید دستجردی" وزیر بهداشت، در مان و آموزش پزشکی را برکنار و "محمد حسن طریقت منفرد" را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

وزیر سابق بهداشت:ناگفته هایم برای بعد

مرضیه وحید دستجردی می گوید: فعلاً به تبعیت از ولی امر به دنبال ایجاد التهاب نیستم و ناگفته‌ها را در زمان بهتری خواهم گفت

به گزارش خبرآنلاین، وحید دستجردی وزیر سابق بهداشت این روزها در درمانگاه و اتاق عمل بیمارستان آرش تهران مشغول به کار شده است. او روز گذشته از سوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی مورد تقدیر قرار گرفت و زنان مجلس عملکرد او در وزارت بهداشت را موثر و منشا برکاتی دانستند. اما خانم وزیر قصد دارد تا بعد از انتخابات ریاست جهموری سکوت کند. او به خبرآنلاین می گوید: عملکرد من در وزارت بهداشت مشخص است و کارشناسان باید در این باره اظهار نظر کنند و حرف های من درباره عملکردم زیاد مناسب نیست. او تمایل به صحبت کردن ندارد و می گوید: قصد دارم تا بعد از انتخابات صحبتی درباره عملکردم نکنم.

پس از عدم قبول مسئولیت توسط این دو خانم، با دو تن از مدیران ارشد وزارت بهداشت برای پذیرش مسئولیت این وزارتخانه رایزنی می شود که این دو نیز مخالفت می کنند. یکی از معاونان وزیر و همچنین رییس یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور ترجیح می دهند تا در مسئولیت فعلی خود به نظام سلامت کشور خدمت کنند

اما مرضیه وحید دستجردی روز گذشته پس از تقدیر از سوی از نمایندگان مجلس در جمع خبرنگاران عنوان کرده بود: فعلاً به تبعیت از ولی امر به دنبال ایجاد التهاب نیستم و ناگفته‌ها را در زمان بهتری خواهم گفت اما شایعه کاندیداتوری من برای انتخابات نظام پزشکی هم مانند بقیه افتراهای رسانه‌های دولتی دروغ است.

به گزارش خبرگزاری فارس او می گوید: بنده هیچ صراطی را به جز صراط مقام معظم رهبری صواب نمی‌دانم و بنا به فرمایش و دستورات ایشان مبنی بر حفظ آرامش و وحدت در جامعه فعلاً از بیان جزئیات وقایع رخ داده پرهیز دارم اگر در آینده فرصت و مجالی برای بیان مسائل پیش آ‌مد حرف و مطلب برای بیان زیاد دارم که مطرح خواهم کرد اما در حال حاضر ترجیح می‌دهم در مسیر اطاعت از این فرمایش مطلبی را مطرح نکنم.

وزیر سابق بهداشت در پاسخ به این پرسش که آیا شایعه کاندیداتوری شما برای انتخابات نظام پزشکی صحت دارد توضیح داد: بنده کاندیدای انتخابات نظام پزشکی نشده‌ام، چنین قصدی هم نداشته و ندارم و این هم بخشی از شایعاتی است که برخی به دنبال پراکنش آن هستند و در همان مسیر تهمتها و افتراهایی است که طی روزهای گذشته به من زده‌اند.

احمدی نژاد: دارو بی خود گران شده!

عصر دیروز دوشنبه، محمود احمدی نژاد در دیدار روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و مدیران نظام سلامت کشور در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری درباره بخش های مختلف نظام سلامت حرف زد.

دستجردی

این سخنان، اولین اظهار نظر رییس جمهور پس از برکناری وزیر بهداشت است. البته مرضیه وحید دستجردی، وزیر برکنار شده بهداشت و باقر لاریجانی، قائم مقام وزیر و رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران دو مدیر ارشد نظام سلامت در چهار سال گذشته، تنها غایبان این جلسه بودند.

رئیس جمهور در این دیدار گفت: وقتی بدخواهان دارو را ابزاری برای فشار بر ملت ما کرده‌اند باید خودمان آنرا تولید کنیم و دماغ دشمن را بسوزانیم. من نمی‌خواهم بگویم که ما صد در صد هیچ تبادل دارویی با دنیا نداشته باشیم. بالاخره ما باید با دنیا مراوده داشته باشیم، اما زمانی که دارو یک ابزار فشار علیه یک ملت می‌شود، باید خودمان دست به کار شویم.

رییس جمهور گفت: باید فاصله‌ای که بین بخش خصوصی و عمومی وجود دارد، مدیریت و بر آن نظارت شود و البته من در این راستا به شدت با تبدیل شدن بخش سلامت کشور به یک بخش صنعتی و تجاری مخالفم؛ چرا که در این بخش، بحث انسان و سلامت انسان‌ها مطرح است و اصلا از قدیم‌الایام کار پزشکی مقدس بوده، چرا که با انسان‌ها سر و کار داشته است و اطبا هم مباحث مالی را در محاسبات خود به کار نمی‌بردند.

مرضیه وحید دستجردی روز گذشته پس از تقدیر از سوی از نمایندگان مجلس در جمع خبرنگاران عنوان کرده بود: فعلاً به تبعیت از ولی امر به دنبال ایجاد التهاب نیستم و ناگفته‌ها را در زمان بهتری خواهم گفت اما شایعه کاندیداتوری من برای انتخابات نظام پزشکی هم مانند بقیه افتراهای رسانه‌های دولتی دروغ است

او رعایت اخلاق پزشکی را در این راستا حائز اهمیت دانست و گفت: اخلاق پزشکی نباید در این خلاصه شود که خانم‌هایی که در این بخش هستند، چطور چارقد سر کنند و یا این‌که آقایان چطور برخورد داشته باشند. بالاخره یک سری موازین دینی وجود دارد که همه آن را رعایت می‌کنند. ما باید در مسیر یک مبنای انسانی و اخلاقی گام برداریم و این موضوع را می‌شود دنبال کرد.

احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان خود که آنها را حرف دل نامید و تلویحا به تغییر وزیر بهداشت اشاره داشت، گفت: باید بدانیم که همه‌ ما رفتنی هستیم و خلق شده‌ایم که در بالاترین مراتب هستی زندگی کنیم و خداگونه شویم و در این مسیر فرصت این دنیا تنها فرصت و امکان این پرواز است و این موضوع همه‌اش در رابطه‌ی انسان و خدا خلاصه می‌شود.

فرآوری : یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منابع:جهان، خبرآنلاین،فارس