تبیان، دستیار زندگی
Login and Authentication < Windows اجبار کاربران برای Login در ویندوز (در ویندوز95/98/ME) بطور معمول کاربران می توانند به سادگی و با فشار دادن کلید"Cancel "در کادر محاوره ای Login از وارد کردن رمز عبور...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجبار کاربران برای Login در ویندوز (در ویندوز95/98/ME)


بطور معمول کاربران می توانند به سادگی و با فشار دادن کلید"Cancel "در کادر محاوره ای Login از وارد کردن رمز عبور صرفنظر کرده و به داخل کامپیوتر وارد شوند. با فعال کردن این ویژگی کاربران مجبور بهLoginدر شبکه بوده و کلید مزبور از کار خواهد افتاد .
همانند تمام ویژگی های دیگر رجیستری این کار برای کاربران پیشرفته و حرفه ای طراحی شده و اگر در کار با رجیستری تازه کار هستید از بکار بردن آن خودداری کنید .
در ابتدا  سیستم را با استفاده از ویزاردUser درControl Panel شیوه چند کاربره (multiple users) را بارگذاری نمائید.  یک کاربر جدید تعریف نمائید ، سپس سیستم را مجددا راه اندازی کنید و به عنوان کاربر جدید به کامپیوترLoginکنید .
کلید  [HKEY_USE
کلید نشان داده شده در زیر را باز کرده و یک مقدارSTRING با نام "NoLogon" ایجاد کرده و مقدار آن را برابر "RUNDLL32 shell32,SHExitWindowsEx 0" قرار دهید .
حالLogoffکرده و اکنون هنگام استفاده از نام کاربر جدید شما به صفحهDesktop دسترسی پیدا خواهید کرد ، اما هنگامی که کلیدCancel و یا رمز عبور نادرستی وارد شود صفحه Desktop بطور نا تمام بار گذاری می شود .و سپس کامپیوتر مجددا به صفحه Login باز می کردد.
نکته : در صورتی که در بکار بردن این ویژگی با مشکلی مواجه شدید در هنگام بوت شدن سیستم و مشاهده عبارت"...Starting Windows 98 " کلیدF8 را فشار دهید و شیوه حال رجیستری را باز کرده و کلید ایجاد شده در فوق("NoLogon" ) را حذف نمائید .

Registry Settings :

User Key:[HKEY_USERS/.DEFAULT/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run]
Value Name:
NoLogon
Data Type: REG_SZ (String Value)

توجه :

تغییر در رجیستری می تواند سبب ایجاد مشکلات جدی در ویندوز شود و حتی در برخی مواقع کاربران را وادار به نصب مجدد سیستم عامل می کند.
از این رو به شما کاربر محترم توصیه می کنیم در صورتی که از توانایی و تجربه لازم و نیز اطلاعات کافی در خصوص ویندوز برخوردارنیستید، حتی الامکان از بکار بردن این دستورات خودداری نمائید. شایان ذکر است که ما هیچ تعهدی نسبت به رفع مشکلات حاصله نخواهیم داشت.