تبیان، دستیار زندگی
نکاتی کوتاه در وصیت نامه، شهید محمدباقر وزارتی، شهید سید محمد جعفر هاشمی گلپایگانی و شهید جواد جلیلی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سه شهید ، سه وصیت


مروری بر وصیت نامه، شهید محمدباقر وزارتی، شهید سید محمد جعفر هاشمی گلپایگانی و شهید جواد جلیلی.

سه شهید ، سه وصیت

وصیت‌نامه شهید جواد جلیلی

بسم‌الله‌الرحمن الرحیم

درود خداوند متعال بر تو باد ای رهبر عالی قدر و بزرگوار سلام شهیدان ایران ...حسین جان!

جوانان ما در جبهه‌ها به یاد تو سینه‌های خود را جلوی گلوله‌های سبك و سنگین قرارمی دهند و جان خود را می‌دهند پروردگارا من می‌دانم تو ما را خلق كردی و تو به ما جان داده‌ای....خداوندا مرا یاری كن اگر تو یاری نكنی یاوری جز تو ندارم و ای مردم مسلمان این خون پاك شهیدان است كه پیچ و خم قلاب را صاف و هموار می‌كند كه شاید با ریخته شدن این خونهای پاك كسانی كه در نادانی هستند بهراه الله نماینده شوند.

از شما مردم مسلمان و دوستان و آشنایان تقاضا می‌كنم كه با انقلاب به حالت سستی برخورد نكنید انقلاب هدف بزرگی را دنبال كرده است و از شما می‌خواهم كه جلوگیری از فرزندان خود نكرده و بگذارید راهی راه می‌خواهند بروند و اگر كسی مانع از رفتن فرزندش به جبهه‌های جنگ شود به خدا قسم مسئول است.....

خدایا تو را شكر می‌كنم كه به من قدرت تشخیص حق از باطل را دادی و خدایا تو را شكر می‌كنم كه رهبرم را شناساندی كه به من چنین پدر و مادری دادی خدایا تو را شكر می‌كنم كه مرا در نادانی نمیراندی مادر عزیزم می‌دانم كه شما را اذیت كردم و برای شما نتوانستم فرزند خوبی باشم....

بعد از مردن من حجله‌ای برای من مگذارید چون درنزد خدا هیچ ارزشی ندارد گل بر سر قبرم نیاورید چون این گلها بعد از 2 یا 3 روز پلاسیده می‌شوند مرا در بهشت‌زهرا (س) دفن كنید.

والسلام علیكم و رحمه الله و بركاته

58/4/1361 جواد جلیلی

فرازی از وصیت نامه شهید سید محمد جعفر هاشمی گلپایگانی

اكنون در فراغ یاران دلخسته ام و دلشكته ام با كدامین عزم كنم كه میخواهم بیایم ای یاران صبر كنید، صبر، منهم خواهم آمد .

مرا در این دنیای فانی تنها نگذارید ، اكنون تنهای تنهایم و روحم مشتعل عشق دیدار با اوست ، او را بندگی می كنم از آن جهت كه به من هستی داد و به او عشق می ورزم از آنكه به من دوستانی اینچنین داد و از او میخواهم كه مرا پیش شما آورد .

آری آری چنین است ای برادر روزی مغرور می شدی به مقام و روزی مغرور می شوی به ثروت و آنچه برای تو باقی می ماند این است ، دنیا تورا فریب داده ، دنیا تو را گول زده است ، آری شیطانها از راه بی راهت كردند و در اعماق گمراهی رهنمونت داده اند ، آری برادر بیا و باهم جامه تن را رها كنیم و عزم جزم كنیم كه هرگز خلاف نكنیم و هرگز گمراه نشویم و از او هم بخواهیم كه اوست مسبب اسباب، اوست مخلق اخلاق ، سخنی دیگر دارم و آن اینست :

در روزگارانی دوست داشتم دكتر شوم ، مهندس شوم ، پولدار شوم و آرزوها داشتم ، اما ، اما عشق سوزاند مرا سوزاندنی عجیب ....

سیدمحمدجعفرهاشمی گلپایگانی 14/04/1365

مگذارید فحشا و منکرات ترویج پیدا کند و با هرکس که به هر طریقی می خواهد فحشا و منکرات را زیاد کند ، انقلابی برخورد کنید . این همه شهید دادیم برای برطرف شدن فحشا و برقراری پاکی و صداقت در جامعه ی اسلامی ، بیدار بمانید ...

وصیت نامه شهید محمدباقر وزارتی

امت بیدار!

حرکات افراد مشکوک و جوانان لاابالی را زیر نظر بگیرید . اینان بندگان اسیر شده در دام دنیا و شهوات هستند پس به آنان فرصت ندهید که مزاحم خانواده های مسلمین شوند . با آنان قاطعانه برخورد کنید.

ای امت  بیدار! از اختلاف بپرهیزید و همیشه حقیقت جو باشید .

جوانان عزیز !

مگذارید فحشا و منکرات ترویج پیدا کند و با هرکس که به هر طریقی می خواهد فحشا و منکرات را زیاد کند ، انقلابی برخورد کنید . این همه شهید دادیم برای برطرف شدن فحشا و برقراری پاکی و صداقت در جامعه ی اسلامی ، بیدار بمانید ...

در این دنیا سه آرزو داشتم ؛ یکی دیدار با امام امت ، این قلب تپنده امت که به این آرزو نرسیدم . دوم آرزویم زیارت صحن اباعبدالله الحسین (ع) که به این آرزو هم نرسیدم و سومین آرزویم شهادت در راه خدا که به آن رسیده ام.

خداوند یار و یاورتان باد.

محمدباقر وزارتی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع:

کتاب عشقه(علی اکبر خاوری نژاد)