تبیان، دستیار زندگی
با استفاده از OneNote 2010 شما می توانید هر آن چه را كه برای پروژه ای كه بر روی آن كار می كنید از جمله یادداشت ها، عکس، فیلم، وب، لینک و ... را جمع آوری و سازماندهی كنید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

OneNote در آفیس 2010


با استفاده از  OneNote 2010 شما می توانید هر آن چه را كه برای پروژه ای كه بر روی آن كار می كنید از جمله یادداشت ها، عکس، فیلم، وب، لینک و ... را جمع آوری و سازماندهی كنید.

یافتن و نگه داری اطلاعات در OneNote به اندازه ای قوی است كه گویی اطلاعات در نوك انگشتان شما قرار دارد و شما می توانید به راحتی به دنبال هر چیزی كه هستید آن را پیدا كنید. این روش به گونه ای است كه گویی شما دیگر كتاب های كاغذی را كنار گذاشته اید و با نوت بوك های دیجیتالی كار می كنید.

onenote در آفیس 2010

OneNoteمانند نوت بوک های سنتی سازماندهی شده است، اما با فضای بیشتر كه بتوان همه چیز را در آن نگه داشت.  OneNoteمی توان مجموعه ای از نوت بوک های الکترونیکی، بخش ها و صفحات وب و ... دانست.

شما می توانید به دلخواه هر یك از آن ها را كه می خواهید پاك كنید، ادغام كنید، آن ها را با تغییر رنگ و تم و ... سفارشی كنید.

شما می توانید اطلاعات خود را در OneNote بگذارید و با سرعت به مكان دیگری انتقال دهید. شما می توانید اطلاعات خود را در OneNote به یك Outlook منتقل كنید و یا این كه از روی یك سیستم دیگر اطلاعات را به OneNote خود منتقل كنید

OneNote 2010 با ابزارهای پیشرفته خود سبب شده كارها راحت تر انجام شود و استفاده از نوت بوك ها، صفحات وب و ... با آسودگی بیشتری صورت گیرد.

ابزارهای موجود در OneNote به شما این امكان را می دهد تا بتوانید به اطلاعات یك نوت بوك یا مجموعه ای از نوت بوك ها دسترسی داشته باشید.

كار با بخش های مختلف OneNote از منوی راست كلیك بسیار راحت است.

onenote در آفیس 2010

انعطاف پذیری صفحات این امكان را به شما می دهد تا زیر صفحه های جدید با نام های مناسب از طریق كشیدن و رها كردن ایجاد كنید تا بتوانید بهتر به منابعی كه در اختیار شما است نظم ببخشید.

onenote در آفیس 2010

OneNote همچون كابینه ای می مانند كه هر چیزی را می توانید در آن قرار دهید. شما می توانید هر اطلاعاتی را كه می خواهید مانند لینک ها، عکس ها، متن ، برنامه های نرم افزاری، ایمیل و یا هر منبع الكترونیكی دیگری، تنها با كشیدن و رها كردن در OneNote  به جمع آوری آن ها بپردازید.

شما می توانید انواع اسناد كه به صورت ورد و یا پاورپوینت ذخیره شده اند را در گوشه OneNote خود ذخیره كنید. OneNote برای آن ها قابلیت كلیك كردن را قرار می دهد تا شما در هر زمان كه به آن ها نیاز داشتید با مراجعه به منبع بر روی آن كار كنید.

onenote در آفیس 2010

همچنین OneNote می تواند در نگه داری تمامی پروژه های شما با هر اطلاعاتی (یک سند  Word، صفحات وب، عکس ها، و اسلاید و ...) را به صورت سازماندهی شده به خوبی عمل كند.

شما می توانید اطلاعات خود را در OneNote بگذارید و با سرعت به مكان دیگری انتقال دهید. شما می توانید اطلاعات خود را در OneNote به یك Outlook منتقل كنید و یا این كه از روی یك سیستم دیگر اطلاعات را به OneNote خود منتقل كنید. سرعت در OneNote به شما امكان انتقال را می دهد.

onenote در آفیس 2010

شما می توانید به سرعت هر آن چه را كه به آن نیاز دارید در OneNote پیدا كنید.

به محض این كه شما شروع به تایپ كردن نام آن چیزی كه به آن احتیاج دارید بكنید، OneNote هم با شما شروع به جستجو می كند و تمامی آن چیزی را كه شما تایپ كرده اید را در ضبط های صوتی و تصویری، تصاویر، متن و ... به دنبال آن می گردد. شما می توانید محدوده جستجوی OneNote را محدود كنید مثلا می توانید مشخص كنید كه تنها در متن ها به دنبال كلمات كلیدی تایپ شده بگردد.

onenote در آفیس 2010

OneNote  قابلیت اتصال را نیز دارد

این امكان برای شما وجود دارد كه بتوانید جدول یا هر چیز دیگری مانند لینك ها را به OneNote خود اضافه كنید.

قابلیت اشتراك گذاری

OneNote این امكان را ایجاد می كنید كه مسائل خود را با دیگران مطرح كنید. به عنوان مثال زمانی كه بر روی یك پروژه كار می كنید و به مشكلی بر می خورید OneNote به شما این امكان را می دهد تا پروژه را با فردی كه می خواهید به اشتراك بگذارید تا بتوانید از نظر بقیه افراد نیز استفاده كنید.

OneNote در سراسر برنامه های كاربردی شما یكپارچگی به وجود می آورد

با استفاده از قابلیت یادداشت برداری در OneNote شما می توانید تمامی كارهای خود در گوشه ای از OneNote مشاده كنید.

شما از این طریق می توانید به افراد دیگری كه خارج از شبكه شما هستند این امكان را بدهید كه از امكاناتی همچون اتصال به اینترنت، استفاده از دستگاه های مناسب، استفاده از نرم افزارهای رایگان ویندوز LiveTM ID (برای استفاده شخصی)بهره مند شوند.

OneNote می تواند به عنوان دفتر یادداشت همراه و یا برنامه های تحت وب و یا مجموعه ای از كارهایتان كه همراه شما هستند، برای شما ایفای نقش كند.

فائزه خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

Top 10 reasons to try OneNote 2010

Meet OneNote

office.microsoft