تبیان، دستیار زندگی
Accessories < Windows ذخیره تغییرات در ساختار بندی Notepad ویرایشگر متنیNotepad که با ویندوز همراه است به کاربران امکان می دهد تا صفحات آن را از جمله سر صفحه ، پا صفحه و حاشیه ها را ساختار بندی کنید .این گزینه ها بطور معم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ذخیره تغییرات در ساختار بندی Notepad


ویرایشگر متنیNotepad که با ویندوز همراه است به کاربران امکان می دهد تا صفحات آن را از جمله سر صفحه ، پا صفحه و حاشیه ها را ساختار بندی کنید .این گزینه ها بطور معمول در بین وضعیت های مختلف ذخیره نمی شوند اما با استفاده از این روش می توانید هر شکل ساختاری دلخواه خود را در برنامهNotepad ذخیره کنید.
رجیستری را باز کرده و کلید زیر را در آن ایجاد نمائید .
یک مقدارDWORD جدید ایجاد کرده و  نام را به آن بدهید. سپس برای ذخیره  تغییرات در فایل اجرایی برنامه مقدار "1" را به آن بدهید .
یک مقدارDWORD دیگر ایجاد کرده و  نام را به آن بدهید. سپس برای ذخیره  موقعیت پنجره مقدار "1" را به آن بدهید .

از رجیستری خارج شوید و برای اعمال تغییرات مجددا سیستم را راه اندازی نمائید .
نکته : این تنظیمات در نسخه های خاصی از ویندوز کار می کنند .

Registry Settings :

User Key:  [HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Notepad]
Value Name: fSavePageSettings, fSaveWindowPositions
Data Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value Data: (0 = disabled, 1 = enabled)

توجه :

تغییر در رجیستری می تواند سبب ایجاد مشکلات جدی در ویندوز شود و حتی در برخی مواقع کاربران را وادار به نصب مجدد سیستم عامل می کند.
از این رو به شما کاربر محترم توصیه می کنیم در صورتی که از توانایی و تجربه لازم و نیز اطلاعات کافی در خصوص ویندوز برخوردارنیستید، حتی الامکان از بکار بردن این دستورات خودداری نمائید. شایان ذکر است که ما هیچ تعهدی نسبت به رفع مشکلات حاصله نخواهیم داشت.