تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیة الله العظمی حاج شیخ مجتبی تهرانی مرجع عالیقدر جهان تشیع به ملکوت اعلی پیوست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روح بلند آیت الله حاج شیخ مجتبی تهرانی به نزد اربابش شتافت

آیت الله حاج شیخ مجتبی تهرانی


حضرت آیة الله العظمی حاج شیخ مجتبی تهرانی مرجع عالیقدر جهان تشیع به ملکوت اعلی پیوست.


به گزارش تبیان به نقل از منابع موثق حضرت آیت الله تهرانی صبح روز چهارشنبه سیزدهم دی ماه 91 پس از طی یک دوره طولانی مدت بیماری دار فانی را وداع گفت.

این عالم بزرگ که از شاگردان مکتب فقهی امام راحل (ره)  و از یادگاران درس آیات عظام بروجردی و  خویی به حساب می آمد،در طول عمر پربرکت خود خدمات فراوانی از خود به جای گذاشت. تربیت فضلای بسیار، تدریس، تألیف و به ویژه تربیت اخلاقی جوانان در جلسات هفتگیِ اخلاق از جمله خدمات به یاد ماندنی آن فقیه بزرگ بود.

حضور در صحنه های حساس اجتماعی و سیاسی،آراستگی به فضایل اخلاقی و تلاش خستگی نا پذیر برای ارتقاء علمی و معنوی حوزه علمیه  تهران  از دیگر نکاتی است که در زندگی سراسر افتخار آن عبد صالح خدا دیده می شد.

مۆسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان این ضایعه بزرگ را به خانواده داغدار آن عالم ربانی، حوزه های علمیه،ارادتمندان و شاگردان آن فقیه مجاهد و به ویژه به فرزندان برومند ایشان حجج الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسین و  حاج شیخ علیرضا تهرانی تسلیت عرض می نماید.


جزییات مراسم تشییع و ختم آیت الله تهرانی

ستاد برگزاری مراسم ارتحال حضرت آیة‌الله العظمی‌حاج آقا مجتبی تهرانی در اطلاعیه ای جزییات مراسم تشییع و ختم پیکر پاک این عالم بزرگوار را اعلام کرد.

ضمن عرض تسلیت رحلت ملکوتی فقیه عارف و مجاهد سالک حضرت آیة‌االله‌العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی به محضر مقدس حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و ملت شریف ایران، به اطلاع می‌رساند، مراسم تشییع پیکر پاک معظم‌له همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام روز پنجشنبه 14 دیماه 1391، از ساعت 8 صبح در مدرسه عالی شهید مطهری واقع در میدان بهارستان برگزار می‌شود و رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیة‌الله العظمی خامنه‌ای دامت برکاته بر پیکر ایشان اقامه نماز خواهند فرمود.

همچنین مجلس بزرگداشتی از سوی معظم‌له روز جمعه از ساعت 10 صبح در محل حسینیه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

مراسم دیگری از سوی بیت آیةالله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی روز شنبه از ساعت 9 تا 11 صبح در مسجد جامع بازار تهران برپا خواهد شد.

برنامه‌ها و مراسم بعدی صرفاً از سوی ستاد برگزاری مراسم ارتحال معظم له به آگاهی امت شریف خواهد رسید.