تبیان، دستیار زندگی
تولید 63 عنوان کتاب درسی و فیلم های آموزشی در آموزش و پرورش انجام شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تولید 63 عنوان کتاب درسی‌ ‌همراه با ابزارهای ‌کمک آموزشی

تولید 63 عنوان کتاب درسی‌ ‌همراه با ابزارهای ‌کمک آموزشی


مدیر کل دفتر چاپ و توزیع کتب درسی آموزش و پرورش با بیان اینکه توجه خاصی به تولید ابزارهای کمک آموزشی در کنار کتاب های درسی می شود، گفت: تولید 63 عنوان کتاب درسی و فیلم های آموزشی در آموزش و پرورش انجام شده است.

سید احمد حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا در کنار کتب درسی،  ابزارهای آموزشی مانند لوح فشرده در موضوع آموزش کمک می کند و در حال حاظر نظام تعلیم و تربیت در این مسئله  چه وضعیتی دارد؟ اظهار کرد: 63 عنوان  کتب درسی همراه با ابزارهای  کمک آموزشی  مانند سی دی، دی وی دی آموزشی و فیلم های آموزشی همراه بوده است.

وی افزود: مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان با فیلم های آموزشی و کمک آموزشی همراه بوده  است. برای مثال کتاب " تفکر و پژوهش" که  دارای  فیلم هایی با موضوعاتی آموزشی بوده در شبکه رشد وجود دارد و همچنین رشته فنی حرفه ای که با نرم افزارهای آموزشی و رشته نظری همراه فیلم های آموزشی همراه بوده است.

حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا  شاهد تغییر و افزایش کتب درسی همراه با ابزارهای آموزشی خواهیم بود؟ خاطرنشان کرد: این موضوع کمتر نخواهد بود و البته بیشتر هم خواهد شد.

در هر بسته آموزشی، دستور العمل کار و نوع استفاده از این بسته ها دیده می شود که قصد داریم در هر کتاب یک بسته آموزشی تولید کنیم.

مدیر کل دفتر چاپ و توزیع کتب درسی آموزش و پرورش اضافه کرد: در هر بسته آموزشی، دستور العمل کار و نوع  استفاده از این بسته ها دیده می شود که قصد داریم در هر کتاب یک بسته آموزشی تولید کنیم.

وی از تولید  کتاب های تالیف شده همراه با روش تدریس آن در مقاطع دوم و ششم ابتدایی خبر داد و گفت: این کتاب های تالیف شده به استان های کشور ارسال شده است. در حال حاظر هم موفق به تولید 19 عنوان از روش تدریس و راهنمای معلم برای مقطع ابتدایی شده ایم.

حسینی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه درسال تحصیلی آینده کتب درسی مقطع اول راهنمایی تالیف می شود آیا لوح فشرده آموزشی برای این پایه در نظر گرفته خواهد شد؟ تصریح کرد: این موضوع هنوز به طور دقیق مشخص نیست.


منبع : خبر گزاری پانا

بخش سفیران تبیان