تبیان، دستیار زندگی
این جانب تسلیت صمیمانه‌ی خود را به آن بیت شریف و بازماندگان بویژه اخوی بزرگوار و نیز به همسر مکّرم و آقازادگان ارجمند و دیگر بازماندگان این بیت شریف تقدیم داشته علّو درجات آن فقید سعید را از خداوند متعال مسألت مینمایم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیام تسلیت تنی چند از علما و بزرگان

آیت الله مجتبی تهرانی

این جانب تسلیت صمیمانه‌ی خود را به آن بیت شریف و بازماندگان بویژه اخوی بزرگوار و نیز به همسر مکّرم و آقازادگان ارجمند و دیگر بازماندگان این بیت شریف تقدیم داشته علّو درجات آن فقید سعید را از خداوند متعال مسألت مینمایم.

رهبر معظم انقلاب

بسمه تعالی

با تأسف و تأثر فراوان خبر درگذشت عالم ربانی مرحوم آیت‌الله آقای حاج آقا مجتبی تهرانی رحمةالله علیه را دریافت کردم. این حادثه ناگوار، ضایعه‌ئی‌ برای حوزه علیمه و روحانیت و جامعه مذهبی تهران و به ویژه ارادتمندان و شاگردان ایشان و جوانانی است که از مجالس پرفیض و درسهای سازنده‌ی این معلّم اخلاق بهره میبردند؛ این جانب تسلیت صمیمانه‌ی خود را به آن بیت شریف و بازماندگان بویژه اخوی بزرگوار و نیز به همسر مکّرم و آقازادگان ارجمند و دیگر بازماندگان این بیت شریف تقدیم داشته علّو درجات آن فقید سعید را از خداوند متعال مسألت مینمایم.

سید علی خامنه‌ای

13 / دی‌ماه / 91

رئیس‌جمهور ارتحال آیت الله آقا مجتبی تهرانی را تسلیت گفت

انا لله و اناالیه راجعون

فقدان عالم و عارف وارسته و ربانی حضرت آیت الله آقامجتبی کلهر تهرانی که از علمای شجاع و انقلابی و مبارزین نهضت اسلامی بوده و از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی همواره در تمامی صحنه های حساس انقلاب حضور فعال و موثر داشته، ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر و ضایعه‌ای بزرگ است.

ارتحال این مرجع تقلید عالیقدر که عمر با برکت خویش را در مسیر مجاهده و تهذیب نفس سپری نموده و سالیان متمادی حوزه های علمیه و طلاب علوم دینی از وجود ایشان بهره‌مند بودند را به پیشگاه امام عصر (عج) و رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، حوزه‌های علمیه، تمامی ارادتمندان و عموم ملت شریف ایران تسلیت می گویم و در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان از خداوند متعال مسئلت دارم که روح پرفتوح ایشان را با امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا محشور نماید.

محمود احمدی نژاد

رییس جمهوری اسلامی ایران

پیام تسلیت حوزه علمیه استان تهران

 "بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

اِذَامَاتَ العَالِمَ ثَلَمَ فِی الِاسلامِ ثُلْمَهً لاَیَسُدّها شَیء

حوزه علمیه شیعه بار دیگر با از دست دادن یکی از استوانه های فقاهت و اخلاق به سوگ نشست.

ارتحال جانگداز  فقیه اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، استاد بزرگ حوزه های علمیه و معلم اخلاق الهی، مرجع عالی قدر حضرت آیت‌ الله العظمی مرحوم حاج شیخ مجتبی تهرانی را به پیشگاه حضرت بقیة ‌الله اعظم(عج) مقام معظم رهبری و مراجع معظم  تقلید، علما، فضلا، استادان، مدیران و طلاب حوزه های علمیه و عموم مردم مسلمان و جهان تشیع تسلیت عرض کرده و علو درجات آن بزرگوار را از درگاه حضرت حق خواستاریم.

آن آیت بزرگ الهی در طول عمر پربرکت خویش همواره  مظهر علم، ایمان، تقوی، بصیرت و اسوه معنویت آمیخته با آگاهی و روشن ‌بینی و تعهد و مسئولیت اجتماعی به شمار آمده و به‌ خصوص از آغاز انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره) از استوانه‌ ها و تکیه‌ گاه ‌های استوار پیشرفت انقلاب و تحقق نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند.

در ایام اربعین سید الشهدا(ع) بیرقهای عزا برای عالمی که عمر خود را برای احیای دین پیامبر اکر م (ص) صرف کرد و در کنار پرچمهای عزای فرزند گرامیش قرار گرفت، باشد که مورد عنایت و شفاعت آن حضرت واقع شود.

مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران ضمن تعزیت و تسلیت مجدد و آرزوی استغراق آن روح ملکوتی در بحر رحمت و رضوان الهی، همگان را به توجه به اهداف مقدس آن عزیز از دست رفته و کسب معنویت بیشتر از آثار سازنده به جا مانده از آن فقیه  اخلاقی ووارسته توصیه می ‌کند".

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

 خبر ارتحال حضرت آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی(ره) موجب تأسف و تأثر گردید.

ایشان از مفاخر حوزه علمیه قم و جزء شاگردان مبرز مکتب فقهی، اصولی، فلسفی، اخلاقی، و عرفانی امام خمینی(ره) بوده و عمر پر برکت خود را صرف نشر معارف اهل بیت (ع) سپری کرد که با مباحث علمی به ویژه فقه و اصول نقش مۆثری در پرورش طلاب و مدیریت حوزه‏های علمیه تهران داشته و با برگزاری دروس اخلاق برای جوانان متدین بسیار موفق بوده است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت آن عالم ربانی را به محضر حضرت ولی عصر(عج) مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه‏های علمیه، به خصوص حوزه علمیه تهران، حضرت آیت الله حاج آقا مرتضی تهرانی و بیت شریف آن مرحوم تسلیت عرض نموده و علٌو درجات آن مرحوم را از خداوند منٌان خواستار است.

پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پیامی درگذشت عالم مجاهد، فقیه ربانی و استاد برجسته اخلاق و عرفان الهی حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ مجتبی تهرانی(ره) را به حضرت بقیة‌الله الاعظم ارواحناه فداه، رهبر معظم انقلاب، ‌حوزه‌های علمیه و بیت مکرم و معظم آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و علو درجات آن مرحوم را از خداوند متعال خواستار شد.

به گزارش مهر، آیت‌‌الله‌‌ حاج‌‌آقا مجتبی تهرانی، که از مراجع عظام تقلید و از شاگردان مبرّز مکتب فقهی، اصولی، فلسفی، اخلاقی و عرفانی امام خمینی(ره) بودند در سن 77 سالگی و با بیش از 30 سال کرسی دروس اسلامی در حوزه‌ علمیه‌‌ تهران دار فانی را وداع گفت.

آیت الله مجتبی تهرانی آیتی از علم و عمل صالح بود

آیت الله هادوی تهرانی به مناسبت رحلت عالم ربانی حضرت آیت الله حاج شیخ مجتبی تهرانی پیام تسلیت صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله مهدی هادوی تهرانی رئیس مۆسسه رواق حکمت و از مدرسان عالی حوزه علمیه قم، طی پیامی با ابراز تأسف از درگذشت آیت الله مجتبی تهرانی تأکید کرده است: این عالم ربانی که عمری در فقاهت و اخلاق کوشی آیتی از علم و عمل صالح بود، رفتنش چشم های مۆمنین را اشکبار و دلهای آنان را اندوهبار ساخت.

وی در پایان این پیام تصریح کرده است: این ضایعه اسف بار را به ساحت مقدس امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید (دامت برکاتهم) و بازماندگان محترم آن فقید سعید و همه مۆمنین و مۆمنات تسلیت عرض می کنم.

پیام احمدی مقدم در پی رحلت آیت الله مجتبی تهرانی

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران طی پیامی رحلت آیت الله مجتبی تهرانی را به بیت مکرمه این فقید سعید تسلیت گفت.

اِذا ماتَ العالِمٌ ثَلُمَ فِی الاسلامِ ثُلمَةً فِی الاسلامِ ثُلمَةً لا یَسُدُّها شَیءٌ

هنگامی که عالمی از دنیا رود شکافی در اسلام پدیدار می‌شود که هیچ چیز، آن را به هم نمی‌آورد.

بیت مکرم حضرت آیت الله العظمی شیخ مجتبی تهرانی (رحمه الله علیه)

سلام علیکم

با نهایت تأسف و تأثر درگذشت عالم ربانی، فقیه وارسته، حضرت آیت الله العظمی شیخ مجتبی تهرانی (رحمه الله علیه) را به مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، مردم شریف ایران اسلامی و آن بیت مکرم تسلیت و تعزیت عرض می‏نمایم.

از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم روح مطهر و وارسته ایشان را با اولیاءالله و ائمه اطهار (علیهم السلام) محضور و به تمامی بازماندگان محترم صبر و اجر عنایت فرماید.

«والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

سرتیپ پاسداراسماعیل احمدی مقدم

پیام تسلیت آیت الله مهدوی کنی

 در پی درگذشت آیت الله مجتبی تهرانی رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی درگذشت آیت الله مجتبی تهرانی را تسلیت گفت.

اذامات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة

در آستانه اربعین حسینی رحلت آیت الله حاج شیخ مجتبی تهرانی را به ساحت قدس ولی الله الاعظم عجل الله فرجه الشریف ، مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه علمیه شیعه خصوصا قم و تهران، شاگردان آن فقیه عالی قدر و بیت شریف و اخوی معظم شان آیت الله حاج شیخ مرتضی تهرانی تسلیت گفته و از عموم مومنین برای شرکت در تشییع جنازه این عالم ربانی از مدرسه عالی شهید مطهری در روز اربعین دعوت به عمل می آید.

محمدرضا مهدوی کنی

پیام تسلیت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت ارتحال آیت‌الله تهرانی

متن پیام حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر خاموشی بدین شرح است:

ضایعه مولمه ارتحال مرحوم آیت‌الله آقامجتبی تهرانی رحمت‌الله‌علیه که سالیان پربرکت عمر شریفشان در اکتساب علم، تقوا، ورع و خدمت به اسلام، انقلاب و مکتب امام صادق(ع) صرف شد، مصیبتی جانفرساست. امروز، ایران اسلامی، با فقدان این عالم عالیقدر در ماتم یکی از شایستگان خود رخت عزا پوشید و انقلاب اسلامی در عزیمت شکوهمند خود به سمت قله‌های عزت و افتخار، فقدان یاوری مخلص و خدوم را به سوگ نشست.

ایشان یکی از یاران صدیق این انقلاب و سرچشمة خیر و برکت برای آن بود و در طول سالیان متمادی خدمتشان منشأ برکات ارزنده‌ای به مکتب اسلام و ترویج علوم آل محمد(ص) گردید که آثار آن قطعاً به‌عنوان باقیات صالحات موجبات تعالی روزافزون روح بلند آن بزرگوار خواهد بود.

اینجانب این مصیبت جانکاه را به حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری، مردم دینمدار ایران اسلامی، حوزه‌های علمیه و خصوصاً شاگردان آن استاد فقید و همچنین به بیت مکرّم و داغدار آن بزرگوار تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم روح آن عزیز را در درجات رفیع مقام قربش جای داده و بر بازماندگانش صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید.


منبع: خبر گزاری مهر

تهیه و تنظیم : جواد دلاوری، گروه حوزه علمیه تبیان