تبیان، دستیار زندگی
نزدیكی كاظمی به پاس بازیكنان فوتبال همیشه می گویند، فوتبال رو ندارد. درست می گویند این ورزش همان طور كه در زمین رو ندارد در بیرون زمین هم قابل پیش بینی نیست. مثلاً همین فرهاد كاظمی كه سال پیش احتمال آمدن او به پاس از صفر در...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش خبری ویژه

نزدیكی كاظمی به پاس

بازیكنان فوتبال همیشه می گویند، فوتبال رو ندارد. درست می گویند این ورزش همان طور كه در زمین رو ندارد در بیرون زمین هم قابل پیش بینی نیست.

مثلاً همین فرهاد كاظمی كه سال پیش احتمال آمدن او به پاس از صفر درصد هم پایین تر بود. اما امروز داستان به گونه ای دیگر شده است. گروه فوتبال ایپنا در گزارش زیر به توضیح پیرامون این داستان پرداخته است.

گروه فوتبال خبرگزاری ورزشی ایران( ایپنا) : ظاهرا دعوا بر سر تمدید قرار داد سر مربی تیم قهرمان لیگ پایان یافته است، اما كسی تضمینی نمی دهد كه آتش زیر خاكستر این دعوا بار دیگر زبانه نكشد.

تنها یك نسیم ملایم برای شعله ورشدن آن كافی است. نزدیكی به تیم قهرمان به اندازه كافی مورد تقدیر قرار نمی گیرد به شوكی می ماند،كه به یك بیمار در حال احتضار وارد می شود.

ابراز تمایل فرهاد كاظمی نسبت به پاس، كه طی چند روز گذشته در محافل مختلف شنیده می شد اكنون از شنیده ای صرف به یك پیشنهاد واقعی تبدیل شده است.

تجربه نشان می دهد كه او حتی نای نشستن روی نیمكت تیمی را كه با آن به موفقیت رسیده، ندارد و برای اثبات شایستگی هایش همواره به محیطی جدید و مبارزه ای جدید چشم دارد. قهرمانی در لیگ نقطه عطف دوران مربیگری اوست. اما ماندن در تیمی كه قهرمان شده، می تواند این نقطه عطف را به نقطه اوج تقلیل دهد. تهدید رقبای تهرانی سپاهان مبنی بر اینكه" حفظ قهرمانی از به دست آوردن آن دشوارتر است." و می تواند به انگیزه ای برای ترك تیم قهرمان و شروع یك مبارزه تازه در تیمی دیگر بدل شود. جرقه هنگامی زده شد، كه فرهاد كاظمی پس از مسجل شدن تكلیف قهرمانی لیگ، پای یك تیم اماراتی را به میان كشید. امارات،  یك تاكتیك در چانه زنی بر سر مبلغ قرار داد فصل آینده بود، كه البته موثر نیفتاد و به واكنش متقابل هیات مدیره تیم شهری افتاد كه مردم آن به چانه زنی مشهورند.

بلافاصله رقیب قدرتمندی به نام برانكو مطرح شد ، اما بدل تاكتیكی باشگاه تاثیر آنی داشت. هر چند كه كاظمی در پاسخ به این تهدید اظهار بی تفاوتی كرد:" خودم به برانكو زنگ می زنم بیاید" اما، افسردگی او در پشت بازی با الفاظ كاملاً آشكار بود.

حتی باشگاه اصفهانی تهدید كرد كه در اقدامی هماهنگ با اتحادیه تازه تاسیس تیم های صنعتی كه خود ریاست بر آن را به عهده دارد، از حضور مربی مغضوب سپاهان در سایر تیمهای صنعت جلوگیری می كند. بایكوت از جانب تیمهای پر شمار صنعتی بازار كار را برای او محدود می كرد.

تیم اماراتی تنها یك استفاده ابزاری بود، ابزاری برای دستیابی به شرایط بهتر، صحبت از تیمهای پرسپولیس و استقلال به دلیل اینكه فرهاد كاظمی كوچكترین سابقه ورابطه تاریخی با این دو باشگاه نداشت، هیچگاه مطرح نشد وكاركردن در سایر تیمهای نه چندان جاه طلب لیگ نیز مبارزه جویی او را ارضا نمی كرد.

اكنون تنها یك تیم می تواند او را از ركود در تیمی كه برای دفاع از عنوان قهرمانی سخت ترین كار دنیا را در پیش دارد نجات دهد؛ پاس.

علاقه دو طرف به یكدیگر و مهره ها و امكاناتی كه باشگاه پاس در اختیار دارد برگ برنده تیم تهرانی نسبت به همتای اصفهانی است.