تبیان، دستیار زندگی
معمولا همه روانشناسان و متخصصان امر ازدواج تاكید دارند كه پسری و دختری كه قصد ازدواج با یكدیگر را دارند حتما باید بین 5 تا 7 سال تفاوت سنی داشته باشند و البته این تفاوت باید به نفع آقا پسر باشد. یعنی آقا پسر باید بین 5 تا 7 سال از دختر خانم بزرگتر باشد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سن مناسب ازدواج


معمولا همه روانشناسان و متخصصان امر ازدواج تاكید دارند كه پسری و دختری كه قصد ازدواج با یكدیگر را دارند حتما باید بین 5 تا 7 سال تفاوت سنی داشته باشند و البته این تفاوت باید به نفع آقا پسر باشد. یعنی آقا پسر باید بین 5 تا 7 سال از دختر خانم بزرگتر باشد.


سن مناسب ازدواج

ممكن است بسیاری از افراد اذعان كنند كه چرا باید پسر از دختر بزرگتر باشد.

در ذیل به برخی از مهمترین این دلایل اشاره می گردد:

- از نظر فیزیولوژیكی دخترها زودتر از پسرها به بلوغ جسمی ـ جنسی می‌رسند. به همین دلیل وجود تفاوت سنی میان دختر و پسر موجب ایجاد تناسب بیشتر در توانایی های جسمی و جنسی میان آنها شده و از ایجاد تنش در این زمینه ها در خانواده جلوگیری می كند.

دخترها زودتر از پسرها به رشد عقلانی، فکری، عاطفی، اجتماعی، اقتصادی و...  می‌رسند. اگر آقا پسر از دختر خانم بزرگتر باشد، تفاهم شان در زمینه های عاطفی، روحی، فکری، عقلی و اجتماعی بیشتر خواهد بود و یكدیگر را بهتر درک خواهند کرد.

-  معمولاً خانم‌ ها پس از یك الی دو زایمان دچار افت فیزیکی می ‌شوند. اگر با مردی ازدواج کنند که چندین سال از آن ‌ها بزرگتر است، پس از زایمان از نظر ظاهری با هم برابر می ‌شوند. در غیر اینصورت چهره خانم دچار شكستی شده و چهره آقا جوان و شاداب می ماند همین امر باعث كاهش اعتماد به نفس خانم خانواده شده و اختلاف و تنش میان زن و مرد را زیاد می كند.

- به طور معمول در جامعه ما خانواده پسر به ویژه مادر او، با چنین ازدواجی موافقت نمی کنند. اگر هم به رغم میل باطنی شان رضایت بدهند، به احتمال نزدیک به یقین به صورت کامل از عروسشان حمایت نخواهند کرد. عدم توجه و حمایت خانواده همسر یکی از بزرگترین معضلات دختران محسوب می ل ؟شود.

-   و ...

گاه برخی از دختر و پسرها بدون توجه به نكات بالا با فردی كه همسن خودشان است ازدواج می كنند. ازدواج با همسن از دید متخصصان در صورتی جایز است كه سن دختر و پسر بالای سی سال باشد. در غیر این صورت باید حتما بین دختر و پسر فاصله ای معقول و منطقی وجود داشته باشد.

به دلیل تفاوت فكری میان زن و مرد در خانواده، نقش زن و شوهری جای خود را به نقش مادر و فرزندی می دهد. در واقع زن به جای اینكه همسری با وفا و همراه برای شوهرش باشد به مادری وظیفه شناس برای همسرش مبدل می گردد

ازدواج با فرد همسن و سال معایب بسیاری دارد:

1.عدم تفاهم دختر و پسر در مسائل فكری، عقلی، جسمی و جنسی، فرهنگی و ... . دختر خانم ها معمولاً بین 2 الی 3 سال زودتر از آقا پسرها در این مسائل به بلوغ رسیده و پخته تر می شوند. همین امر باعث برتری خانم نسبت به آقا، تحقیر مرد در خانواده و كم شدن نقش وی و در نتیجه ایجاد تنش و درگیری و فاصله بین زن و مرد می شود.

2. به دلیل تفاوت فكری میان زن و مرد در خانواده، نقش زن و شوهری جای خود را به نقش مادر و فرزندی می دهد. در واقع زن به جای اینكه همسری با وفا و همراه برای شوهرش باشد به مادری وظیفه شناس برای همسرش مبدل می گردد.

3.گاه در این گونه ازدواج ها مرد برای اثبات قدرت و برتری خود نسبت به همسرش از راهكارهای اشتباهی چون زورگویی، بهانه گیری،‌ دعوا و... برا یمتشنج كردن محیط خانواده و اثبات قدرت خود بهره می گیرد.

4.  و ...

اكرم اشرفی نژاد 

بخش کلوب ازدواج تبیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.