تبیان، دستیار زندگی
روابط عمومی ها مشاوران متفکر مدیران ارشدسازمانها هستند و در واقع بخشی از وظایف مدیریت سازمان را برعهده دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روابط عمومی ها مشاوران متفکر مدیران ارشدسازمانها هستند

مهندس فراهانی

روابط عمومی ها مشاوران متفکر مدیران ارشدسازمانها هستند و در واقع بخشی از وظایف مدیریت سازمان را برعهده دارد.

به گزارش روابط عمومی، مهندس فراهانی قائم مقام و عضو هیات مدیره در نشست صمیمی با مدیر و کارکنان روابط عمومی این بانک ضمن بیان مطلب فوق گفت: لطف خداوند همواره شامل کسانی می شود که دارای عقلانیت و اخلاقیات، علم و فراهم کننده رفاه متوسط برای رفاه جامعه باشند و در واقع هدف همه انسانها در راستای هدف خالق است.

وی افزود: جهان کنونی از کمبود اخلاقیات ضربه اساسی دیده و تمام گرفتاری ها و مشکلات آنان به جهت دوری از عقل و اخلاق است.

مهندس فراهانی با اشاره به جایگاه اخلاقی، علمی و عدالت گستری روابط عمومی تصریح کرد: عصر حاضر عصر اطلاعات و ارتباطات و تفکر لحظه ای است و رقابت بسیار سنگین و پیچیده است.

قائم مقام پست بانک اظهار داشت: دست اندرکاران و کارشناسان روابط عمومی باید عاشق کار خود باشند، در روابط عمومی باید عشق موج بزند و اگر نباشد آن روابط عمومی بی روح است.

عضو هیات مدیره پست بانک ضمن تاکید بر انجام کارهای ماندگار عنوان کرد: روابط عمومی ها باید به ابزارها و سیستم های روز مجهز شده تا با شناسائی دقیق افکارعمومی بتوانند رسانه ها و فعالیت های ممتد آنان را نظارت کند.

وی خاطرنشان ساخت: شناسائی و به روز کردن اطلاعات درون و بیرون سازمان و تحلیل درست آن توسط روابط عمومی موجب اتخاذ تصمیمات درست توسط مدیریت ارشد شده و علاوه بر آن موجب رشد و بالندگی سازمان و تقویت تفاهم بین کارکنان و سازمان می شود.

قائم مقام پست بانک در ادامه بیان کرد: روابط عمومی ها باید بین سازمانها همبستگی ایجاد کرده و تغییر نگرش متناسب با شرایط فعلی بوجود آورند و با فضاسازی و اطلاع رسانی لازم به دنبال حفظ ارزش های انقلاب باشند.

مهندس فراهانی اضافه کرد: فعالیت های روابط عمومی باید همراه با مطالعه، علمی و ظرافت خاصی انجام شود چون بسیار حساس بوده و در واقع باید با کمترین هزینه، بیشترین و پاک ترین کار با هدف ماندگاری و همراه با تعهد سازمانی و حفظ حرمت افراد صورت پذیرد.

وی در پایان بر ارائه ایده های نو، استفاده از ظرفیت های دستگاه های دیگر به منظور رشد و بالندگی روابط عمومی و صرفه جوئی به موقع و درست در هزینه ها تاکید کرد.

عادل قبادی زاده دیگر عضو هیات مدیره نیز در این نشست گفت: روابط عمومی بعنوان مشاور مدیریت ارشد سازمان در تصمیم گیری هاست و در واقع به شناخت نیازهای آینده جامعه توسط سازمان کمک می کند.

وی تصریح کرد: باتوجه به بالابودن هزینه ها باید از تکنیک های الکترونیکی و دیجیتالی و فضاهای مجازی و سایبری جهت رسیدن به مخاطبان انبوه استفاده کرد چون حرکت به سمت بسترهای الکترونیکی سودآور است.

عضو هیات مدیره اظهار داشت: در یک بنگاه اقتصادی همانند پست بانک صرفاً سود مدنظر نیست بلکه باید سهامداران، مشتریان و کارکنان به صورت کلی مورد توجه قرار بگیرند زیرا منافع این سه گروه به هم گره خورده است.

قبادی زاده با اشاره به اهمیت آموزش عنوان کرد: آموزش های کاربردی باید براساس رویکرد از راه دور و شناخت روزانه نیازهای مخاطبان باشد چون دانش افزائی موجب تحول سازنده و مثبت می شود.

وی در پایان ضمن تاکید بر بازنگری در وظایف واحدهای مرتبط و جلوگیری از موازی کاری آنان، خواستار برنامه ریزی درست و دقیق جهت استفاده بهینه از بودجه محدود و همچنین فراهم نمودن رفاه برای جامعه و کارکنان شد.

محمدرضا ساجدی پور رئیس اداره کل روابط عمومی نیز در این نشست گفت: وجود نیروهای مجرب، کارآمد و متخصص، انجام فعالیت ها براساس فرایند امور، صبوری و بردباری، شناخت کافی و مناسب از بانک و مخاطبان و همچنین همکاری و همگامی با سیاست های بانک از مهمترین ویژگی های روابط عمومی پست بانک و کارکنان آن است.

وی در ادامه به تشریح فعالیت ها و اقدامات عمومی و ساختاری، اخبار و اطلاع رسانی، انتشارات و تبلیغات، سمعی و بصری، مطالعات و افکارسنجی، روابط عمومی الکترونیک، ارتباطات مردمی در بخش های درون سازمانی و برون سازمانی، امور فرهنگی، مناسبت ها و مراسم، فعالیت های نمایشگاهی و جشنواره ها و همچنین مشکلات و محدودیت های روابط عمومی پست بانک پرداخت.

همچنین سیدرحمان حسین پور رئیس اداره کل حوزه مدیریت در این نشست اظهار داشت: روابط عمومی در سازمان ها  همواره بعنوان مرکز حاکمیت و اشاعه ارزش ها و اخلاقیات اداری و فرهنگی و همچنین رفع کننده بحران هاست که روابط عمومی پست بانک علیرغم محدودیت ها بسیار موفق عمل کرده است.

وی تصریح کرد: همکاری و همراهی مجموعه کارکنان روابط عمومی با سیاست و اهداف بانک و اطلاع رسانی و تبلیغات سازنده در عرصه فعالیت های آن بسیار مناسب بوده است.

تنظیم: هومن بهلولی