تبیان، دستیار زندگی
برای سومین سال متوالی، روابط عمومی در فهرست سالانه کریر کست (CareerCast) از مشاغل استرس زا در آمریکا قرار گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روابط عمومی پنجمین شغل استرس زا

فهرست سالانه کریر کست (careercast)

برای سومین سال متوالی، روابط عمومی در فهرست سالانه کریر کست (CareerCast) از مشاغل استرس زا در آمریکا قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی، برای سال 2013، مدیر روابط عمومی شماره 5 در این فهرست است که نسبت به سال گذشته دو رتبه صعود داشته است.

در این گزارش آمده است: "مدیران روابط عمومی، کارشناسان ارشد کنترل خسارت هستند، در نتیجه لازم است که زیر فشار قادر به فکر کردن و عمل سریع باشند.

شارا، زهرا بابازادگان- برای سومین سال متوالی، روابط عمومی در فهرست سالانه کریر کست (CareerCast) از مشاغل استرس زا در آمریکا قرار گرفت. برای سال 2013، مدیر روابط عمومی شماره 5 در این فهرست است که نسبت به سال گذشته دو رتبه صعود داشته است. در این گزارش آمده است: "مدیران روابط عمومی، کارشناسان ارشد کنترل خسارت هستند، در نتیجه لازم است که زیر فشار قادر به فکر کردن و عمل سریع باشند.

حقوق و دستمزد رسانه های ذکر شده برای مدیر روابط عمومی، 57 دلار و پانصد و پنجاه سنت است که نسبت به سال گذشته که حدود 91 دلار و هشتصد و ده سنت بود کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.

کریرکست، که یک شبکه آنلاین مشاغل می باشد، مشاغل استرس زا را بر اساس 11 عامل رتبه بندی می کند از جمله مسافرت، رشد بالقوه، کار کردن در انظار عمومی، ضرب العجل ها، خطرات، زندگی خود را در معرض خطر قرار دادن، ملاقات با مردم و غیره.

در سال 2012 کارگزار روابط عمومی دومین رتبه را در فهرست مشاغل استرس زا داشت که این امر موجب تعجب مردم و حتی عده ای از شاغلان روابط عمومی شد که می پرسیدند چرا روابط عمومی پرتنش تر از خدمت سربازی است (حرفه ای که در آن سال حتی جز ده رتبه اول فهرست هم قرار نگرفت).

سال گذشته کریرکست روابط عمومی را در رتبه 7 فهرست مشاغل تنش زا قرار داده بود و مشاغلی مانند عضویت داوطلب خدمت نظامی، آتش نشانی و پلیس به ترتیب در رتبه های هشتم تا دهم قرار گرفتند.

در فهرست امسال، عضویت داوطلب خدمت نظامی رتبه اول را دارد و به دنبال آن، ژنرال ارتش، آتش نشان و خلبان خطوط هوایی تجاری قرار گرفته و کارگزار روابط عمومی حائز رتبه پنجم است. مدیر ارشد اجرایی شرکت رتبه ششم و عکاس خبری در رتبه هفتم قرار دارد. گزارشگر روزنامه، تازه واردی به این فهرست است که رتبه هشتم را به خود اختصاص داده ( کریرکست این رتبه را به علت کاهش اتاق خبری، ساعات کار زیاد و کاهش دستمزد و همچنین چالش های یادگیری فناوری های جدید برای این حرفه در نظر گرفته) و راننده تاکسی و افسر پلیس به ترتیب در رتبه های نهم و دهم فهرست مشاغل تنش زا قرار دارند.

این در حالی است که استاد دانشگاه کم تنش زا ترین شغل در فهرست کریرکست قلمداد شده است.

تنظیم: هومن بهلولی