تبیان، دستیار زندگی
محدودیت های اِعمال شده علیه رسانه های ایرانی به عنوان تلاشی برای ساکت کردن رسانه های حقیقت گو به شمار می ‌آید و این در حالی است که قانون گذاران آمریکایی می ‌گویند شامل شدن تحریم های ضد ایرانی در لایحه ی جدید، بخشی از اقدامات با هدف اعمال فشار بر ایران به
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماهواره با طعم تحریم!


محدودیت های اِعمال شده علیه رسانه های ایرانی به عنوان تلاشی برای ساکت کردن رسانه های حقیقت گو به شمار می ‌آید و این در حالی است که قانون گذاران آمریکایی می ‌گویند شامل شدن تحریم های ضد ایرانی در لایحه ی جدید، بخشی از اقدامات با هدف اعمال فشار بر ایران به منظور توقف برنامه ی انرژی اتمی تهران به شمار می‌ آید!

تحریم ماهواره

اخیرا تصمیمات استراتژیک دولت مردان غربی در قطع شبکه های فارسی زبان جمهوری اسلامی ایران، از ناتوانی این کشورها در راستای مقابله با "سونامی اسلامی" و شکست دیپلماسی عمومی آمریکا خبر می دهد.  به گزارش "پرس تی وی" (Press TV)، تحریم های جدید جزئی از لایحه ی نظامی 633 میلیارد دلاری برای سال 2013 می باشد که "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا اخیرا آن را امضا و قانونی کرد. ("پرس تی وی" شبکه ی تلویزیونی وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و اولین شبکه ی خبری تلویزیونی انگلیسی ‌زبان ایرانی می باشد.) تحریم های ضد ایرانی که بخشی از این لایحه می ‌باشد، علاوه بر محدودیت های اقتصادی، ورود صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران و "عزت الله ضرغامی" رئیس آن در فهرست سیاه و همچنین توقیف همه دارایی های صدا و سیما و ممانعت از همکاری دیگران با این سازمان را شامل می ‌شود. باید توجه داشت که تحریم علیه صدا و سیما تلاشی از سوی غرب برای ساکت کردن رسانه های ایران است. این مسئله نقض آشکار آزادی بیان از سوی شرکت ارائه ی خدمات ماهواره ای "یوتل ‌ست اس ‌ای" و "اینتل‌ ست اس ‌ای" می ‌باشد که پخش چندین شبکه ی ماهواره ای ایران را در ماه اکتبر متوقف کردند. البته در ماه نوامبر نیز شرکت ارتباطات ماهواره ای آسیا (آسیاست) تحت فشارهای آمریکا پخش شبکه های ایرانی در منطقه شرق آسیا را متوقف کرد و در اقدامی مشابه شرکت ماهواره ای اسپانیا، (هیسپاست) در ماه دسامبر سال 2012 به شرکت ارائه کننده خدمات ماهواره ای خود، (اورون) دستور داد تا پخش شبکه های "پرس تی وی" و "هیسپان تی وی" (HispanTV) را متوقف کند. ("هیسپان تی وی" اولین شبکه ی تلویزیونی اسپانیایی زبان ایران می ‌باشد. همچنین این شبکه اولین شبکه با فرمت HD جمهوری اسلامی ایران است.)

حائز اهمیت آن است که اقدامات سردمداران غربی در راستای قطع شبکه های ماهواره ای ایران، دامنه ی وسیعی دارد اما اساس آن به اصول اطلاع رسانی ایران اسلامی برمی گردد که برای آن ها غیرقابل تحمل شده است

در واقع، محدودیت های اِعمال شده علیه رسانه های ایرانی به عنوان تلاشی برای ساکت کردن رسانه های حقیقت گو به شمار می ‌آید و این در حالی است که قانون گذاران آمریکایی می ‌گویند شامل شدن تحریم های ضد ایرانی در لایحه ی جدید، بخشی از اقدامات با هدف اعمال فشار بر ایران به منظور توقف برنامه ی انرژی اتمی تهران به شمار می‌ آید!.

تحریم ماهواره

باید توجه داشت که آمریکا، اسرائیل و برخی از متحدان آنها سال ها است که ایران را به تلاش برای دستیابی به اهداف نظامی در برنامه ی انرژی هسته ای خود متهم کرده و می کنند. واشنگتن و اتحادیه ی اروپا نیز با استناد بر این اتهام های دروغین تاکنون چندین دور تحریم های یک جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده ‌اند. ایران نیز ضمن رد این ادعاها، تاکید دارد که به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (NPT) و یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA)، حق توسعه و دستیابی به فناوری اتمی برای اهداف صلح آمیز را دارد. البته باید توجه داشت که در حال حاضر بیش از پنج هزار و 130 پایگاه اینترنتی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و در راستای پیشبرد "جنگ روانی" فعالیت داشته و مشغول به کار هستند.

در حال حاضر بیش از پنج هزار و 130 پایگاه اینترنتی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و در راستای پیشبرد "جنگ روانی" فعالیت داشته و مشغول به کار هستند

حائز اهمیت آن است که اقدامات سردمداران غربی در راستای قطع شبکه های ماهواره ای ایران، دامنه ی وسیعی دارد اما اساس آن به اصول اطلاع رسانی ایران اسلامی برمی گردد که برای آن ها غیرقابل تحمل شده است. البته غربی ها سعی می کنند بستن این شبکه ها را خیلی بزرگ نشان دهند (برجسته سازی) و البته بزرگ نیز می باشد نه آنچنان که آنها سعی در نشان دادنش دارند. اما نباید برای مردم ما خیلی مهم باشد و مسئولین باید راه کارهای مناسبی برای این روند در پیش گیرند. آمریکا و اسراییل سعی می کنند تحریم ها را بزرگ تر از آنچه که می باشد نشان دهند و تحریم ها را دلیل این کار بنمایند تا "جنگ روانی" را شدت بخشند، لیکن امروزه بر همگان آشکار شده که تحریم ها تنها بهانه هستند و برای تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران همیشه بوده و قطعا تا زمانی که تابع آن ها نشویم وجود خواهد داشت که مسئله نیز غیر ممکن می باشد.

فرآوری :آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: پایگاه جنگ نرم / مشرق / ویکی پدیا