تبیان، دستیار زندگی
کارگاه آموزشی کاهش اضطراب قبل از امتحان با حضور اولیاء دانش آموزان مقطع متوسطه در دبیرستان شاهد پیام انقلاب برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گردهمایی اولیاء دانش آموزان مقطع متوسطه آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز

گردهمایی اولیاء دانش آموزان مقطع متوسطه آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز


کارگاه آموزشی کاهش اضطراب قبل از امتحان با حضور اولیاء دانش آموزان مقطع متوسطه در دبیرستان شاهد پیام انقلاب برگزار شد.

افضلی مدیر دبیرستان شاهد پیام انقلاب این ناحیه ضمن اعلام این خبر هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آموزش راهکارهای کاهش اضطراب قبل از امتحان به اولیاء دانش آموزان عنوان کرد.

منجزی عضو هسته مشاوره آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز در این کارگاه آموزشی به بررسی دلایل اضطراب و راههای مقابله با آن پرداخت و گفت: اضطراب امتحان نوعی خود اشتغالی ذهنی است كه خود كم انگاری و تردید در مورد توانائیهای فرد را به همراه دارد و اغلب باعث ارزیابی منفی و عدم تمركز حواس و واكنشهای جسمانی نامطلوب می شود.

اضطراب امتحان نوعی خود اشتغالی ذهنی است كه خود كم انگاری و تردید در مورد توانائیهای فرد را به همراه دارد و اغلب باعث ارزیابی منفی و عدم تمركز حواس و واكنشهای جسمانی نامطلوب می شود.

وی عدم وجود اعتماد به نفس، مشکلات خانوادگی، مشکلات فردی، عدم تسلط کافی به مطالب درسی و انتظار و توقعات بالاتر از حد توان دانش آموز از طرف خانواده و معلم را از دلایل بوجود آمدن اضطراب دانست و گفت: دعا و نیایش و آغاز امتحان با نام خدا، ایجاد محیطی آرام و به دور از تشنج، تنظیم برنامه خواب و استراحت، پرهیز از کاهش تغذیه ، آماده شدن برای امتحان، داشتن تصور ذهنی مثبت از خود و پرهیز از اضطرابهای متفرقه از جمله مواردی است که می تواند در کاهش اضطراب موثر باشد.

منجزی به بزرگترین معضل خانواده ها یعنی مقایسه فرزندان با دیگران اشاره كرد و اظهار داشت: خانواده ها باید از مقایسه فرزندان خود با دیگران جداً پرهیز كنند. هر كس باید با محك خودش سنجیده شود ایجاد زمینه رقابت در زمان امتحان به فرزندان لطمه خواهد زد.

دعا و نیایش و آغاز امتحان با نام خدا، ایجاد محیطی آرام و به دور از تشنج، تنظیم برنامه خواب و استراحت، پرهیز از کاهش تغذیه ، آماده شدن برای امتحان، داشتن تصور ذهنی مثبت از خود و پرهیز از اضطرابهای متفرقه از جمله مواردی است که می تواند در کاهش اضطراب موثر باشد.

وی همچنین افزود: خانواده ها در ایام امتحان باید بیشتر وقت خود را در منزل و كنار فرزندشان سپری كنند و فضای آرام و مطلوبی را برای مطالعه دانش آموز فراهم آورند. در این ایام دانش آموز نیاز به تشویق و تأیید دارد تا اعتماد به نفس پیدا كند .مشاجره و بحث با دانش آموز و نصیحت كردن بار منفی دارد و موجب افزایش استرس می شود.


منبع : خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان