تبیان، دستیار زندگی
کمرویی و خجالت یکی از مشکلات شایع رفتاری است، که به موجب آن فرد از شرکت در فعالیت های گروهی امتناع نموده و به انزواطلبی مبتلا می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خداحافظ كمرویی

خداحافظ کمرویی

کمرویی و خجالت یکی از مشکلات شایع رفتاری است، که به موجب آن فرد از شرکت در فعالیت های گروهی امتناع نموده و به انزواطلبی مبتلا می شود.

کتاب "خداحافظ کمرویی" به تحلیل تفصیل رفتارهای افراد در روابط شخصی، خانوادگی و شغلی می پردازد و از چگونگی شناخت خویشتن و ایجاد اعتماد به نفس در افراد کمرو سخن می گوید. در همین راستا زوایای پنهان و آشکار مقوله ی کمرویی با آوردن مثال های متعدد عینی بررسی گردیده، همچنین ریشه های کمرویی و عمده ترین مشکلات ناشی از آن تبیین می شود. در این میان به چگونگی ارتباط زن و مرد مجرد برای یافتن شریک زندگی و ازدواج اشاره شده و مۆلف تکنیک های عملی جهت پیشگیری یا غلبه بر کمروی را ارایه می دهد.

کتاب حاضر دارای 12 فصل است. عنوان فصل اول این کتاب: تا آن موقع که برای همیشه کمرویی ات از بین برود است چه طور باید با دیگران ارتباط برقرار کنی ؟ و از موارد ذکر شده در این فصل ، چه طور با علائم کمرویی ،از قبیل سرخ شدن ،عرق کردن و امثال آن مبارزه کنید؟در مورد کمرویی خود چه طور با خود حرف بزنید ؟ وقتی زندگی برایت سخت می شود و ... است.فصل دوم :مردم واقعا درباره تو چه فکر می کنند،و از موارد ذکر شده در این فصل می توان به آیا مردم می دانند من خجالتی ام ؟ عینک بدبینی را از روی چشم هایت بردار و ... اشاره کرد. فصل سوم :برنامه سه مرحله ای و مطالب عنوان شده در این فصل ،معتاد به قایم موشک بازی ،بیشتر از این به خودت زجر نده ، تمرینی برای اعتماد به نفس است ،فصل چهارم ، هفت قانون عالی برای مبارزان تازه کار کمرویی ،فصل پنجم ، چهار قانون کمیاب که معجزه می کند، و عناوین سایر فصل ها :زندگی جدیدی را شروع کن،مهمانی ها و سایر جاهای دیگر،گفتگوی شجاعانه ،هشت قانون پیشرفته برای رفع کمرویی،آدم های خجالتی مجرد است . فصل یازدهم برای والدین و کسانی که می خواهند بدانند چرا بچه شان خجالتی اند و چطور می توان جلوی این مسئله را گرفت. بیان شده است و در نهایت در فصل آخر خودت را بشناس ،خودت را دوست بدار و یک آدم با اعتماد به نفس بشو.

کمرویی و خجالت یکی از مشکلات شایع رفتاری است، که به موجب آن فرد از شرکت در فعالیت های گروهی امتناع نموده و به انزواطلبی مبتلا می شود.

نویسنده کتاب حاضر بیان می کند که "برای استفاده هر چه بهتر از کتاب" خداحافظ کمرویی" اول کل کتاب را به ترتیب فصل های آن بخوانید تا با تک تک این قانون های از بین برنده کمرویی آشنا شوید و به اهمیت آنها پی ببرید بعد بر حسب سختی و آسانی آنها( البته از دید خودت) تصمیم بگیربد که به چه ترتیبی می خواهید آنها را انجام بدهید . بهتر است که از آسان ترین تکنیک شروع کنید تا به سخت ترین آنها برسید وقتی ترتیب مورد نظرت را انتخاب کردید وقت آن است که دست به کار شوید."

با خواندن این کتاب خواهید دید که ریشه های کمرویی در افراد مختلف متفاوت است همچنین متوجه خواهید شد که  چه نوع آدم خجالتی هستید . برای مثال آیا از آن دسته آدم های خجالتی فوق العاده حساس هستی که ذاتا کمرو به دنیا آمده اند؟ یا جزء کسانی هستی که زندگی آنها را خجالتی کرده است و مثلا رفتار والدین شان یا تجربه های دوران نوجوانی تاثیر عمیقی بر آنها گذاشته است؟ و پس از شناخت ریشه مشکل خود برای رفع آن با کمک کتاب حاضر تلاش کنید.

مشخصات کتاب

نویسنده :خداحافظ كمرویی

مترجم:فرخ بافنده

ناشر:نوند

فرآوری و تنظیم:مریم ایرانپور