تبیان، دستیار زندگی
فوتبال یكی از ورزش‌های پرطرفدار و مهیج در دنیا محسوب می‌شود كه همواره اتفاقات فراوانی در آن رخ می دهد. در این مطلب نگاهی داریم به تفاوت ها و اتفاقات فوتبالی که در کشور و خارج از کشور اتفاق می افتد تا میزان لذت بردن ایرانی ها از فوتبال فارسی برایتان مشخص
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تفاوت‌های فوتبال ایران و اروپا


فوتبال یكی از ورزش‌های پرطرفدار و مهیج در دنیا محسوب می‌شود كه همواره اتفاقات فراوانی در آن رخ می دهد. در این مطلب نگاهی داریم به تفاوت ها و اتفاقات فوتبالی که در کشور و خارج از کشور اتفاق می افتد تا میزان لذت بردن ایرانی ها از فوتبال فارسی برایتان  مشخص شود.

فوتبال خارجی
فوتبال

باشگاه رئال‌مادرید اسپانیا در دادگاه پایتخت این كشور محكوم به پرداخت غرامت به سه تن از هوادارانش شد. این افراد برای تماشای یكی از بازی‌های تیم محبوب‌شان اقدام به پیش‌خرید بلیت كردند، اما به طور اشتباه بلیت‌های‌شان طوری صادر شد كه موفق نشدند كاملا كنار یكدیگر بنشینند. دادگاه درنهایت مادریدی‌ها را محكوم به پرداخت نفری دو هزار یورو غرامت به این هواداران كرد كه خیلی سریع به آنها پرداخت خواهد شد.

فوتبال داخلی

ده‌ها نفر از هواداران فوتبال در لرستان با وجود تلاش داوطلبانه برای پاكسازی زمین بازی و با وجود تهیه بلیت از باجه‌های رسمی پشت در ماندند و نتوانستند وارد ورزشگاه شوند. تعداد زیادی از طرفداران آلومینیوم هرمزگان در شرایطی كه از بازار سیاه بلیت‌های واقعی چند ده هزار تومانی تهیه كرده بودند، از راهیابی به استادیوم برای تماشای بازی این تیم مقابل استقلال محروم ماندند. هواداران تراكتورسازی بدون مطلع شدن از تغییر ناگهانی ساعت بازی، نیمه اول مسابقه تیم‌شان را در مسیر استادیوم از دست دادند. ده‌ها نفر از پرسپولیسی‌ها بعد از اظهارنظر عصر سه‌شنبه گل‌محمدی در مورد آزاد بودن ورود تماشاگران به تمرینات تیم، روز جمعه راهی درفشی‌فر شدند، اما به دلایل نامشخصی در سوز و سرمای تهران پشت درهای بسته ماندند. هنوز هیچ‌كس مسوولیت مرگ نوجوان هوادار استقلال را در بازی این تیم مقابل داماش نپذیرفته است.

فوتبال خارجی

پس از ثبت ركورد خارق‌العاده گلزنی‌های لیونل مسی در كتاب گینس، این ستاره آرژانتینی به اظهارنظر پیرامون كامیابی‌هایش در سال 2012 پرداخت: «91 گل من و همه كارهای دیگر فردی‌ام در این سال بدون دستیابی به موفقیت‌های تیمی بی‌ارزش خواهند بود. امیدوارم دوباره بتوانم با بارسا به جام‌های قهرمانی دست پیدا كنم و از این شرایط لذت ببرم.»

تمام تلاش‌های مهدی مهدوی‌كیا برای دریافت یك قطعه بلیت بازی ایران و كره‌جنوبی ناكام ماند تا پدیدآورنده یكی از شادترین روزهای تاریخ فوتبال مملكت، نتواند برای حمایت از تیم كشورش به ورزشگاه برود. البته موشك خوش‌شانس است كه هنوز بازی می‌كند و دست‌كم اسم و چهره‌اش كاملا فراموش نشده، وگرنه ممكن بود مثل شاهرخ بیانی كتكش بزنند یا مثل خاكپور برای كارهای لوله‌كشی با او تماس بگیرند

فوتبال داخلی

جواد كاظمیان بعد از قرار گرفتن در لیست مازاد پرسپولیس گفت: «مسوولان این اتفاق را به خدا واگذار می‌كنم. پدرم به خاطر این ماجرا سكته كرد. به حرمت همسر گل‌محمدی(!) چیزی به او نمی‌گویم، اما یحیی بداند فوتبال ارزش این حرف‌ها را ندارد. حقم این نبود. من از خیلی از كسانی كه در پرسپولیس ماندند بهتر هستم و توانایی‌های بیشتری دارم.» مهاجم «یك گله» سرخپوشان در حالی مربی بی‌میل به ادامه همكاری با خودش را به بارگاه خداوند حواله می‌كند كه مازیار زارع و حسین بادامكی هم پیش‌تر قرار گرفتن نام‌شان در لیست مازاد تیم را یك توهین تلقی كرده بودند. ایران ظاهرا جایی است كه باید نفری چند صد میلیون به ستاره‌ها پول بدهی، بهره‌وری فنی‌شان را انتظار نكشی و حواست جمع باشد كه خدای ناكرده با كلمات مبتذلی مثل مازاد و اخراج، ساحت قدسی‌شان را مخدوش نكنی.

فوتبال خارجی

در جریان بازی فصل جاری سمپدوریا و اودینزه، یك اتفاق شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد رخ داد. جایگاه تیم مهمان در این مسابقه تنها یك تماشاگر داشت. این طرفدار تیفوسی اودینزه كه به تنهایی راهی شهر جنوا شده بود، در جریان پیروزی دو بر صفر تیمش مقابل حریف 90 دقیقه به شكل ایستاده اودینزه را تشویق كرد. هزاران هوادار سمپدوریا كه تحت تاثیر این تماشاگر رقیب قرار گرفته بودند، او را مورد تشویق قرار دادند و مسوولان این باشگاه نیز به رغم قبول شكست خانگی، با یك هدیه او را بدرقه كردند.

فوتبال داخلی

بعد از حمله سال گذشته برخی از هواداران داماش به تراكتوری‌ها با چاقو، امسال نیز درگیری بین این دو گروه با وسایلی همچون «قیچی» ادامه پیدا كرد. هفته گذشته در بندرعباس هواداران آلومینیوم با سنگ سر یك طرفدار استقلال را شكستند. ماه قبل قاسم دهنوی بعد از بازی پرسپولیس و تراكتور با لحنی تهدیدآمیز به خبرنگاران گفت: «پرسپولیسی‌ها یادشان رفته سال‌ گذشته چطور هواداران‌مان با آنها برف‌بازی می‌كردند. بالاخره باز هم آنها در برف تبریز به این شهر مسافرت خواهند كرد كه امیدواریم از خجالت‌شان دربیاییم.»

فوتبال خارجی
فوتبال اروپا

‌ فصل گذشته بعد از وقوع یك تاخیر غافلگیر كننده در پروازهای فرودگاه بوینس‌آیرس، مسی ناخواسته چند ساعت بعد از پایان تمرینات گروهی تیمش به بارسلونا رسید. نگهبانان استادیوم سیوتات در ساعات ابتدایی شب با حضور لئو پشت‌درهای این مجموعه غافلگیر شدند. مسی از انها خواست پروژكتورها را روشن كنند و بعد 90 دقیقه به صورت انفرادی تمرین كرد تا از برنامه آماده‌سازی تیم عقب نماند.

فوتبال داخلی

جواد نكونام در دو جلسه متوالی تمرینات استقلال پیش از یك بازی لیگ برتری شركت نكرد. او در توضیح علت غیبتش به مسوولان باشگاه گفته بود:‌ «خوشحال نیستم!»

فوتبال خارجی

در پایان بازی رئال مادرید و اتلتیكو، مسوولان ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو ضمن اعلام رسمی خبر بازنشستگی یكی از سگ‌های نگهبان این استادیوم، با انتشار تصاویری از او از زحماتش قدردانی كردند.

فوتبال داخلی

تمام تلاش‌های مهدی مهدوی‌كیا برای دریافت یك قطعه بلیت بازی ایران و كره‌جنوبی ناكام ماند تا پدیدآورنده یكی از شادترین روزهای تاریخ فوتبال مملكت، نتواند برای حمایت از تیم كشورش به ورزشگاه برود. البته موشك خوش‌شانس است كه هنوز بازی می‌كند و دست‌كم اسم و چهره‌اش كاملا فراموش نشده، وگرنه ممكن بود مثل شاهرخ بیانی كتكش بزنند یا مثل خاكپور برای كارهای لوله‌كشی با او تماس بگیرند.

بخش ورزشی تبیان

منبع: روزنامه گل