تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در حال حاضر سوابق تحصیلی در کنکور، 25 درصد تأثیر مثبت دارد و فعلاً بیشتر از این میزان قابل اجرا نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تأثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور/ فعلاً تأثیر سوابق تحصیلی افزایش نمی‌یابد

تأثیر ۲۵ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور/ فعلاً تأثیر سوابق تحصیلی افزایش نمی‌یابد


رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در حال حاضر سوابق تحصیلی در کنکور، 25 درصد تأثیر مثبت دارد و فعلاً بیشتر از این میزان قابل اجرا نیست.

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به تعریف سوابق تحصیلی پرداخت و اظهار داشت: بر اساس قانون پذیرش دانشجو، سوابق تحصیلی مربوط به نمراتی است که دانش‌آموز در امتحان نهایی و سراسری به دست می‌آورد؛ یعنی امتحان در شرایط یکسان برای همه دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نمرات داخلی مۆسسات و دبیرستان‌ها نمی‌تواند ملاک عمل قرار گیرد زیرا سلیقه‌های مختلفی در نوع سۆالات امتحانی وجود دارد و مدارس نیز متفاوت هستند.

نمرات داخلی مۆسسات و دبیرستان‌ها نمی‌تواند ملاک عمل قرار گیرد زیرا سلیقه‌های مختلفی در نوع سۆالات امتحانی وجود دارد و مدارس نیز متفاوت هستند.

خدایی با بیان اینکه در حال حاضر منظور از سوابق تحصیلی، نتایج امتحانات نهایی سال سوم متوسطه است که آموزش و پرورش برگزار می‌کند، گفت: آموزش و پرورش بانک اطلاعاتی را ایجاد کرده و سوابق تحصیلی دانش‌آموزان را به سازمان سنجش ارائه می‌دهد.

وی به همکاری خوب سازمان سنجش و آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: البته مشکلاتی وجود دارد اما خیلی کم شده است.

رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه پذیرش امسال داوطلبان در 10 هزار رشته‌ محل تنها بر اساس سوابق تحصیلی است، اضافه کرد: این رشته‌ها دارای داوطلب کمی است و در نتیجه رقابت سبک‌تر است به همین دلیل پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی است.

اگر قرار باشد که میزان تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور افزایش یابد، باید امتحان سراسری و نهایی برای سال‌های دوم و سوم متوسطه هم ایجاد شود.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا میزان تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور افزایش می‌یابد؟»، گفت: در حال حاضر سوابق تحصیلی در کنکور، 25 درصد تأثیر مثبت دارد و فعلاً بیشتر از این میزان قابل اجرا نیست.

خدایی توضیح داد: سۆالات کنکور از سه سال آموزش متوسطه است و نمی‌توان برای 3 سال، تأثیر سوابق تحصیلی تنها سال سوم متوسطه را بیش از یک‌سوم در نظر گرفت.

وی افزود: اگر قرار باشد که میزان تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور افزایش یابد، باید امتحان سراسری و نهایی برای سال‌های دوم و سوم متوسطه هم ایجاد شود.


منبع: خبرگزاری فارس

بخش سفیران تبیان