تبیان، دستیار زندگی
استقلال این روزها برای موفقیت در آسیا همه اضلاع موفقیت را در اختیار دارد و بی انصافی است اگر موفق شدن این تیم در لیگ قهرمانان آسیا را حاصل توهمات فانتزی بدانیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال برای قهرمانی چیزی کم ندارد


استقلال این روزها برای موفقیت در آسیا همه اضلاع موفقیت را در اختیار دارد و بی انصافی است اگر موفق شدن این تیم در لیگ قهرمانان آسیا را حاصل توهمات فانتزی بدانیم.

جنس استقلال برای موفقیت جور است؟
استقلال

باید پذیرفت که استقلال این روزها خوب بازی می کند و تیم امیر قلعه نوعی توانسته است با تکیه بر خریدهای جدیدش کمی فضای انتقادات نیم فصل اول را عوض کند. این روزها باید به این تیم امیدوارتر از قبل بود و می توان به آینده آبی های پایتخت در آسیا هم امیدوار بود. استقلال این روزها برای موفقیت در آسیا همه اضلاع موفقیت را در اختیار دارد و بی انصافی است اگر موفق شدن این تیم در لیگ قهرمانان آسیا را حاصل توهمات فانتزی بدانیم.

1. مدیریت: دکتر علی فتح الله زاده خوئی؛ مدیری که با ده سال سابقه مدیریت این روزها از با تجربه های مدیریت ورزشی ایران محسوب می شود. او یکبار تا آستانه فتح معتبرترین بازی باشگاهی در آسیا پیش رفت اما با بد اقبالی مقابل نماینده ژاپن مغلوب شد. او نشان داده است فنون مدیریت را برای موفقیت تیم فوتبالش خوب بلد است و همچنین توانائی این را دارد که یک تنه کار چند نفر از جمله سخنگو را در باشگاهش پیش ببرد. شوالیه فوتبال ایران با استفاده از امکانات دفتر جادویی اش در خیابان لارستان برای راضی نگه داشتن سرمربی تمیش دست به هر خریدی می زند. از جذب بازیکن شاغل در لیگ اروپا گرفته تا برگرداندن بازیکن بازنشسته گوشه ای از فن مدیریت او در دفترش است.

2. سرمربی: امیر قلعه نوعی؛ امیرپاشای فصل قبل تراکتورسازی نشان داده است مردم روزهای سخت است. او فنون مدیریت بر تیمش را به خوبی می داند و در فوتبالی که ستاره هایش می توانند به راحتی جریانات داخلی یک تیم را برهم بریزند او نشان داده است به هیچ کس باج نمی دهد. امیر به اندازه کافی در لیگ برتر قهرمانی آورده و مطمئنا تا سالها کسی به گرد پای او نخواهد رسید. اما موفق ترین مربی لیگ برتر ایران آروزی موفقیت در آسیا روی دلش مانده است، آروزیی که خودش معتقد است اگر در سپاهان سنگ اندازی نمی شد می توانست به وقوع بپیوندد. او توانائی فنی این را دارد که تیمش را با شیوه های تاکتیکی منحصر به فردش در آسیا به جایی برساند، البته مشروط بر اینکه همان رفتاری که در سپاهان با ژنرال شد در ابتدای فصل آینده با او نشود.

امیر قلعه نوعی؛ امیرپاشای فصل قبل تراکتورسازی نشان داده است مردم روزهای سخت است. او فنون مدیریت بر تیمش را به خوبی می داند و در فوتبالی که ستاره هایش می توانند به راحتی جریانات داخلی یک تیم را برهم بریزند او نشان داده است به هیچ کس باج نمی دهد. امیر به اندازه کافی در لیگ برتر قهرمانی آورده و مطمئنا تا سالها کسی به گرد پای او نخواهد رسید. اما موفق ترین مربی لیگ برتر ایران آروزی موفقیت در آسیا روی دلش مانده است، آروزیی که خودش معتقد است اگر در سپاهان سنگ اندازی نمی شد می توانست به وقوع بپیوندد

3. بازیکنان سرشناس: استقلال در بیشتر خطوطش با وفور نعمت روبروست. اگر سرمربی دستور استفاده از عمق را دهد مجتبی جباری می تواند با راه انداختن آرش برهانی کار را یکسره کند؛ البته اگر آرش با دروازه بان حریف کمی نامهربان تر باشد. و اگر هم بنا به استفاده از شیوه های سنتی سانتر از جناحین باشد بازیکنانی مثل خسور حیدری، علی حمودی، هاشم بیک زاده و حسن اشجاری آماده اند تا توپ های بلند را برای سرزن های جدیدالورود استقلال یعنی فرزاد حاتمی و سید ایمان موسوی ارسال کنند. دفاع استقلال هم که با حضور قدرت هایی مانند حنیف عمران زاده، پژمان منتظری و امیر حسین صادقی بیمه به نظر می رسد. تنها مشکل ستاره های استقلال تنها بودن سید مهدی رحمتی در چهارچوب است. اتفاقی که می تواند با کمی بدشانسی ضربه بزرگی به استقلال بزند.

4. تماشاگر: استقلال بعد از پرسپولیس دومین تیم پرطرفدار ایران است که این روزها کمی تا قسمتی توانسته است با عملکردش هواداران بیشتری را به ورزشگاه بکشاند. تنها بهانه سکوهای آبی برای تاثیرگذاری منفی در روند کاری تیم با آمدن فرهاد مجیدی برطرف شده است، آنها می توانند با کمی صبر و حمایت همه جانبه تن و بدن هر حریفی را از دیدار در آزادی به لرزه بیاندازند. وجود صد هزار نفر در استادیوم آزادی برای هر بازی آسیایی استقلال امری دور از انتظار نیست.

بخش ورزشی تبیان

منبع: تابناک