تبیان، دستیار زندگی
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی معتقد است که در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده 4 طیف حضور خواهند داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترقی: 2+1 نیاز به کامل شدن دارد


عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی معتقد است که در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده 4 طیف حضور خواهند داشت.


ترقی

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مۆتلفه اسلامی در گفت وگو با خبرآنلاین درباره سازوکار اصولگرایان برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری 92 گفت: تلاشی که امروز توسط جبهه پیروان خط امام و رهبری با محوریت روحانیت شروع شده، این است که سازوکاری را مانند جبهه متحد اصولگرایان به وجود بیاورند تا بتوانند حداکثر وحدت و انسجام را در بین اصولگرایان پدید بیاورند تا به یک نامزد واحد برسند.

وی افزود: قدم هایی هم در این راستا برداشته شده و مذاکرات و تبادل نظرهایی در حال انجام است. اینکه چه مقدار این اقدامات به نتیجه برسد نیازمند زمان است.

ترقی همچنین در پاسخ به این سوال که از میان اصولگرایان چه چهره‌هایی اعلام نامزدی خواهند کرد، گفت: طبیعتا تمام اصولگرایانی که الان در مظان نامزدی هستند، جزء کسانی هستند که مورد بررسی این مجموعه قرار می‌گیرند و هنوز این مجموعه هیچ کسی را حذف نکرده است. به نظر می رسد که حداقل 10 الی 15 نفری که در مظان نامزدی هستند جزء کسانی هستند که مورد بررسی قرار می‌گیرند. چه در غالب مصداق ریاست جمهوری و چه در غالب تیمی که می‌خواهند او را همراهی کنند.

وی همچنین درباره گروه‌های حاضر در انتخابات آینده تصریح کرد: به نظر می‌رسد که حداقل از 4 طیف نامزد وجود خواهد داشت. هم طیف اصولگرایان، هم طیف حامیان دولت، هم طیف مستقل و هم طیف اصلاح‌طلب

وی همچنین درباره گروه‌های حاضر در انتخابات آینده تصریح کرد: به نظر می‌رسد که حداقل از 4 طیف نامزد وجود خواهد داشت. هم طیف اصولگرایان، هم طیف حامیان دولت، هم طیف مستقل و هم طیف اصلاح‌طلب.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره ائتلاف 2+1 نیز گفت: شاید بشود گفت که این ائتلاف نیاز به تکمیل شدن دارد، ولی در جمع‌های اصولگرایی مورد دقت و بررسی قرار گرفته و نظر بر این است که به این ائتلاف افراد دیگر هم اضافه بشوند که این ائتلاف کامل‌تر بشود و از مجموع آن‌ها هم مصداق و هم تیم همکار آن را مشخص بکنند. لذا به نظر می‌رسد که علت اینکه کس دیگری آن را مطرح نمی‌کند؛ مسئله زودهنگام بودن طرح مصداق است که همه سعی شان بر این است که زودهنگام مطرح نشود.

حمیدرضا ترقی

وی در بخش دیگری از این گفت و گو درباره نقش جامعتین در وحدت اصولگرایان گفت: در حال حاضر جامعه روحانیت آمادگی بیشتری برای ورود در بحث وحدت و انسجام اصولگرایان دارد. ولی جامعه مدرسین بدون ورود در مصداق، تاکید بر موضوع ضرورت وحدت در اصولگرایان دارد. ممکن است که ورود جامعتین در این مساله تا قبل از تعیین مصداق باشد. ولی ممکن است بعد از تعیین مصداق ورود پیدا نکنند. اگر بحث‌ها به نتیجه برسد، ممکن است که در آینده آن‌ها هم در زمینه تعیین مصداق همکاری کنند و اصولگرایان را برای موفقیت در عرصه انتخابات کمک بکنند.

بخش سیاست تبیان


منبع : خبرآنلاین