تبیان، دستیار زندگی
حاجی بابایی از ابتدای سال تحصیلی آینده آموزش رشته ورزشی بسكتبال را در پایه اول راهنمایی اجرایی خواهد كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجرای طرح آموزش بسكتبال در پایه اول راهنمایی از سال تحصیلی آینده

اجرای طرح آموزش بسكتبال درپایه اول راهنمایی از سال تحصیلی آینده


حاجی بابایی از ابتدای سال تحصیلی آینده آموزش رشته ورزشی بسكتبال را در پایه اول راهنمایی اجرایی خواهد كرد.

به نقل از مركز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمید رضا حاجی بابایی، صبح امروز در گردهمایی معاونان و مشاوران امور زنان دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی كشور در اردوگاه شهید باهنر تهران افزود: ورزش موجب اقتدار و تعالی یک كشور است و وزارت آموزش و پرورش دراین بخش سرمایه گذاری‌ها و برنامه‌های بسیاری برای تربیت دانش آموزان خلاق و ورزشكار دارد.

وی افزود: در دوره ابتدایی برای بیش از 6 میلیون و800 هزار دانش آموز در 6 رشته ورزشی برنامه‌های آموزشی و ورزشی اجرا می‌شود و به دنبال آن هستیم تا رشته‌های دیگری را هم در دوره‌های راهنمایی و دبیرستان تعریف كنیم و از ابتدای سال تحصیلی آینده هم برای دانش آموزان پایه اول راهنمایی رشته ورزشی بسكتبال را آموزش خواهیم داد.

ورزش موجب اقتدار و تعالی یک كشور است و وزارت آموزش و پرورش دراین بخش سرمایه گذاری‌ها و برنامه‌های بسیاری برای تربیت دانش آموزان خلاق و ورزشكار دارد.

حاجی بابایی با اشاره به این‌كه بیش از 33 هزار معلم ورزش در طول سال‌های تحصیلی اخیر جذب وزارت آموزش و پرورش شده‌اند، افزود: در سال‌های گذشته وزارت آموزش و پرورش 10هزار معلم ورزش داشت كه رشته برخی از آن‌ها غیرمرتبط بود و با اقداماتی كه در طول سه سال اخیر صورت گرفت، 33 هزار معلم تخصصی ورزش به مدارس اضافه شد و در صورت امكان به دنبال افزایش تعداد این معلمان تا 60 هزار نفر هستیم.

وزیر آموزش و پرورش از راه اندازی یک هزار و 700 مدرسه تخصصی ورزش در كشور خبر داد و گفت: در سه سال اخیر یک هزار و 700 مدرسه تخصصی ورزش در دوره‌های راهنمایی و متوسطه سراسركشور راه اندازی شده است كه دانش آموزان علاقه مند به ورزش علاوه بر تحصیل در این مدارس 6 ساعت به صورت تخصصی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌كنند.


منبع: خبرگزاری برنا

بخش سفیران تبیان