تبیان، دستیار زندگی
با ما همراه باشید تا بخشی از تازه های دنیای فناوری دیجیتال را به شما معرفی کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه‌های فناوری دیجیتال


با ما همراه باشید تا بخشی از تازه های دنیای فناوری دیجیتال را به شما معرفی کنیم.

محصول بعدی سامسونگ

گوشی سامسونگ

گوشی بعدی سامسونگ گالاكسی Grand نام خواهد داشت و نمایشگر آن پنج اینچی است. این گوشی با رزولوشن 800 در 480 و اندروید 4 عرضه می‌شود و دوربین پشت آن قابلیت ضبط تصاویر 1080و دوربین جلوی آن، قابلیت برقراری ارتباط تصویری با رزولوشن720p  را دارد. از قابلیت های مهم این اسمارت فون می توان به بهره گیری از تکنولوژی Multi Windows Mode سامسونگ و اجرای هم زمان دو اپلیکیشن روی صفحه اشاره کرد. درون لباس زیبای گلکسی گرند شاهد یک باتری 2100 میلی آمپر ساعت هستیم و با یک حافظه داخلی 8 گیگابایتی تجهیز شده است. البته از طریق اسلات حافظه microSD می توانید تا 64 گیگابایت حافظه جانبی را به گرند بیافزایید.

فناوری دیجیتال

یو‌اس‌بی‌های كاغذی

كاغذ به عنوان رابط ارتباطی كم‌كم به دوران مرگش نزدیك شده است، اما استفاده از آن به‌عنوان منبع ذخیره‌سازی می‌تواند این كالا را دوباره در چرخه تولید بیندازد. شركتی به‌نام Intellipaper موفق به ادغام یك تراشه سیلیكونی در لایه‌های كاغذ شده است و می‌تواند از آن به‌عنوان حافظه USB استفاده كند. این کمپانی سیستمی را ابداع کرده که در آن درایوهای یو اس بی یک بار مصرفی تولید شده در کاغذهایی همچون کارت ویزیت، کارت های مناسبتی و … جاسازی می شوند. این کمپانی با جاسازی یک چیپ سیلیکونی بین لایه های کاغذ، آنها را روی هم قرار می دهد (لمینیت کردن) و بعد از آن رساناهای یو اس بی را روی کاغذ چاپ می کند تا به چیپ سیلیکونی متصل شوند.

گوشی بعدی سامسونگ گالاكسی Grand نام خواهد داشت و نمایشگر آن پنج اینچی است

سازندگان امیدوارند که بتوانند این محصول را در ژوئن 2013 معرفی و عرضه کنند، البته هنوز به منابع مالی کافی برای این کار دست پیدا نکرده اند.

این کار پیش از این توسط هیچ شرکت و یا کمپانی مورد بررسی و استفاده واقع نشده بود، به خاطر همین هم واکنش ها به سوی آن مبهم و گنگ است.

فناوری دیجیتال

الگوریتمِ کتاب‌نویس

امروزه ربات‌هایی كه بتوانند با سرعت بسیار زیاد كتاب‌ بخوانند وجود دارد و بتازگی الگوریتم‌هایی به‌وجود آمده است كه می‌تواند كتاب هم بنویسد. فیلیپ پاركر، پروفسور بازاریابی در INSEAD سیستمی را ثبت كرده است كه می‌تواند با اطلاعات خام به نوشتن كتاب بپردازد. هر چند این كتاب‌ها به شاهكارهای هنری تبدیل نمی‌شوند، اما توانایی زیادی در جذب مشتری دارند. این پروفسور با اطلاعات خام موفق به تولید 800هزار جلد كتاب در آمازون شده است.

فناوری دیجیتال

كابل‌های منعطف

اگر تاکنون در آرزوی داشتن کابل USB با قابلیت ارتجاع، برای کاربرد بهتر بودید و یا این که در اتصال USB به چند اینچ کابل بیشتر نیاز داشته اید، کابلِ کشی می تواند بعضی از مشکلات ساده را حل کند.

كابل‌های امروزی، با آن‌كه بخوبی قابلیت انعطاف دارند، اما قابلیت درازشدن و كش‌آمدن ندارند. محققان دانشگاه NorthCarolina موفق به تولید كابلی شده‌اند كه می‌تواند تا هشت‌برابر طول عادی خود كش بیاید. مغزی این كابل از جنس آلیاژ فلز مایع است و به‌همین ترتیب می‌تواند بخوبی انعطاف داشته باشد.

فناوری دیجیتال

هدفونی ویژه‌ی بازی‌خورها

رقابت هدفون‌های استریو، علیه چند كاناله‌ها هنوز ادامه دارد. این هدفون تولیدی Sennheiser چند کاناله است و قابلیت تولید صدای چند كاناله را دارد. افزون بر این كه اتصال آن به رایانه، اكس‌باكس و پلی‌استیشن3 ممكن است، كابل سه متری آن، كاربری‌اش را بالا می‌برد. قیمت آن البته به اندازه كیفیتش است و 250 دلار برای خرید آن باید پرداخت.

فناوری دیجیتال

نظارت از راه دور

پیشرفت فناوری حضور موثرتری در جامعه پزشكی دارد. این دستگاه كوچك و مچی بسادگی می‌تواند اطلاعات حیاتی بیمار را در صفحه‌نمایش كوچك و لمسی نشان دهد. این مچ‌بند كوچك را Sotera Wireless تولید كرده است و می‌تواند به‌صورت بی‌سیم به تلفن همراه، رایانه یا تبلت اطلاعات خود را ارسال كند و بتازگی از سویFDA  مجوز گرفته است.

فناوری دیجیتال

چنگ‌نوازی در هوا

سیستم تشخیص حركات Leap Motion كم‌كم كارایی‌های خود را نشان می‌دهد. یكی از این كارایی‌ها،Air Harp است كه می‌تواند بدون وجود هیچ صفحه‌ای، یك ساز مجازی را تولید كند كه قابلیت نواختن هم باشد.

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع: کلیک، علمولوژی، نارنجی